Šis pavadinimas nėra naujas „Subaru“ gamoje – anksčiau XV kitose rinkose buvo žinomas kaip „Crosstrek“, o dabar su nauja, trečiąja modelio karta visame pasaulyje jis turi tą patį pavadinimą.
Kaip ir antroji karta, jis yra gaminamas naudojant modulinę platformą ir su naujo modelio debiutu sulaukė tiek išorės, tiek salono, tiek ir technologinių atnaujinimų.
Jei eksterjero atnaujinimas gana subtilus, tai salone labiausiai pastebima nauja multimedijos sistema, kurios vienas didelis vertikalus ekranas pakeitė tiek mažesnį ekraną, tiek ir atskirai virš jo buvusį ekranėlį.
Ir, turiu pasakyti, tai viena patogiausių sistemų, kuriomis teko naudotis šiuolaikiniuose automobiliuose – aiškiai suskirstytos parinkčių zonos, atskiri klavišai temperatūros nustatymui, galimybė greitai pasiekti norimas ir dažniausiai naudojamas funkcijas – viskas atitinka „Subaru“ dvasią.
O ji labai aiški – paprasta ir patikima. Tad nors salone didelių apdailos subtilumų tikėtis neverta, bet ne dėl to žmonės renkasi šios markės automobilius. O dėl to, kad sėdęs prie vairo žinai, kad jis nepaves ne tik kelyje, bet ir bekelėje – tą užtikrina simetrinė nuolatinė visų ratų pavara.
Kaip ir opozicinis benzininis keturių cilindrų 2 l 136 AG motoras su papildomu elektros varikliu – ne itin galingas, bet važinėjant daugiausiai užmiestyje, degalų sąnaudos buvo 8,5 l/100 km. O dar nustebino labai komfortiškai suderinta pakaba, puikiai tinkanti tiek nelygiems, tiek ir neasfaltuotiems keliams – jei tenka tokiais važinėti, sunku nerekomenduoti neišbandyti naujo „Subaru Crosstrek“.
Iš technologinių atnaujinimų – dar pažangesnė „EyeSight“ vairuotojo pagalbinė sistema, dabar atpažįstanti ir pėsčiuosius bei stabdanti jei kyla pavojus. Aktyvavus automatinį greičio palaikymą, dabar sistema atsižvelgia ir į greičio apribojimus, taip pat palaiko važiavimą eismo juostos viduriu.
Kokie trūkumai? Pirmiausiai, sėdus prie vairo akivaizdu, kad tai antros kartos modelio evoliucija – salonas, neskaitant naujo ekrano, daugmaž toks pats kaip ir anksčiau, tad nerasite čia nei skaitmeninio prietaisų skydelio, nei futuristinio dizaino – akivaizdu, kad „Subaru“ vairuotojai išpažįsta kitas vertybes, o ir kompanijos galimybės, matyt, yra ribotos siūlant revoliucines permainas.
O antrasis paminėtinas dalykas yra veikiau privalumas nei trūkumas ir tai liečia visus „Subaru“ modelius. Tai yra vieni įperkamiausių rinkoje automobilių, ypatingai kalbant apie versijas su visų ratų pavara, kuri yra logiškas pasirinkimas, ieškant mašinos, galinčios važinėti ne tik asfaltu.
Tad „Crosstrek“ kainuoja nuo 33 900 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma yra nuo 574 eurų), o panašios klasės ir apdailos lygio „Toyota Corolla Cross“ (su jo apžvalga galite susipažinti čia) su „AWD-i“ visų ratų pavara jau kainuos nuo 37 900 eurų. Tiesa, „Corolla Cross“ bus taupesnis, bet ir nusileidžia savo pravažumu – ši jo sistema su papildomu elektros varikliu, sukančiu galinius ratus, daugiau skirta padėti esant slidžiai kelio dangai.
Tačiau matant, kad pats didžiausias „Subaru“ gamos modelis „Outback“ kainuoja nuo tų pačių 37 490 eurų, verčia susimąstyti ar neatsirastų papildomų lėšų šiam automobiliui – daugiau apie naują „Subaru Crosstrek“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.