Perpildyto traukinio kupė žmonės keliauja lyg gyvuliai

Kokias asociacijas jums sukelia „Lietuvos geležinkelių“ pavadinimas? Stotis, žmonės, traukiniai, vagonai... Labai daug žmonių naudojasi šios įmonės paslaugomis. Tiek jaunuoliai, dažniausiai studentai, tiek senyvo amžiaus žmonės. Per garsiakalbį geros kelionės jos pradžioje linkintis moters balsas skamba tarsi lengva ironija ypač tiems, kurie važiuoja maršrutu Vilnius–Klaipėda–Vilnius ir yra priversti sėdėti kupė.

Kiek kartų teko važiuoti kupė, nė viena kelionė nebuvo rami.<br>V. Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Kiek kartų teko važiuoti kupė, nė viena kelionė nebuvo rami.<br>V. Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Karolina Eismontaitė

Mar 1, 2013, 9:13 AM, atnaujinta Mar 10, 2018, 8:21 PM

Mano tikslas nėra skųstis ar ką nors kaltinti. Seniai naudojuosi šia paslauga, todėl pripratau. Kainuoja pigiau, nei važiuoti autobusu, o studentui kaina yra vienas iš svarbiausių pasirinkimą lemiančių veiksnių.

Kiek kartų teko važiuoti kupė, nė viena kelionė nebuvo rami. Traukinių palydovai kelionėje išgirsta visko – skundų, pasipiktinimų, kaltinimų, netgi grasinimų paduoti į teismą. Keleiviai ieško tiesos ir teiraujasi, kodėl sumokėję nemažus pinigus jie turi keliauti kaip gyvuliai.

Tiems, kas nėra susidūrę su šiuo reiškiniu, trumpai papasakosiu apie traukinius, važiuojančius maršrutu Vilnius–Klaipėda. Sistema labai paprasta: jei tą dieną važiuojančių žmonių nedaug – vagonų yra tik keli, nuo 4 iki 6. Įpratau juos vadinti „normaliais“ vagonais. Sėdimos vietos išdėliotos panašiai kaip autobuse.

Tačiau jei keleivių tą dieną yra daug, yra prijungiami kupė, kurie skirti žmonėms, keliaujantiems ilgai ir nakvojantiems traukinyje. Vienoje kupė yra „suolai“, kurie primena dvi dviejų aukštų lovas, ir šiame vagone su nakvyne galėtų keliauti keturi žmonės, tačiau traukinys važiuoja ilgiausiai penkias valandas, todėl sugalvota į vieną kupė sugrūsti aštuonis keleivius.

Sugrūsti, nes žmonės ten priversti taip susispausti, jog norint išeiti iš kupė kyla nedidelis sąmyšis ir brovimasis pro kitų žmonių kojas. Ant viršuje esančių lovų dažniausiai dedami lagaminai, o ant apatinių sėdima po keturis žmones vienas priešais kitą.

Pastebėjau, kad ypač sunki kelionė būna senyvo amžiaus keleiviams. Tenka ilgą laiką išbūti vienodoje padėtyje – kojos sulenktos, nes ištiesti jų tiesiog nėra kur. Patalpoje karšta – langai neatsidaro, todėl dažnai trūksta oro. Kelionė nėra nei patogi, nei maloni. Labiau varginanti ir sunki.

Kiekvieną kartą vykstančios žmogiškumo paieškos ir diskusijos rezultatų nedavė. Skundai, kaltinimai ir grasinimai teismu taip ir lieka tik žodžiais. Galiausiai keleiviai susitaiko ir sukąstais dantimis laukia kelionės pabaigos. Jos sulaukus per garsiakalbį vėl išgirstame mielą moters balsą, kuris dar kartą nuskamba tarsi švelni ironija.

Atrodo, kad yra drąsiai tikimasi, jog kelionė mums buvo maloni ir mes vėl naudosimės „Lietuvos geležinkelių“ paslaugomis.

Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas Vidmantas Gudas:

„Traukinių, važiuojančių maršrutu Vilnius–Klaipėda–Vilnius, sąstatai formuojami atsižvelgiant į prognozuojamus (remiantis kelerių metų statistiniais duomenimis) keleivių srautus. Įprastai šiuo maršrutu kursuoja traukiniai, kuriuos sudaro keleiviniai vagonai su atskiromis sėdimosiomis vietomis. Šie vagonai atitinka keleivių poreikius ir yra patogūs keliauti ilgesnius atstumus.

Tačiau, padidėjus keleivių srautams – savaitgaliais ar švenčių dienomis, kai pritrūksta sėdimų vietų nuolat kursuojančiuose sėdimuose vagonuose, išimtiniais atvejais prie traukinių prikabinami keleiviniai miegamieji vagonai. Keturios miegamosios vietos šiose kupė skiriamos tik vykstant tarptautiniais maršrutais.

Keliaujant vietiniais maršrutais, dėl palyginti trumpo nuvažiuojamo atstumo ir neilgo kelionės laiko, keleiviams suteikiamos 6 sėdimos vietos (8 sėdimos vietos buvo skiriamos iki praėjusių metų, o nuo šių metų pradžios vienoje kupė važiuoja 6 žmonės).

Ypač svarbu yra tai, kad jeigu vienoje kupė sėdėtų mažesnis skaičius žmonių, negalėtume pervežti visų norinčiųjų, nes reikėtų ilginti sąstatus, o dėl vagonų stygiaus to padaryti neįmanoma. Įsigyti daugiau vagonų dėl lėšų trūkumo taip pat kol kas negalime.

Kita vertus, atsižvelgiant į tai, kad šie traukiniai yra skirti važiuoti trumpais vietiniais maršrutais, 6 sėdimos vietos yra optimalus vietų skaičius kupė, kad būtų užtikrinta patogi kelionė visiems keleiviams.“

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.