Tik pagalvokite – beveik 100 kilometrų galima nuvažiuoti vien tik elektra, niekada neįsijungus vidaus degimo motorui! Patikrinta – net su greitkelio atkarpa vien elektra nuvažiavau 78 kilometrus, gamintojas nurodo, kad vidutinis elektra nuvažiuojamas atstumas yra 86 kilometrai. O jei važiuoti itin taupiai, nesunku pasiekti ir apvalų skaičių. Tai pirma.
Antra, tai jau visiems gerai žinoma, tik šįkart dar efektyvesnė ir galingesnė „Toyota“ hibridinė pavara.
Išsikrovė iš tinklo įkrauto akumuliatoriaus energijos atsargos („Premium“ komplektacijoje su saulės moduliais ant stogo jas galima papildyti nemokama saulės energija)? Ne bėda – ir toliau važiuokite taupiai, nes tą leidžia daryti naujos kartos hibridinė sistema su dviem elektros motorais vietoje transmisijos.
Net ir bandant maksimalų 180 km/h greitį Vokietijos autobane (tą pamatysite vaizdo medžiagoje), jos nesiekė 6 l/100 km, važiuojant protingai jos neviršytų ir 5 l, su įkrautu akumuliatoriumi šimtui kilometrų „Prius“ sunaudojo tik 0,7 l benzino.
Sakote, prasta dinamika? Kur gi ne – vien tik elektra galima važiuoti iki 130 km/h greičiu (kaip ne kaip elektros variklio galia siekia 120 kW), o bendra sistemos galia yra net 223 AG (163 kW).
Tad nieko keisto, kad su elektros pagalba „Prius“ iki 100 km/h šauna vos per 6,8 sekundes – su tokiu pagreičiu prie šviesoforo nuliūdinsite ne vieną ambicingą vairuotoją.
O trečia – gerokai dailesnė nei ketvirtos kartos modelio, kurio apžvalgą rasite čia, išvaizda, ypatingai jei jis nudažytas nauja garstyčių geltonumo spalva – sakykite ką norite, bet šis „Prius“ yra ne tik efektyvus, bet ir atrodo efektingai.
Tad su tokiais privalumais nematau priežasties jo nerekomenduoti kaip puikaus ir įvairiapusiško automobilio. Žinoma, su kai kuriomis išlygomis.
Pirmoji būtų gana mažas 284 l bagažinės tūris, nors ir 33 l didesnis nei anksčiau. O dar su „Prius“ negalima vilkti priekabos, kas taip pat kai kam gali būti trūkumas. Žinoma, ir įprasto automobilio, o ne krosoverio prošvaisa, taip pat tik priekiniai varantys ratai reiškia, kad jis neskirtas iššūkiams bekelėje.
Antra – tai paprastos „Toyota“ salono apdailos medžiagos. Nebarška, negirgžda, tvirtai surinkta, bet braukdamas ranka per skydelį neaikčiosi iš pasigerėjimo medžiagų prabanga. O dar tas painus nustatymų valdymas, „Android Auto“ sąsajos naudojimas tik prijungus telefoną laidu ir gana daug mygtukų neatrodo šiuolaikiškai.
Na, o trečia būtų kaina. Ji prasideda nuo 45 300 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 712 eurų), geriausioje komplektacijoje ji siekia 52 700 eurų – dideli pinigai už hečbeką, kad ir taupų.
Bet visgi nepamirškime, kad tai iš tinklo įkraunamas hibridas (kitokiu „Prius“ Europoje ir nebus prekiaujama, o Jungtinėje Karalystėje jis apskritai nebus parduodamas).
Tad tokią kainą iš dalies galima pateisinti įvertinus, kad jį galima naudoti kaip elektromobilį – 13,6 kWh talpos akumuliatorius ir mažos energijos sąnaudos (bandymo metu jos buvo 13 kWh) tą daryti leidžia.
Daugiau apie naują „Toyota Prius Plug-in“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.