Pirmas lūkesčių patvirtinimas jau yra – šiemet Europos autožurnalistų komisija šį modelį „Car of the Year 2025“ rinkimuose išrinko geriausiu ir čia jis aplenkė tokius automobilius kaip „Kia EV3“ ir „Dacia Duster“.
Beje, pernai geriausiu pripažintas taip pat „Renault“ elektromobilis „Scenic E-Tech“, kurio apžvalga yra čia:
Bet ar to pakaks? Nes 1972 metais pasirodęs pirmasis „Renault 5“ buvo madingas, tačiau įperkamas miesto automobilis, daugeliui tapęs ir pirmąja keturių ratų transporto priemone.
Tad nieko keisto, kad gaminto iki 1986 metų pirmos kartos modelio buvo parduota daugiau nei 5,5 milijonų (antroji karta buvo gaminama iki 1996 metų, iš viso buvo parduota daugiau kaip 9 mln. abiejų kartų mašinų) ir tuo metu tai buvo populiariausias automobilis Prancūzijoje – kam reikėjo automobilio, tai buvo pigiausias pasirinkimas „Renault“ gamoje.
Bet kuo ilgiau laukiau, tuo labiau aiškėjo, kad pigiai neišsisuksiu – kaip neseniai ir sužinojau, pradinė šio modelio kaina su mažesnės 40 kWh talpos akumuliatoriumi yra nuo 27 290 eurų, su 52 kWh – nuo 32 190 eurų.
Tad net ir atėmus kompensaciją tapo aišku, kad šio automobilio nesirinksiu. Nes visgi už tokią kainą atsiveria gana didelis miesto automobilių spektras, tuo labiau jei nebūtinas elektromobilis. Žinoma, jei būtina sąlyga – elektra varoma mašina, tai būtų vienas pigesnių pasirinkimų, bet tikrai ne vienintelis, o galima paieškoti ir praktiškesnių variantų.
Nes nors „Renault 5“ – žaismingas ir stilingas, nudažytas ryškiomis spalvomis, kurių žalia yra nemokama, visgi tai nei keturių metrų dydžio nesiekiantis elektromobilis. Elektros motoras suka priekinius ratus, į bagažinę telpa padorūs tokio dydžio mašinai 326 litrai. Gaila tik, kad sėdint gale nepavyks pakišti pėdų po sėdynėmis – apačioje sumontuotas akumuliatorius. Trumpai tariant – mano turėtame 3,6 m ilgio „Twingo“ vietos gale buvo daugiau.
Priekyje – kaip naujausiuose „Renault“ modeliuose sujungtų ekranų skydelis su kartu su „Google“ kurta multimedijos sistema – efektinga ir efektyvu, o ir „Google“ paslaugomis galima naudotis ir neprijungus telefono „Android Auto“ sąsaja.
Priekyje – kaip naujausiuose „Renault“ modeliuose sujungtų ekranų skydelis su kartu su „Google“ kurta multimedijos sistema – efektinga ir efektyvu, o ir „Google“ paslaugomis galima naudotis ir neprijungus telefono „Android Auto“ sąsaja.
Kalbant apie važiavimą, amortizavimas standus, nuvažiuojamas atstumas su didesniu akumuliatoriumi bus nuo 200 (jei greitkelyje) iki 400 kilometrų (jei mieste), įkrovimo galia siekia iki 100 kW. Kadangi testo metu Lenkijoje teko važiuoti beveik vien tik greitkeliu, norint, kad užtektų įkrovos nuvažiuoti 220 kilometrų, teko sumažinti greitį nuo 140 km/h iki 125 km/h – važiuojant tokiu greičiu, energijos sąnaudos buvo 17 kWh/100 km.
Žinoma, čia – ir visos šiuolaikinės elektromobilių technologijos. Optimaliam įkrovimui – akumuliatoriaus pašildymas ar atvėsinimas prieš įkrovimą. O ir pats akumuliatorius – iš keturių segmentų, jei prisireiktų remonto. O dar jį galima naudoti kaip išorinį šaltinį maitinti elektros prietaisus. O kur tą leidžia įstatymai – ir prijungti prie elektros tinklo naudoti pigesnę energiją piko metu.
Žodžiu, kaip miesto elektromobiliui šiam „Renault 5 E-Tech“ klausimų neturiu. Tačiau akivaizdu, kad tai nėra nei pigus, nei itin praktiškas pasirinkimas – daugiau apie naują „Renault 5 E-Tech“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.