Naujo „Volvo EX30“ testas: pirma pažintis su būsimu bestseleriu Greitesnis už „BMW M3“ ir „Porsche 911“

Galingiausia „Volvo EX30“ elektromobilio versija iki 100 km/h gali įsibėgėti vos per 3,6 sekundes, vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 480 kilometrų (mieste – net iki 590 km), o bazinis modelis kainuoja vos nuo 38 850 eurų – aš nesistebiu gamintojo planais, kad jau šiemet iš ketinamų parduoti maždaug 800 tūkst. šios markės automobilių, net trečdalis turėtų būti „EX30“.

Naujas „Volvo EX30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Naujas „Volvo EX30“.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (41)

Jurgis Paplaitis, „Motorai“

Jan 23, 2024, 6:57 PM

Žinoma, iškart noriu patikslinti dėl kainos. Ne, tai ne kaina be akumuliatoriaus – visgi kaip ne kaip, tai yra mažiausias dabartinis „Volvo“ automobilis, kurio ilgis yra tik 4,2 metro. Nors vizualiai dėl didesnės prošvaisos, jis atrodo gerokai didesnis nei yra iš tikrųjų.

Taigi, pradinė kaina yra nuo 38 850 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 670 eurų), bet net ir ši versija stebina savo galimybėmis – su 51 kWh (įkraunama 49 kWh) talpos akumuliatoriumi WLTP duomenimis jis gali nuvažiuoti 344 kilometrus, o galinius ratus sukančio 203 kW (276 AG) elektros motoro galios pakanka sportiškam verslo klasės sedanui prilygstančiam įsibėgėjimui iki 100 km/h per 6 sekundes.

Ir tai – tik pradžia. Jei už 5300 eurų užsisakyti didesnės 69 kWh (įkraunama 64 kWh) talpos akumuliatorių (beje, skiriasi net akumuliatorių technologija – mažesnės talpos akumuliatorius turi ličio geležies fosfato (LFP) konstrukciją, talpesniame akumuliatoriuje dar naudojamas nikelis, manganas ir kobaltas (NMC), tai nuvažiuojamas atstumas padidėja net iki 480 kilometrų (bandymo metu su visiškai įkrautu akumuliatoriumi buvo prognozuojami beveik 500 kilometrų), o įsibėgėti iki 100 km/h jam tereikės tik 5 sekundžių.

Ir čia – dar ne galimybių riba, kadangi galima ir dviejų variklių „Twin Motor“ versija, kurios galia siekia net 319 kW arba 434 AG, ir visa tai tenka sąlyginai nedideliam 1963 kg svoriui (su vienu motoru „EX30“ sveria 1830 kilogramų).

Todėl net jei standartinis modelis prie sankryžos gali sugėdinti ambicingus galingų automobilių vairuotojus, tai „Twin Motor“ versija vos per 3,6 sekundes (taip, perskaitėte teisingai – mažiausias „Volvo“ automobilis iki šimto kilometrų per valandą įsibėgėja per tris kablelis šešias sekundes) pasiekdama tą pačią ribą, tokių automobilių kaip „Porsche 911“ ir „BMW M3“ vairuotojus privers susimąstyti už ką gi jie mokėjo pinigus – kaip jau įrodė „Tesla“ ir kiti elektromobilių gamintojai, šios alternatyvia energija varomos mašinos suteikia anksčiau tik gerokai mažesnei vairuotojų daliai įperkamą dinamiką.

Bet turi gi kažkur būti kompromisai, pasakysite jūs, ir būsite teisūs. Pirmiausiai, tai nėra „vairuotojo automobilis“. Pavyzdžiui, nors ir galima pasirinkti net 3 skirtingus vairo veikimo režimus, visi jie veikia neutraliai ir tikrai neleis tiksliai pajausti nedidelius ratų pasukimo kampus. Bet daugumai vairuotojų to net ir nereikia, nes jie turi kitus prioritetus.

Pakaba. Automobilis yra sukurtas naudojant naują „Geely“ kompanijos platformą (šiuo metu automobilis gaminamas Kinijoje, bet nuo 2025 metų jo gamyba bus pradėta Belgijoje) ir turi tuos pačius technologinius sprendimus kaip ir naujos kartos „Smart“.

Važiuoja „EX30“ pakankamai komfortiškai ir inžinieriams pavyko gana gerai susitvarkyti su elektromobilių privalumu ir trūkumu viename – žemą svorio centrą užtikrinančiu, bet visgi mažiausiai papildomus 300–400 kilogramų pridedančiu automobilio svoriu dugne.

Dar apie komfortą – jei akustinis vėjo triukšmas buvo nedidelis dėl gerai garsą izoliuojančių stiklų, taip pat sumanių aerodinaminių sprendimų (tikiu, kad tą įtakojo net ir išorinių veidrodėlių korpusai), tai triukšmo nuo arkų buvo nemažai ir girdėjosi kiekvieno akmenėlio skrydis iš po ratų.

Salonas. Na, negali būti mažiausias „Volvo“ itin prabangus viduje, ir toks jis nėra. Tiesa, tokios detalės kaip metalinės durų rankenėlės, solidžiai atsidarantys puodelių laikikliai, patogios ir išvaizdžios sėdynės rodo, kad gamintojas netaupė kur nereikia – visa tai pamatysite ir išgirsite vaizdo medžiagoje.

O jei ir taupė, tai ir ekologijos vardan, nes didžioji naudojamų medžiagų dalis yra tvarios ir perdirbtos. Tad salonas atitinka ir atrodo net geriau nei gali tikėtis šiame mažų B automobilių segmente. Nebent rekomenduočiau rinktis šviesios spalvos salono apdailą su audinio faktūra (skirtumus pamatysite nuotraukose), o ne plėvelę ar linoleumą primenantį taškuotą paviršių.

Žinoma, iš 4,2 metro ilgio su 2,6 m tarpašiu mašinos negali tikėtis didelės erdvės nei gale, nei bagažinėje – gerai, kad priekyje jos pakankamai, o dar didesnį erdvės pojūtį suteikia atvira vieta po centriniu ekranu, su itin patogia vieta belaidžiu būdu įkrauti telefoną ir pasidėti mažesnius daiktus.

Bene vienintelis ergonominis trūkumas – itin maža daiktadėžė, atidaroma parinktimi centriniame multimedijos ekrane. Tiesa sakant, daugiau čia ekranų ir nėra – jei norite informacinio ir projekcinio ekrano priešais vairuotoją, laukite greitai pasirodysiančio „Volvo EX90“ elektromobilio.

Tad viską – nuo veidrodėlių iki kitų nustatymų – keisite pagrindiniame ekrane. „Tesla“ vairuotojams, kurie net priekinės bagažinės gaubtą atidaro paspaudimu ekrane, tai bus įprasta, o štai tradicinių automobilių vairuotojams teks įprasti – tokia dabar automobilių ateitis.

Kaip bent jau šiame „Volvo“, kurio multimedijos sistema kurta kartu su „Google“, teks susitaikyti, kad nėra ir neaišku ar kada bus „Android Auto“ sąsaja (nei belaidė, nei prijungiant telefoną laidu) – akcentuojama, kad vairuotojas, užregistravęs savo profilį, gali lyg kompiuteryje naudotis savo „Google“ paskyra su visomis jam įprastomis tokių programų kaip „Spotify“, „Google Maps“, „Waze“ ir kitų parinktimis.

Taigi, naują „Volvo EX30“ sunku nerekomenduoti net ir nesidomintiems elektromobiliais – daugiau apie jį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.