Naudoto „Toyota Prius“ (2019 m.) testas: nei greitas, nei dailus, bet velniškai efektyvus ir patikimas

„Toyota Prius“ seniai tapo efektyvaus hibrido sinonimu – pirmoji karta debiutavo dar 1997 metais, 2017 metais pasirodė ketvirtoji modelio karta, kuri kaip ir trečia karta, buvo galima ir su iš tinklo įkraunama hibridine sistema, leidžiančia vien tik elektra nuvažiuoti iki 50 km.

Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Ketvirtos kartos „Toyota Prius“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (33)

Jurgis Paplaitis, „Motorai“

Jun 14, 2023, 7:00 PM

Ir niekam ne paslaptis, kad hibridinė „Toyota“ pavara pasižymi ne tik išskirtiniu taupumu, bet ir patikimumu. Nieko keisto, kadangi tobulinta ne vieną dešimtį metų, ji pasižymėjo ir vis dar pasižymi itin kruopščiai patikrintais, tobulintais ir „Toyota“ patentuotais sprendimais.

O konkrečiai – itin taupiu režimu (todėl gana mažo našumo) veikiančiu 1,8 l atmosferiniu motoru ir elektrine transmisija su dviem elektros varikliais (starteriu – generatoriumi ir pagrindiniu elektros motoru), sukančiais (atskirai arba kartu su vidaus degimo motoru) priekinius ratus.

O šioje kartoje – ir visus, jei čia versija su visų varančiųjų ratų „E-Four“ sistema, turinčia trečią elektros variklį gale (modelis gamintas nuo 2019 metų).

Žinoma, didelės dinamikos iš bendros sistemos 122 AG tikėtis neverta, bet elektros motorų akimirksniu sukuriamas sukimo momentas leidžia žvitriai startuoti ir per 10,6 s pasiekti 100 km/h (maksimalus greitis yra 180 km/h).

O jei seniai važiavote įprastu žemu hečbeku, o ne madingu krosoveriu, tai maloniai nustebins ir palyginti neblogos važiavimo savybės – nauja „TNGA“ platforma pasižymi tiek žemesniu nei ankstesnio modelio svorio centru, tiek ir tiksliau veikiančia galine daugiasvirte pakaba, pakeitusia vientisą torsioninę svirtį.

O ir į bagažinę nuo šiol telpa daugiau, kadangi elektros įrangos akumuliatorius buvo sumontuotas variklio skyriuje, pagrindinis akumuliatorius rado vietą po galine sėdyne.

Priekyje – informacija dvejuose ekranuose, kurių viršutiniame nustatymai gana painūs, kadangi juos reikia rinktis ant vairo esančiais klavišais. Apatinis ekranas yra liečiamasis, tačiau „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsajos atsirado tik po modelio atnaujinimo 2019 metais.

Bet galima pagirti puikų matomumą, kurį užtikrina tiek žemėjantys priekiniai šoniniai stiklai, tiek ir didelis priekinis stiklas – tik per dvigubą galinį langą matomumas prastokas.

Na, o du svarbiausi „Prius“ bruožai, nusakantys svarbiausias šio modelio savybes, yra efektyvumas ir patikimumas. Tad kalbant apie pirmąją savybę, toli gražu ne išvaizdžiausio kėbulo automobilis turi mažą aerodinaminį pasipriešinimą, o gamintojas nurodo, kad vidutinės sąnaudos yra tik 3,3 l / 100 km benzino. Ir išties po keliasdešimties beveik vien užmiestyje nuvažiuotų kilometrų, jos siekė tik 4,5 l – naujos kartos hibridas efektyvus ne tik mieste, bet ir užmiestyje.

Na, o kalbant apie patikimumą, tai ir ketvirtoji karta netapo išimtimi. Tai reiškia, kad priekaištų šio automobilio eksploatacinėms savybėms yra itin mažai ir net gerokai virš 100 000 kilometrų nuvažiavę egzemplioriai retai sulaukia didesnių skundų dėl gedimų.

Ir visgi prieš perkant „Toyota Prius“ pasidomėkite ar konkretus modelis nebuvo naudojamas kaip taksi automobilis. Taip pat atkreipkite dėmesį ar ekrane rodomame energijos naudojime matosi, kada veikia elektros varikliai, leidžiantys pasiekti tokias stebėtinai mažas degalų sąnaudas, taip pat iki poros kilometrų važiuoti vien elektra – visais atvejais benzino sąnaudos turėtų būti mažesnės nei 7 l/100 km, o jei yra kitaip, verta pagalvoti apie kitą variantą.

Daugiau apie naudotą ketvirtos kartos „Toyota Prius“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.