Naudoto „Dacia Duster“ (2022 m.) testas: automobilis, iš kurio nieko nesitiki Kodėl markė tokia populiari

Kai 1999 metais „Renault“ koncernas įsigijo rumunišką „Dacia“ markę, retas kuris galėjo numatyti, kad vos po poros dešimtmečių tai bus vieni populiariausių automobilių Europoje.

Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Naudotas „Dacia Duster“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (26)

Jurgis Paplaitis, „Motorai“

Feb 6, 2024, 7:05 PM

Bet stebėtis neverta – pragmatiškai mąstantis statistinis europietis perka automobilį ne pasipuikuoti, o tą, kuris geriausiai atitinka jo poreikius bei kainos ir kokybės santykį. Tad praėjus porai dešimtmečių nuo sandorio, „Renault“ raško vaisius – 2023 metais „Dacia Sandero“ populiarumu Europoje nusileido tik už itin patrauklią kainą pardavinėtam „Tesla Model Y“ elektromobiliui.

Na, o vieni pirmųjų „Dacia“ automobilių, kurie buvo ne tik pigūs, bet ir madingo kėbulo tipo, buvo padidinto pravažumo „Duster“. Pirmoji šių kompaktinių SUV karta debiutavo 2010 metais, antroji pasirodė 2017 metais – ji buvo pagaminta naudojant iš esmės tą pačią, tik modifikuotą platformą, tačiau pats automobilis tapo išvaizdesnis, o salono įranga ir multimedijos sistema – nepalyginamai geresni. Būtent tokį naudotą automobilį aš ir bandžiau.

Žinoma, apdailoje neverta tikėtis minkšto plastiko, tačiau 4,3 metrų dydžio automobilis priekyje yra pakankamai erdvus, vietos gale mažoka, bet užtai bagažinė yra didžiausia klasėje – į ją telpa nuo 478 iki net 1623 l. Tokio įspūdingo kraulumo pavyko pasiekti išorėje sumontavus atsarginį ratą – nors jį nuimti nėra patogu, tačiau kelionėje neteks iškrauti daiktų.

Variklių pasirinkimas nemažas – nuo benzininių trijų cilindrų 1 l (90–100 AG), keturių cilindrų 1,3 l ir 1,6 l (115–150 AG) iki turbodyzelinio 1,5 l 115 AG motoro. Variklių galios visiškai užtenka lengvam, tik šiek tiek daugiau nei 1200 kilogramų sveriančiam SUV.

Buvo galima rinktis ir versijas su gamykline dujine įranga, taip pat galingiausi motorai buvo galimi ir su sklandžiai veikiančia automatine dviejų sankabų transmisija.

Tiesa, buvo vienas apribojimas – su „automatu“ buvo galimi tik priekiniai varantys ratai, o štai jei norėjote visų ratų pavaros, Europoje toks derinys buvo siūlomas tik su mechanine transmisija.

Antros kartos modelis buvo kelis kartus atnaujintas – su paskutine atnaujinta versija galite susipažinti šioje mano apžvalgoje. Na, o 2023 metų pabaigoje pasirodė ir trečios kartos „Duster“ – jis pagamintas naudojant modulinę „Renault“ koncerno platformą, tad nėra abejonių, kad gamoje atsiras ir hibridinės pavaros.

Grįžtant prie antros kartos modelio, tai man kelionėse juo teko nuvažiuoti ne vieną tūkstantį kilometrų nuo Vilniaus tiek iki Portugalijos (bendras kelionės nuotolis – 10 000 kilometrų), tiek ir iki Korsikos bei Sardinijos (7000 kilometrų) – aprašymus apie šias išvykas rasite internete.

Jei trumpai – jei iš automobilio nesitikėti prabangios apdailos (kurio, aišku, čia nėra), tai jis puikiai susitvarko su kasdienėmis funkcijomis. Patogi multimedijos sistema nėra paini, tad naudotis ja lengva, na, o gana minkšta automobilio pakaba ir azartiško važiavimo neskatinanti vairo sistema (ir minkštos sėdynės) praverčia kai važiuojama blogais keliais, o ypač – nuvažiavus nuo asfalto.

O koks gi šio automobilio patikimumas? Principas liekas tas pats – kaip rodo apžvalgos ir statistika, taip pat „Bosch Car Service“ atstovų duomenimis, tai yra vienas patikimiausių šios klasės automobilių – tiesiog kai jame yra mažai sudėtingos įrangos, tai nelabai yra ir kam gesti.

Iš paminėtinų trūkumų – smulkūs elektronikos gedimai ir pranešimai apie nesklandumus elektros grandinėje. Kaip visada, kalbant apie dyzelinius variklius, kenčia kietųjų dalelių filtras jei dažnai važinėjama trumpais atstumais. Ir, žinoma, svarbi dyzelinių degalų kokybė tiek žiemą, tiek ir vasarą.

Daugiau apie naudotą antros kartos „Dacia Duster“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.