Automobilių salonų evoliucija: kiek metų į ateitį gamintojai perkels vairuotojus?

Automobilių pramonei sparčiai pereinant prie elektros energija varomų transporto priemonių, daug dėmesio skiriama jų viena įkrova nuvažiuojamam atstumui, įkrovimo laikui ir dinaminėms savybėms. Tačiau ne mažiau svarbus dar vienas šiuolaikinių modelių atributas – moderni vairuotojo darbo vieta. Todėl automobilių salonai patiria ne menkesnę technologinę transformaciją. Naujausių modelių vidus dabar labiau primena patogiai įrengtą namų aplinką, kupiną interaktyvių įrankių, pagerinančių valdymą, ergonomiką ir estetiką.

Automobilių salonų evoliucija: kiek metų į ateitį gamintojai perkels vairuotojus?<br>Shutterstock nuotr.
Automobilių salonų evoliucija: kiek metų į ateitį gamintojai perkels vairuotojus?<br>Shutterstock nuotr.
„Peugeot E-3008“ interjeras.<br>Gamintojo nuotr.
„Peugeot E-3008“ interjeras.<br>Gamintojo nuotr.
„Peugeot E-3008“.<br>Gamintojo nuotr.
„Peugeot E-3008“.<br>Gamintojo nuotr.
„Peugeot i-Cockpit“ interjeras.<br>Gamintojo nuotr.
„Peugeot i-Cockpit“ interjeras.<br>Gamintojo nuotr.
„Peugeot i-Cockpit“ interjeras.<br>Gamintojo nuotr.
„Peugeot i-Cockpit“ interjeras.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Nov 10, 2023, 9:15 AM

Naujausias žingsnis

Ant pokyčių bangos keteros galime išvysti daugybės gamintojų pastangas diegiant naujoves salonuose. Vienas ryškesnių pavyzdžių yra gerai žinomas Prancūzijos gamintojas „Peugeot“, jau pagarsėjęs drąsiais modernios ergonomikos „i-Cockpit“ sistemos sprendimais.

Jo automobilių salonų išskirtinumas – kompaktiškas, žemai įrengtas vairas ir pianino klavišus primenantys mygtukai centrinėje konsolėje. Dabar ši bendrovė žengia naują žingsnį ir naujausiame elektriniame SUV modelyje E-3008 pristato „Panoramic i-Cockpit“ interjero sistemą.

Pagrindine naujos salono koncepcijos ašimi tapo 21 colio įstrižainės didelės raiškos panoraminis ekranas, sujungiantis centrinį lietimams jautrų monitorių su priešais vairuotoją įtaisytu projekciniu ekranu. Toks dizaino sprendimas atspindi gamintojo siekį vizualų patrauklumą suderinti su praktiškumu.

Naujajame salone taip pat pakeista pavaros valdymo vieta, o valdymo klavišai „i-Toggles“ leidžia greitai aktyvuoti vairuotojo pasirinktas ir užprogramuotas funkcijas. Pavyzdžiui, tai gali būti oro kondicionierius ar palydovinė navigacija. Tokiu būdu naujos koncepcijos sistema išsaugojo intuityvų dizainą bei paprastą funkcionalumą.

Naujoji „Peugeot“ sistema neabejotinai rodo naujovišką požiūrį į automobilių interjerą, tačiau ji taip pat atspindi ir platesnes tendencijas. Automobilių gamintojai toliau tobulėja ir savo produktuose pritaiko vis naujesnes technologijas, tad galime tikėtis, jog salonai taip pat bus nuosekliai tobulinami.

Žvilgsnis į evoliuciją

„Peugeot“ nėra vienintelis žaidėjas, nuolat tobulinantis automobilių vidaus ergonomiką. Tiek „Panoramic i-Cockpit“, tiek „Mercedes-Benz“ MBUX informacijos ir pramogų sistema ar milžiniški „Tesla“ jutikliniai ekranai puikiai atspindi gamintojų siekį pagerinti vairuotojų ir keleivių keliavimo patirtį.

Štai MBUX yra puikus dirbtinio intelekto ir išmaniųjų automobilio technologijų derinys. Bendrovė „Mercedes-Benz“ taikliai jį apibūdino kaip „revoliuciją salone“. MBUX naudoja nuspėjamąjį mokymąsi, kad numatytų vartotojo poreikius ir pateiktų juos atitinkantį turinį. Ši sistema su keleiviais sąveikauja per itin platų didelės raiškos valdymo ekraną ir ant centrinės konsolės esantį valdiklį.

Savo ruožtu, „Tesla“ vartotojo sąsajos rafinuotumas ir paprastumas atsiskleidžia valdymo per jutiklinį ekraną modelyje. 17 colių įstrižainės ekrane galima kontroliuoti daugumą automobilio funkcijų, o švarus ir detalėmis neapkrautas jo dizainas sustiprina minimalistinę salono estetiką.

Lietimams jautriame ekrane valdomos net tos funkcijos, kurios tradicinėse mašinose dažniausiai kontroliuojamos fiziniais mygtukais ar jungikliais. Pavyzdžiui, tai gali būti salono temperatūros ar oro kondicionavimo valdymas, žibintų aktyvavimas ar net valytuvų įjungimas. Kad vairuotojui nereikėtų nukreipti dėmesio nuo kelio, „Tesla“ dalį funkcijų leidžia valdyti balso komandomis.

Automobilių istorijos patikros portalo „CarVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis pagrįstai atkreipia dėmesį į tai, kad transporto priemonių interjero ateitis – intuityvaus dizaino ir naujausių technologijų derinys. Pramonė vis labiau juda rafinuotumo link – tuo galime įsitikinti įdėmiau pažvelgę į minėtus „Peugeot“, „Mercedes-Benz“ ar „Tesla“ pavyzdžius.

Tačiau žinovas taip pat pabrėžia mišrių sprendimų vartotojo sąsajose svarbą. Pašnekovo teigimu, nors modernūs jutikliniai ekranai suteikia salonui elegantiškumo ir šiuolaikiškumo, dėl saugumo ir paprasto naudojimo dalis funkcijų valdomos fiziniais jungikliais.

„Jutikliai ekranai plačiai paplito, bet fizinių mygtukų vis dar reikia kai kurioms funkcijoms valdyti. Šių sprendimų kombinacija suteikia pusiausvyros tarp naujovių ir praktiškumo“, – pažymi M.Buzelis.

Daugiau inovacijų

Tačiau jau netrukus pažanga apims ir daugiau sričių. Rezultatai, gaunami sparčiai vystant keturias karščiausias automobilių pramonės sritis – automatizavimą, ryšio paslaugas, elektrifikaciją ir dalijimosi paslaugas – jau pamažu keičia transporto priemonių įrangą ir suteikia galimybę keleiviams patirti naujų dalykų.

Štai elektromobilių atsiradimas smarkiai pakeitė salonų suplanavimą. Taip pat atsirado funkcijų, kurios anksčiau buvo sunkiai įsivaizduojamos: pavyzdžiui, kai kuriuose modeliuose jau diegiamos pasukamosios sėdynės.

Ryšio technologijos, taip pat žmogaus ir mašinos sąsajos naujovės irgi keičia automobilių naudotojų patirtį. Automatizuoti pagalbininkai gali tiksliau reaguoti į kiekvieno keleivio balsą. Tačiau M.Buzelis pastebi, jog balso komandos dažnai kelia iššūkių.

„Balso komandos yra puiki koncepcija, tačiau jas naudojant vis dar kyla nemažai sunkumų, ypač tiems, kuriems anglų kalba nėra gimtoji“, – apgailestauja pašnekovas.

Vis dėlto, M.Buzelio teigimu, esame didelio transporto pramonės šuolio į ateitį liudininkai. Automobilių salonai tampa jaukesni, nes gamintojų tiekėjai vis dažniau siūlo namų svetaines primenančius apdailos variantus. Puikūs to pavyzdžiai yra fotelius primenančios sėdynės.

Gamintojai taip pat varžosi taikydami naujoviškas priemones, kurios turėtų sumažinti vairuotojų blaškymąsi ir kartu padidinti vairavimo komfortą, automobilio našumą bei estetinį patrauklumą. Gerai ir sumaniai sukonstruoti salonai gali tapti esminiu konkurenciniu privalumu.

Populiarus JAV portalas „Wards Auto“, nuolat vertinantis automobilių salonus, paskelbė dešimt 2023 metų nugalėtojų. Pirmą kartą šeši iš jų buvo elektromobiliai. Tai tik įrodo, kad elektrifikuotose transporto priemonėse plačiau diegiamos aktualiausios naujovės.

Visos žmonių erdvės

Gamintojų dėmesys automobilių interjerui ir vartotojo sąsajoms tolydžio tik augs. Tai vyks dėl paprastos priežasties. Ar tai būtų ultramodernus ir estetiškas „Peugeot i-Cockpit“, ar dirbtinio intelekto pagrindu sukurtas „Mercedes-Benz MBUX“, ar vieno langelio principu veikiantis „Tesla“ variantas, akivaizdu, kad automobilių salonų ergonomika bei estetika tampa vis svarbesnėmis sritimis.

Automobilių salonuose besiskleidžianti tyli revoliucija rodo, jog gamintojai nori, kad kelionės būtų šis tas daugiau nei tik įveiktas maršrutas. Jos turėtų sietis su malonia patirtimi. Komforto ir funkcionalumo požiūriu automobilių salonai taps vis panašesni į kitas žmonių erdves, o skirtumai tarp namų, transporto priemonių ir biurų toliau palengva nyks.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.