Vilnietė apstulbo: per naktį telefono sąskaita išsipūtė 1000 kartų (papildyta)

„Tele2“ abonentė esu jau metus. Gyvenau sau gana laimingai, kol vėlų gruodžio 17 d. vakarą prieš miegą sumaniau pasitikrinti einamojo mėnesio sąskaita. Operatorės balsas telefone man pasakė: „Jūs išnaudojote 0,35 Lt.“ Užmigau sau ramiai, o jau kitos dienos rytą 07 val. 12 min. gavau tokią žinutę: „Dėl viršyto kredito limito paslaugų teikimas šiam numeriui ribojamas. Iš viso išnaudojote 339,06 Lt. Atlikus mokėjimą, paslaugos bus atnaujintos.“

Daugiau nuotraukų (1)

Asta Tutinaitė

2013-01-08 15:03, atnaujinta 2018-03-13 23:06

Mano sutartyje nustatytas kredito limitas buvo 250 Lt. Tad mane ištiko šokas tikrąja to žodžio prasme. Sėdžiu ir galvoju, kas per elfai per naktį man tokią sumą „padovanojo“.

Nieko nelaukdama nuvažiavau į „Tele2“ saloną, esantį Vilniaus „Akropolyje“. Ten mane pasitiko praktikantė, kuriai viską išdėsčius ir pasiklausus, iš kur tokia suma, ji tik palinksėjo galvą ir pasiūlė surašyti skundą, kurį siųs specialistams. Paprašius išklotinės, aš jos negavau, nes buvo mėnesio vidurys. Na ką, surašėme skundą. Tuomet paaiškėjo, kad jį išnagrinės tik per 10 dienų (priminsiu - artėjo šventės, o man visos paslaugos mobiliajame telefone buvo užblokuotos, negalėjau nei paskambinti, nei parašyti).

Pasiteiravus, kur man kreiptis, kaip man dabar susisiekti su artimaisiais, ar, neduok Dieve, nelaimės atveju, ką daryti, mergaitė pasiūlė dar pasididinti kredito limitą, ir tuomet paslaugos man bus atnaujintos (nors dėl to automatiškai suma toliau augs). Aš, žinoma, nesutikau.

Tuomet paprašiau bent laikiną kortelę suteikti, kol išsiaiškins specialistai, kur problema. Mergina pasiūlė nusipirkti „Pildyk“ pakuotę, kurios savo salone netgi neturėjo, todėl pasiūlė ją įsigyti prekybos centre „Maxima“.

Apsilankymas salone tuo ir baigėsi - surašytas skundas ir daugybė neatsakytų klausimų. Tai kam tuomet tuose salonuose pasodinti darbuotojai, kurie nieko nežino? Pamaniau, kad atsakymo aš ilgai nesulauksiu (žinoma, taip ir buvo). Todėl nieko nelaukdama paskambinau į „Tele2“ klientų aptarnavimo centrą numeriu 117. Atsiliepus operatorei ir viską jai paaiškinus, ji man pasiūlė vienintelį variantą - pasididinti kredito limitą, kad atsinaujintų paslaugos. O kodėl tokia didelė suma, išgirdau - specialistai aiškinsis.

Kitą dieną kreipiausi į Lietuvos vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Jos atstovai mane nukreipė į Ryšių reguliavimo tarnybą. Čia man paaiškino tik apie kredito limitą, kad suma bet kokiu atveju negalėjo viršyti nustatytos 250 Lt sumos.

Čia atėjo ir šventės, niekur nebebuvo galima kreiptis, nusprendžiau sulaukti atsakymo iš paties „Tele2“. Vakar, t. y. sausio 5 dieną, praėjus 18 dienų po mano kreipimosi, gavau sms pranešimą: „Gerb. kliente, atsiprašome dėl viršyto kredito limito. Viršytą 250 Lt sumą kompensuosime 2013.01 mėn. sąsk. suteikdami 118 Lt nuolaidą (plano mokesčiai į kredito limitą neįeina). Paslaugas atnaujinti galėsime Jums pasididinus limitą manotele2.lt arba 117.“

Skaičiau tą pranešimą 10 kartų ir nesupratau, kur tas paaiškinimas, kurio tiek laukiau, iš kur tokia milžiniška mano sąskaita. Nieko nesupratau. Grįžau namo, įsijungiau dėl įdomumo pažiūrėti, gal jau yra sąskaita, deja, pamačiau tik užrašą - „Sąskaita ruošiama“.

Sekmadienį prieš miegą nutariau dar kartą pasižiūrėti, gal jau yra išrašyta sąskaita. Atsidarau manotele2.lt ir čia mane ištiko antras mini infarktas: „Iš viso mokėti 391.91 Lt.“ Kaip galėjo suma dar padidėti, jei visos paslaugos man buvo užblokuotos? Tai ar kas gali man pasakyti, iš kur šitokie „kalėdiniai „Tele2“ stebuklai“?

Ir čia istorija tikrai nesibaigs, laukite tęsinio.

Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims: 

„Šiuo konkrečiu atveju klientė naudojasi mokėjimo planu „Sidabrinis“, kuris suteikia 400 megabaitų (MB) nemokamų duomenų. Viršijus šį limitą, papildomi duomenys apmokestinami 0,5 Lt/ MB tarifu.

Klientė išnaudojo daugiau nei 1,1 gigabaito (GB) duomenų, t. y., suteiktą nemokamą limitą viršijo maždaug 700 MB, sąskaita už juos siekia apie 350 Lt.

Pagal taisykles,vartotojas turi būti informuotas du kartus: a) tuomet, kai išnaudoja 75 proc. nemokamų duomenų, šiuo atveju - 300 MB, b) tuomet, kai sąskaita už paslaugas pasiekia 75 proc. kredito limito - šiuo atveju 187,5 Lt.

Mūsų apskaitos sistemoje yra duomenys, kad klientė gavo žinutę, informuojančią apie išnaudotus 75 proc. nemokamų duomenų. Žinutę išsiuntėme gruodžio 13 d., 14 val. 08 min.

Tuo tarpu kredito limitas tikrinamas ne realiu laiku, o tam tikrais laiko tarpais. Jei patikrinimo metu sąskaita nesiekia nustatytos sumos, vartotojas gali toliau naudotis paslaugomis; tokiu atveju įmanomas variantas, kad klientas viršija kredito limito sumą - pavyzdžiui, jei intensyviai siunčiasi duomenis, naudojasi paslaugomis užsienyje ar skambina į užsienio šalis ir pan.

Klientės išklotinė rodo, kad gruodžio 13 d. 14 val. - 15 val. 30 min. ji siuntė daugiau nei 600 MB duomenų už bendrą daugiau nei 300 Lt sumą. Eilinio patikrinimo metu sistema nustatė, kad kredito limitas viršytas, ir automatiškai apribojo paslaugų teikimą. Tokiu atveju žinutės vartotojas gali negauti - jei ir 75 proc. riba, ir kredito limitas viršijamas iki eilinio kredito limito patikrinimo, žinutė tampa beprasmė.

Mėnesio pabaigoje klientei buvo priskaičiuotas ir plano mokestis, dėl šios priežasties sąskaita išaugo, nors paslaugos buvo blokuotos.

Apgailestauju dėl nepatogumų ir primenu, kad klientei nereikia mokėti sumos, viršijančios kredito limitą - šiuo tikslu jai pritaikyta kompensacija.“

Į "Bendraukime" dar kartą kreipėsi skundo autorė A. Tutinaitė ir tikino, kad jos netenkina siūlomas kompensacijos būdas:

"Labai džiugu, jog kažkas pagaliau mane išgirdo. Tačiau norėčiau atsakyti į "Tele2" atstovo A. Baranausko komentarą.

Sutinku, jog gruodžio 13 d., 14 val. 08 min. gavau sms pranešimą, apie likusius išnaudoti 100 Mb. Kas buvo nepaminėta šioje vietoje, jog gruodžio 13 d., 14 val. 18 min. iš karto gaunu antrą sms pranešimą su tekstu, jog išnaudojau visą suteiktą mobiliojo interneto duomenų kiekį (pastebėtina - per 10minučių). Labai keista, nes tokiu metu aš dirbau, o darbo metu telefonu nesinaudoju, nes tai yra draudžiama mano darbo sutartyje. Šiuos pranešimus pamačiau tik po darbo.

Taip pat, gerb. A. Baranauskas minėjo, jog vartotojas turi būti informuotas "tuomet, kai sąskaita už paslaugas pasiekia 75 proc. kredito limito, šiuo atveju 187,5 Lt." Pabrėžiu, jog tokio pranešimo aš negavau. "Klientės išklotinė rodo, kad gruodžio 13 d. 14.00- 15.30 val. ji siuntė daugiau nei 600 MB duomenų už bendrą daugiau nei 300 Lt sumą." Pastebėsiu, jog 13 d. tokiu metu aš dirbau, ir mobiliuoju internetu nesinaudojau, kaip įrodymą turiu patvirtintą savo darbo grafiką. Ir net neįsivaizduoju, kaip galima išnaudoti tokį duomenų kiekį per tokį trumpą laiką. Nesilankau jokiuose video klipų, pažinčių, žaidimų ar kitokiuose portaluose, kur išnaudojamas didelis duomenų kiekis.

"Mėnesio pabaigoje Klientei buvo priskaičiuotas ir plano mokestis, dėl šios priežasties sąskaita išaugo, nors paslaugos buvo blokuotos." Matematinė formulė, suprantama netgi pirmokui: mano viršyta suma, nuo kurios buvo blokuojamos paslaugos 339, 06Lt + mano abonentinis mokestis 24 Lt=viso 363,06 Lt. Tuomet iš kur dar galutinėje sąskaitoje atsirado + 28, 85 Lt?

"Apgailestauju dėl nepatogumų ir primenu, kad kad Klientei nereikia mokėti sumos, viršijančios kredito limitą - šiuo tikslu jai pritaikyta kompensacija."

Kaip jau minėjau, ir dar kartą paminėsiu: šį mėnesį turiu susimokėti visą pateiktą sumą - 391,91 Lt. Kompensacija man suteikta tokia - kiekvieną ateinantį mėnesį turėsiu susimokėti savo mėnesinį mokestį (24 Lt) ir jeigu kartais viršyčiau tą mokestį, man tuomet bus kompensuota viršyta suma, kol neišsinaudos tie suteikti man 118 Lt. Bet jeigu aš neviršysiu tos sumos, tie pinigai laimingai grįš į "Tele2" sąskaitą?

Tai yra ne mano, kaip vartotojos problema, kad "Tele2" sistemos vėluoja ir paslaugos nėra užblokuojamas iškarto. Taip pat pasikartosiu, jog man nebuvo pranešta, apie 75 proc.  išnaudoto kredito limito.

Manęs toks kompensacijos būdas netenkina, ir jis manau yra visai nelogiškas".

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.