„Ryanair“ siurprizai, arba kaip apkarto mano atostogos

Įžūlus apgaudinėjimas, prisidengiant (arba nebe) visokiomis taisyklėmis ir įstatymais mums seniai tapo kasdienybe. Taip elgiasi daugybė aukštų mūsų valstybės žmonių, beveik nesislėpdami.

ES taisyklės kompanijai "Ryanair", panašu, negalioja.<br>V. Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
ES taisyklės kompanijai "Ryanair", panašu, negalioja.<br>V. Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Algirdas Knystautas

Apr 2, 2013, 7:19 PM, atnaujinta Mar 8, 2018, 11:01 PM

Panašiai elgiasi „pigių“ skrydžių oro linija „Ryanair“, gana populiari Lietuvoje. Apie šitą įžūlaus airio M. O‘Leary invenciją prirašyti tomai. Nuo vietų stovintiems keleiviams, kad galėtų sugrūsti jau kaip silkes į klaikų mėlynai-geltoną lėktuvo saloną, iki mokamų tualetų. Beje, šie „pilotiniai“ projektai dar tik svarstymo būklėje. Kiti efektingai dirba jau seniai.

Po 10 dienų kelionės automobiliu po Maroką neseniai keturiese grįžome į Vilnių. Iš Marakešo lėktuvas išskristi vėlavo 45 minutes. Londono Lutono oro uoste turėjome valandą, kad spėtume į skrydį į Vilnių. Palydovė užtikrino, kad atskrisime laiku – tokie vėlavimai numatyti, sustatant tvarkaraštį. Žinoma, neatskridome. Ir į jungiamąjį reisą nespėjome.

Kas toliau? Mergina su stulbinančiai šiuolaikiška šukuosena, atstovaujanti „Ryanair“, paaiškino, kad jungiamųjų skrydžių ši oro linija neturi. Jei dėl jų kaltės lėktuvas pavėlavo, tai jau mūsų kaltė. Tiesiog nepasisekė. Bilietas į Vilnių prapuola, reikia pirkti naują (daug brangesnį – 500 litų) kitai dienai. Nakvoti Londone ir t.t.

Europos Sąjungos (ES) taisyklės dėl oro transporto, lyg ir ginančios piliečių teises prieš panašius ryklius, nurodo aiškiai. Bet kokia kompensacija galima lėktuvui vėlavus mažiausiai dvi valandas. O mums kas? Ar dvi, ar penkios, Vilniaus skrydis jau toli.

Net jei būtų vėlavę dvi valandas, galėtume kalbėti apie 50 litų atlygį. Dabar gi vien naujas bilietas – 500 litų. Tai kokia čia kompensacija? Bet kuri save gerbianti oro linija dažniausiai parodo rūpestį keleiviams, ypač jei nespėjate į skrydį dėl jos kaltės. O šitie ne tik nepripažįsta jau įsigyto bilieto, bet ir liepia pirkti naują. Ir toli gražu nepigų.

Biurokratų Briuselyje pražioplinta eilinė skylė, kurios pagalba „Ryanair“ tiesiog vagia pinigus iš žmonių. Būtina peržiūrėti taisykles ir įvesti naują punktą dėl kompensacijos už vėlavimą, kai keleivis nespėja į jungiamąjį skrydį.

Jei aš pavėlavau namo į Vilnių valandą, anokia čia problema. O jeigu į jungiamąjį reisą – didelės išlaidos. Suprantama, jei vis tik nauja taisyklė įsigalios, tai negreitai.

Tad siūlau skraidančiajai bendrijai su „Ryanair“ rinktis tik tiesioginius reisus. Arba kada jungiamasis reisas į debesis pakils tik kitą dieną.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.