Ne paslaptis, kad paskutiniame praeito amžiaus dešimtmetyje JAV pradėję populiarėti SUV vertė visus gamintojus skubiai peržiūrėti savo gamos asortimentą.
Bet mažas „Subaru“ gamintojas nelabai turėjo ką pasiūlyti, tad kaip alternatyvą sunkiems visureigiams pristatė padidintos prošvaisos „Legacy“ universalą, pridūręs „Outback“ vardą.
Toks iš būtinybės gimęs sprendimas pasirodė sėkmingas ir šiandien „Outback“ skaičiuoja jau šeštąją kartą.
Čia apžvelgiamu penktos kartos modeliu pasaulyje buvo prekiaujama iki 2019 metų, tačiau Europoje dėl pandemijos jis užsibuvo net iki 2021 metų, kada pasirodė dabartinis „Outback“, pagamintas naudojant naują modulinę „Subaru Global Platform“ konstrukciją, kurio apžvalgą rasite čia:
O kaipgi man bandytas nuo 2014 metų gamintas modelis, kuris buvo atnaujintas 2018 metais? Peržvelgiau savo 2015 metų įspūdžius (juos galite rasti internete) – išskyriau žymiai geresnę nei pirmtako salono apdailos kokybę, taip pat pasikartojau dėl puikių valdymo savybių, kurios leidžia daugiau nei gali variklis.
Nes jei JAV buvo galimos versijos ir su 6 cilindrų opoziciniu 3,6 l (191 kW / 260 AG) motoru, tai Europoje jis buvo komplektuojamas arba su 2 l turbodyzeliniu varikliu (toks modelis buvo siūlomas trumpai), arba 2,5 l motoru.
Žinoma, palyginti su neseniai bandytu nauju „Forester“, turinčiu 2 l atmosferinį motorą, 2,5 l variklis dėl didesnio darbinio tūrio pasižymi geresniu sukimo momentu, yra galingesnis (129 kW / 175 AG), bet visgi išskirtiniu smarkuoliu jo nepavadinsi, kadangi maždaug 1700 kilogramų sveriantis „Outback“ įsibėgėja per 10,2 s, o norint iš jo daugiau, degalų sąnaudos nedžiugins (net gamintojas nurodo vidutines 8,6 l/100 km sąnaudas).
„Forester“ apžvalgą galite rasti čia:
Žinoma, tokie modeliai kaip „Outback“ perkami ne dėl dinamikos, o dėl gero pravažumo (prošvaisa siekia 200 mm), nuolatinės visų varančiųjų ratų pavaros, erdvaus salono ir bagažinės, geros komplektacijos už įperkamą kainą. Tačiau, kaip sako „Bosch Car Service“ specialistai, yra vienas svarbus momentas, į kurį būtina atsižvelgti perkant šį naudotą automobilį.
Tai – kintamo perdavimo CVT automatinė transmisija. Šis japonų „Aisin“ gamintojo mazgas akivaizdžiai sulaukia daugiausiai vairuotojų skundų, o kartais transmisija pradeda gesti net nenuvažiavus 100 000 kilometrų. Žinoma, viskas priklauso nuo mašinos eksploatavimo sąlygų – jei ja buvo velkamos priekabos (gamintojas nurodo, kad velkamas svoris gali siekti iki 2000 kg), taip pat daug važinėta bekele, rekomenduojama susilaikyti nuo tokio pirkinio.
Visa laimė, kad nors gamintojas nurodo, jog ši transmisija nereikalauja priežiūros, oficialūs markės atstovai rekomenduoja joje reguliariai keisti alyvą. Be to, atliekamas ir šios transmisijos remontas, rinkoje siūlomos restauruotos pavarų dėžės. Bet kokiu atveju, tai yra silpnoji modelio vieta ir jei jaučiate, kad bandymo metu transmisija pradeda ne laiku perjunginėti imituojamas pavaras (šio tipo transmisija turi vieną kūginę pavarą su grandine), ieškokite kito varianto.
Ir dar atidžiai apžiūrėkite Baltijos ir Skandinavijos šalyse eksploatuotus modelius – jei atvežtos versijos iš Vakarų Europos dažniausiai neturi korozijos požymių, tai Šiaurės šalyse naudoti modeliai gali būti pažeisti rūdžių – antikorozinis padengimas taip pat nėra stiprioji „Subaru“ pusė arba ja reikia pasirūpinti papildomai.
Daugiau apie naudotą „Subaru Outback“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje: