Kinų superhitas: kuo ypatingas naujasis „Xiaomi“ automobilis

Kai technologijų gigantas bei trečias pasaulyje mobiliųjų telefonų gamintojas „Xiaomi“ paskelbė, kad pradės gaminti automobilius, pasaulis nesureagavo, nes apie tokius ketinimus yra skelbę ir kiti mobiliųjų telefonų gamintojai.

„Xiaomi SU7“ automobilis.<br>Adomo Rutkausko nuotr.
„Xiaomi SU7“ automobilis.<br>Adomo Rutkausko nuotr.
„Xiaomi SU7“ automobilis.<br>Adomo Rutkausko nuotr.
„Xiaomi SU7“ automobilis.<br>Adomo Rutkausko nuotr.
„Xiaomi SU7“ automobilis.<br>Adomo Rutkausko nuotr.
„Xiaomi SU7“ automobilis.<br>Adomo Rutkausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 7, 2024, 6:17 PM, atnaujinta Apr 7, 2024, 6:18 PM

Praėjo keletas metų ir „Xiaomi“ pirmasis iš elektronikos gigantų išleido automobilį – „Xiaomi SU7“. Šis automobilis tapo tikru hitu ir susilaukė daugybės skirtingų reakcijų. Apie šį automobilių rinkos naujoką plačiau pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Oficialiai automobilio prekyba startavo 2024 metų kovo 28 dieną ir vos per keturias minutes buvo gauta per 10 tūkstančių užsakymų, o per pusvalandį jų padaugėjo iki 50 tūkstančių.

Balandžio pradžioje žmonių, norinčių įsigyti šį automobilį, skaičius peržengė 100 tūkstančių, rašo „Car News China“.

Automobiliu kol kas prekiaujama tik Kinijoje. Prekybos pradžios dieną prie automobilių salono susiformavo net gyvos žmonių eilės. Kol kas užsienyje oficialiai prekiauti šiomis mašinomis nežadama, tačiau „Xiaomi“ neslepia noro užkariauti ir užsienio rinkas.

Pagrindiniais „SU7“ konkurentais gamintojas įvardija „Tesla Model S“ ir „Porsche Taycan Turbo“ automobilius. Kaip sako kinai, technologijomis jų produktas lenkia „Teslą“, o greičiu – „Porsche“.

Šio automobilio gamybai kinai nestatė naujos gamyklos, jie pasinaudojo „Beijing Automotive“ – BAIC koncerno gamybos pajėgumais, tačiau gamyklą, kuri yra Pekine, atnaujino kardinaliai.

Vienas iš gamyklos arkliukų– naujos kartos kėbulų gamybos cechas. Pavyzdžiui, tam, kad išpresuotų kėbulo detales gamykla „Xiaomi“ automobiliams naudoja net 9 100 tonų sveriantį presą, tai – sunkiausias presas pasaulyje. Jis ilgaamžis, o visos kėbulo detalės bus itin tiksliai štampuojamos.

Šio automobilio dizainą kūrė anksčiau BMW koncerne dirbęs dizaineris Chrisas Banglas. Šiuo metu tai vienas brangiausių automobilių dizainerių.

Vienas iš svarbiausių technologinių pranašumų yra tai, kad visos automobilio modifikacijos, net pati pigiausia, turi naujausios kartos automobilio savavaldę sistemą, kuri valdoma dviem naujausiais „Nvidia Drive“ procesoriais. Žadama, kad tai bus itin gerai savarankiškai važiuojantis automobilis. Žinoma, tiek, kiek leidžia vietiniai įstatymai.

Be to, jau bazinėje įrangoje yra sumontuoti adaptyvūs amortizatoriai su pneumatiniais elementais, taigi tai turėtų būti ir itin tiksliai valdomas, ir komfortiškas automobilis.

Jo viduje yra įdiegta elektroninės rinkliavos surinkimo funkcija, leidžianti mokėti už kelius nesustojant, todėl tose šalyse, kur yra mokamos autostrados, papildomai nereikės jokių daviklių, tik reikės tinkamai suprogramuoti turimą funkciją.

Automobilio vairuotoją atpažįsta specialios kameros, taip vos įsėdus, automobilis bus atskirai pritaikomas visiems šeimos nariams.

Be dviejų didelių ekranų su naujausia „Xiaomi“ operacine sistema, vairuotojas dar gali naudotis ir prietaisų projekcija ant priekinio stiklo, tačiau tuo pat metu gamintojas mano, kad salone dėl saugumo privalo būti ir fiziniai mygtukai, todėl pagrindines funkcijas galima reguliuoti ne per ekraną, o tiesiogiai.

Silpniausia versija turi 300 arklio galių ir bateriją, kuri vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti net 700 km. Tuo metu galingiausia versija, kuri 673 arklio galias ir bateriją, kuri vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti 800 km. Toks automobilis iki 100 km /h įsibėgėja greičiau nei per tris sekundes.

Pigiausia versija Kinijos rinkoje kainuoja 215 tūkstančių juanių, tai yra, apie 27,5 tūkstančio eurų. Taigi, „Xiaomi SU7“ kainuoja netgi pigiau negu „Tesla Model 3“, o juk taikinys yra kur kas brandesnė „Model S“.

Įmonės vadovas Lei Junas pareiškė, kad tokios automobilio kainos koncernui kol kas yra nuostolingos, tačiau kurį laiką automobilis nebrangs, siekiant įsitvirtinti šiam koncernui nepažįstamoje automobilių rinkoje.

Konkrečių planų apie ekspansiją į kitas šalis kol kas „Xiaomi“ neatskleidžia, tačiau Kinijoje jau artimiausiu metu žada pradėti gaminti ir krosoverį.

Pirmąją balandžio savaitę prasidėjo ir bandomieji būsimų pirkėjų važiavimai šiuo automobiliu, todėl socialinius tinklus užplūdo krūvos nuotraukų su jau apdaužytais automobiliais.

Beje, pirmus penkis tūkstančius automobilių gamintojas jau perdavė pirkėjams, o pirmieji juos gavo tiesiai iš koncerno vadovo rankų. Kol kas per metus planuojama pagaminti 150 tūkstančių automobilių. Jeigu prekyba vyks tokiais tempais kaip dabar, pirkėjai visų metų kvotą išgraibstys per pirmą mėnesį.

Apie šio automobilio debiutą pirmą kartą oficialiai paskelbta prieš trejus metus, o iki 2030-ųjų „Xiaomi“ į automobilių verslą ketina investuoti 10 milijardų dolerių.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.