Tokijuje sukurtas išskirtinis robotas: gali pats užvesti automobilį ir jį vairuoti

Bepiločiai automobiliai gatvėse kol kas taip ir lieka itin retu ir išskirtiniu dalyku. Visiškai bepiločiai automobiliai naudojami tik kaip eksperimentas, o bepilotės sistemos, kurios naudojamos automobiliuose, yra geriausiu atveju trečio lygio iš penkių ir nevairuoti viduje sėdinčiam žmogui galima nebent tam tikromis sąlygomis ir su daugybe išlygų, kad bet kada būtų galima įsikišti į vairavimą.

Tokijo universiteto mokslininkai nutarė į vairuotojo sėdynę pasodinti robotą-android‘ą, kurį pavadino „Musashi“.<br>Mokslininkų nuotr.
Tokijo universiteto mokslininkai nutarė į vairuotojo sėdynę pasodinti robotą-android‘ą, kurį pavadino „Musashi“.<br>Mokslininkų nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 10, 2024, 7:59 AM, atnaujinta Jul 10, 2024, 8:19 AM

Kaip pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“, Tokijo universiteto mokslininkai į šį reikalą pažvelgė truputį iš kitos pusės. Jie nutarė į automobilio valdymo sistemas nesikišti visai ir į vairuotojo sėdynę pasodinti robotą-android‘ą, kurį pavadino „Musashi“.

Robotas ypatingas ne tik tuo, kad atrodo kaip žmogus, tokių robotų yra nemažai, tačiau jo pagrindinis skirtumas yra tas, kad mokslininkai sukūrė dirbtinius raumenis. Jis valdomas ne paprastų elektros variklių ir traukių pagalba, o gana sudėtinga elektros varikliukų ir svirčių sistema, kurios tarpusavyje sujungtos troseliais, o jie imituoja raumenų ir sausgyslių darbą.

Tai leidžia robotui judėti daug švelniau ir atlikti kitus judesius. Pats roboto kūnas irgi gavosi minkštas kaip žmogaus, o tai leido pasodinti šį humanoidą į standartinį automobilį.

Dėl į rankas, delnus ir kojas įmontuotų jėgos daviklių, jis gali labai tiksliai judinti galūnes ir apskaičiuoti jėgą, kuria suka vairą, akseleruoja ar atlieka kitas vairuotojo funkcijas. Jis netgi moka pasukti užvedimo raktelį ir taip užvesti automobilį, gali vairuoti viena arba abiem rankomis, rodyti posūkius ir aktyvuoti rankinį stabdį.

Parodomojo važiavimo metu „Musashi“ sugebėjo laikyti pastovų automobilio greitį, reagavo į kliūtis kelyje ir netgi sugebėjo įsiparkuoti į stovėjimo vietą važiuojant atbulomis, naudodamasis tik galinio vaizdo veidrodėliais.

Robotas geba orientuotis aplinkoje, pats nustatyti kelionės maršrutus ir atlikti dar daugybę kitų funkcijų. Tiesa, kol kas robotas nemokama įlipti ir išlipti pats, jį reikia įsodinti, tačiau jau artimiausioje ateityje japonai ketina jį išmokinti patį prieiti prie automobilio, jį atsirakinti ir atsisėsti.

Be to, dėl estetikos ketinama jį padengti lanksčia, švelnia medžiaga, kuri šiek tiek primena žmogaus odą. Pranešime neminima, ar tokiems robotams bus leista dalyvauti bendrame eisme.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.