„Ford“ švenčia 120-ties metų jubiliejų: įvertino, kurie modeliai verti gamintojo pasididžiavimo

„Ford“ koncernas švenčia 120-ties metų jubiliejų. Kompanija buvo įkurta 1903 m. birželio 16 d. Tą dieną amerikietis inžinierius Henris Fordas, gavęs 28 tūkst. dolerių finansinę paramą iš investuotų, įkūrė įmonę, kuri gamina automobilius, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

„Ford Mustang“.<br>Meritt Thomas/Unsplash nuotr.
„Ford Mustang“.<br>Meritt Thomas/Unsplash nuotr.
„Ford Escort“.<br>Collecting Cars / SWNS / Scanpix nuotr.
„Ford Escort“.<br>Collecting Cars / SWNS / Scanpix nuotr.
„Ford Transit“.<br>AP/Scanpix nuotr.
„Ford Transit“.<br>AP/Scanpix nuotr.
„Ford“ F serijos pikapas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Ford“ F serijos pikapas.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Ford GT40“ replika.<br>Mecum Auctions / SWNS.com/ Scanpix nuotr.
„Ford GT40“ replika.<br>Mecum Auctions / SWNS.com/ Scanpix nuotr.
„Ford Thunderbird“ priklausęs Marilyn Monroe.<br>Julien s Auctions/ SWNS.com/Scanpix nuotr.
„Ford Thunderbird“ priklausęs Marilyn Monroe.<br>Julien s Auctions/ SWNS.com/Scanpix nuotr.
„Ford Thunderbird“ priklausęs Marilyn Monroe.<br>REUTERS/Scanpix nuotr.
„Ford Thunderbird“ priklausęs Marilyn Monroe.<br>REUTERS/Scanpix nuotr.
„Ford V8“.<br>Supercars.net nuotr.
„Ford V8“.<br>Supercars.net nuotr.
„Ford Model T“.<br>ZUMAPRESS.com/ Scanpix nuotr.
„Ford Model T“.<br>ZUMAPRESS.com/ Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Jul 13, 2023, 9:16 AM

Tuo metu nei pats Henris Fordas, nei likęs pasaulis tikrai nesitikėjo, kad ši įmonė apvers visą to meto automobilių pramonę aukštyn kojomis. Apie „Ford“ būtų galima pasakoti labai ilgai, tačiau šį kartą apžvelgsime tik pačius svarbiausius visų laikų automobilių modelius.

„Ford“ pirmasis pasaulyje pagamino liaudies automobilį, kuris buvo įperkamas daugeliui – „Ford Model T“. Pirmieji buvo pagaminti 1908 m., o po šešerių metų buvo pradėtas gaminti konvejeriniu būdu.

Tuo metu jis kainavo vos 800 dolerių ir buvo neregėtai pigus tiems laikams. Palyginti su konkurentais, artimiausias iš jų kainavo 2 tūkst. dolerių.

Turbūt dėl savo konstrukcijos paprastumo „Ford Model T“ buvo ir itin patikimas. Per daugiau nei 20 metų buvo pagaminta 15 milijonų šių automobilių ir tai daugybę metų buvo pats masiškiausias automobilis pasaulyje. Jį po pusės amžiaus sugebėjo aplenkti tik vadinamasis vabalas – „Volkswagen Beetle“ automobilis.

Tiems laikams turėjo gan galingą dvidešimties arklio galių variklį ir įsibėgėdavo iki 70 km/h. Beje, 100 km kelio vidutiniškai vartojo apie penkiolika litrų degalų.

Kitas kultinis modelis – „Ford V8“. Tai buvo pirmas „Ford“ su V8 varikliu. Tad amerikiečiai pernelyg nesileido į fantazijas, taip jį ir pavadino.

Iki to laiko tokio tipo varikliai buvo montuojami tik itin prabangius modelius. „Ford“ jį kūrė net dvejus metus ir sugebėjo iš variklio išspausti net 85 arklio galias. Tais laikais tai buvo vienas greičiausių serijinių automobilių pasaulyje.

Dėl didelės galios šiuos modelius pamėgo gangsteriai bei išgarsino pasaulyje. Tokiu automobiliu po Ameriką nuo policijos lakstė ir Boni su Klaidu. Jame jie, beje, abu ir žuvo po susišaudymo su policija.

Po antrojo pasaulinio karo „Ford“ sukūrė dar vieną kultinį savo modelį. Tai – F serijos pikapai. Nuo to laiko Amerikos rinkoje jie yra šios klasės standartas ir parduodami 100-tais tūkst. egzempliorių kasmet. Juos labai sunku nukonkuruoti ir tik labai retai kada pagal populiarumą F seriją sugeba aplenkti koks nors gamintojas.

Dar vienas kultinis „Ford“ gimė šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje – „Thunderbird“ pasirodęs kaip dvivietis rodsteris, jis turėjo konkuruoti su „Chevrolet Corvette“ modeliu, bet vėliau buvo sukurta ir daugiau kėbulo versijų. Šis modelis gavo itin stilingo ir išsiskiriančio automobilio įvaizdį.

Ilgą laiką tai buvo brangiausias „Ford“ šio gamintojo gamoje ir kainavo 3 tūkst. dolerių, tačiau, nepaisant didelės kainos, pagal populiarumą greitai aplenkė savo pagrindinį konkurentą „Chevrolet Corvette“.

Kaip nepaminėjus ir „Ferrari“ žudiku turėjusio tapti „GT40“ modelio. Sukurtas kaip konkurentas nenugalimam „Ferrari“, šis automobilis pateisino investicijas ir net keturis kartus iš eilės laimėjo „Le Mano“ lenktynes. Vėliau buvo sukurtos ir civilinės versijos, kurios beveik nesiskiria nuo originalaus lenktyninio modelio.

Aišku, neįmanoma nepaminėti turbūt žinomiausio pasaulyje modelio „Ford Mustang“. Vos pasirodęs rinkoje, jis iš karto tapo itin mylimu ir populiariu. Savo populiarumo neprarado daugiau nei pusę amžiaus.

Neįtikėtina, bet vos per pirmą prekybos savaitę naują modelį užsakė net 4 milijonai žmonių. Elegantiškas ir stilingas kupė tapo daugybės kino filmų herojumi. „Mustang“ tapo madų diktatoriumi tarp sportiškų, bet tuo pačiu ir komfortiškų kupė automobilių.

Be stilingų ir sportiškų automobilių „Ford“ sukūrė ne vieną ir itin didelę įtaką visai automobilių pramonei padariusį masinį automobilį. Vienas tokių – komercinis autobusiukas „Ford Transit“.

Pirmas „Transit“ rinkoje atsirado dar septintame praėjusio amžiaus dešimtmetyje ir tarp mažųjų komercinių automobilių karaliavo daugiau nei pusę amžiaus.

Jis buvo gaminamas Didžiojoje Britanijoje, Turkijoje, Belgijoje ir pirkėjams buvo siūloma didžiausia įvairovė versijų: nuo nedidelio, taip vadinamo kabluko, iki didžiųjų platformų kroviniams. Daugiau kaip 40 metų tranzitas buvo perkamiausias komercinis automobilis savo klasėje.

Beje, toks populiarumas lėmė vieną įdomų faktą. Praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje Didžiosios Britanijos policija pareiškė, kad net 95 proc. visų apiplėšimų, kai yra naudojamas automobilis, buvo įvykdyti naudojant „Ford Transit“.

Dar vienas kultinis Europos automobilis – nedidukas „Ford Escort“. Pirmoji karta atsirado kaip dviduris arba keturduris sedanas, vėliau prie jų prisijungė ir universalas.

Palyginti, automobilis buvo nebrangus, bet puikiai valdomas, todėl ji labai greitai pamėgo ralio lenktynininkai ir leido jam dar labiau išpopuliarėti tarp jaunimo.

Verta prisiminti ir kitus, pavyzdžiui, visų Amerikos policininkų ir kino klasika tapusius „Crown Victoria“ automobilius arba tokį populiarų kompaktišką modelį kaip „Focus“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.