Viešojo transporto keleiviai palikti be teisės įrodyti savo teisumą (papildyta)

Negalėjau nesureaguoti į nusivylusios vilnietės straipsnį „Spąstai: iš troleibuso būsi išvytas, net jei aktyvavai bilietą“ ir gerai suprasdama jos susierzinimą nutariau pasidalinti ir savo istorija.

Keleiviai ir kontrolieriai jau ne pirmą kartą įsivelia į ginčus dėl to, ar kortelė buvo aktyvuota, ar ne.<br>J. Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Keleiviai ir kontrolieriai jau ne pirmą kartą įsivelia į ginčus dėl to, ar kortelė buvo aktyvuota, ar ne.<br>J. Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Studentė

Dec 6, 2012, 9:41 AM, atnaujinta Mar 14, 2018, 8:25 PM

Lapkričio 21 dieną maždaug 8 val. ryte pasipildžiau Vilniečio kortelę ir aktyvavau ją važiuodama pakeliui į paskaitas. Komposteris pyptelėjo, nurodė, kad mano kelionė apmokėta, ir parodė datą, iki kurios turėjo galioti mano kortelė. Savaitę ramiai važinėjau, kol lapkričio 27 dieną vakare (beje, tą dieną kaip tik buvo mano gimtadienis) Liubarto tilto stotelėje įlipę kontrolieriai pranešė naujieną – kortelė neaktyvuota. Tai bent dovanėlė! Žinia išsyk sugadinusi nuotaiką...

Bandžiau įrodyti, kad kortelę tikrai aktyvavau, nurodžiau datą, tačiau nebuvau išgirsta. Į mano klausimą, kaip galėčiau įrodyti savo teisumą, buvo atsakyta paprastai: „Niekaip.“ Nei draugų liudijimai, nei čekis dėl papildyto bilieto neturi jokios reikšmės. Kitaip tariant, vartotojas yra absoliučiai beteisis.

Taigi turėjau palaukti, kol bus užpildytas 30 litų baudos protokolas (tik vėliau pagalvojau, kad veltui jį pasirašiau, vakaras vis vien sugadintas buvo, tad derėjo pakovoti ir į šį reikalą įtraukti policiją) ir taikstytis su nepelnyta bausme.

Laukdama, kol šis nesusipratimas praeis, išgirdau dar vieną naujieną. Kontrolieriai tvirtino, kad mano Vilniečio kortelė apskritai buvo aktyvuota tik vieną sykį – rugsėjo mėnesį. Kuo toliau, tuo didesnis absurdas. Aš išties praradau žadą. Kontrolieriai nuo rugsėjo mėnesio mano kortelę tikrino 6 ar daugiau kartų, tačiau viskas puikiai veikė ir problemų dėl to neturėjau. Nelogiškai skamba jau pats jų pateiktas faktas: kokiu sėkmingu keleiviu turėtum būti, kad neįkliūtum 3 mėnesius viešuoju transportu naudodamasis kasdien?

Deja, mano argumentai kontrolieriams nerūpėjo: „Tokių, kaip tu, vien šį mėnesį jau per tūkstantį.“ Na va, darosi aiškiau. Nereikia būti geru matematiku, kad suskaičiuotum, kokią nemenką sumą pinigų tokiu genialiu būdu susirenka ši savivaldybės įmonė. Lengviau ir būti negali, kai viešuoju transportu besinaudojantys keleiviai prieš kontrolierius neturi jokios galios įrodyti savo teisumo.

Bet už ką būtent turėčiau sumokėti baudą, jei nenusižengiau? Kodėl turėčiau jaustis blogai dėl man primestos kaltės? Nesiruošiau lengvai pasiduoti, todėl jau kitą dieną nuvažiavau į Žolyno gatvę (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) tikėdamasi, kad klaida bus ištaisyta. Papasakojau visą situaciją, tačiau ir vėl įsitikinau, kad frazė „vartotojo teisės“ „Susisiekimo paslaugoms“ nėra žinomi. Tiesa, mane patikino, kad kortelė buvo aktyvuota spalio mėnesį. Darosi iš tiesų painu. Kontrolieriai teigia viena, „Susisiekimo paslaugų“ personalas – kita. Tikėk, kuo nori. Jaučiausi taip, lyg su manimi ir mano kantrybe būtų žaidžiama.

Savo ruožtu nutariau rašyti prašymą anuliuoti baudą, nes kortelę tikrai aktyvavau, o „Susisiekimo paslaugų“ darbuotojų istorijos prieštarauja viena kitai. Neslėpsiu, naiviai tikėjau, kad nesusipratimas bus išspręstas, kol... negavau atsakymo. Gautame šabloniniame laiške buvo aprašoma, kaip reikia naudotis Vilniečio kortele, kad tai vartojo atsakomybė, kad gyventojai ilgą laiką buvo mokomi ir nebaudžiami ir t. t. Žodžiu, susidarė įspūdis, kad jie įrašė mano vardą, adresą ir išsiuntė dar vieną (nes tikiu, kad ne vien aš susidūriau su neteisybe) silpnai argumentuotą sprendimą dėl baudos apmokėjimo nė neskaitę mano prašymo.

Nelygi kova pralaimėta. Dievaži... jei tik turėčiau galimybę, viešuoju transportu naudočiausi kuo rečiau, bet kito pasirinkimo kol kas neturiu.

Belieka retoriškai klausti: kiek ilgai tokie nesusipratimai tęsis? Kiek dar žmonių nekaltai nukentės dėl sistemos spragų? Galų gale, ar apskritai kas nors imsis spręsti šią problemą?

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ komentaras:

Patikrinus duomenis mūsų sistemoje, informuojame, kad bauda buvo išrašyta 2012 metų lapkričio 26 dieną 21 valandą 29 minutės, o ne 27 dieną. Pagal šios Vilniečio kortelės išklotinę, ankstesnio bilieto galiojimo laikas buvo pasibaigęs 2012 metų lapkričio 20 dieną. 2012 metų lapkričio 21 dieną buvo įsigytas naujas bilietas, tačiau jis buvo aktyvuotas tik po baudos išrašymo 2012 lapkričio 26 dieną 21 valandą 44 minutės.

Dar kartą norime priminti, kad aktyvinant kortelę, svarbu atkreipti dėmesį į komposterio ekrane rodomą informaciją. Aktyvinus bilietą, bet kada kitą kartą prilietus kortele komposterį, jo ekrane matysite bilieto galiojimo trukmę, bilietų ir pinigų likutį.

Taip pat norime informuoti, kad SĮ „Susisiekimo paslaugos“ yra atsakinga už tinkamą keleivių kontrolės vykdymą ir baudų surinkimą, tačiau visos pajamos, surinktos už baudas, yra pervedamos į valstybės biudžetą.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.