Kelionių agentūroje nusvilusi moteris siunčia įspėjimo žinią

Vilnietė Julija Vyšnevskaja mintimis – saulėtoje Tenerifėje. Tačiau atostogų laukimą moteriai ir jos sutuoktiniui sugadino bendrovė „Happy Travel LT“, su kuria teko kovoti dėl skrydžio bilietų ir už juos sumokėtų pinigų. Nesutikusi žaisti šios bendrovės pasiūlyto kainų žaidimo, J.Vyšnevskaja netruko išsiaiškinti, kad tokių klientų kaip ji – šimtai, o problema žinoma ir Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, ir Turizmo departamentui. „Privalau įspėti kitus naivuolius“, – paskambinusi į „Bendraukime“ kalbėjo vilnietė.

Daugiau nuotraukų (1)

Gabrielė Burbienė

2014-01-21 12:48, atnaujinta 2018-02-17 07:09

Skrydžio bilietus į Tenerifę vasario mėnesiui nutarusi užsisakyti puslapyje happyfly.lt, kurį valdo „Happy Travel LT“, J.Vyšnevskaja nė neįtarė, koks nervų karas jos laukia.

Sumokėjusi 1380 Lt už bilietus į Tenerifę sau ir sutuoktiniui, netrukus J.Vyšnevskaja sulaukė kompanijos atstovo skambučio, kad „deja, jūsų bilietų nebėra“. Bendrovė pasiūlė nupirkti kitus bilietus, tik paprašė sumokėti papildomus 450 litų.

J.Vyšnevskaja sutriko: ką daryti? Viešbutis Tenerifėje jau rezervuotas, tačiau mokėti brangiau už skrydį ji jau nebegalinti. Galiausiai – ir kodėl turėtų primokėti, jeigu agentūra nesilaiko žodžio?

Moteris nutarė būti principinga ir pareikalavo grąžinti sumokėtus pinigus. Ji žinojo, kad tokiu atveju ji praras 5 proc. sumokėtos sumos – šiuos pinigus bendrovė pasiims už administracines išlaidas.

„Nustebau, kad man pareikalavus grąžinti pinigus bilietų sena, mažesne, kaina staiga atsirado. Iš karto supratau, kad visos ankstesnės kalbos apie staiga pabrangusius bilietus tebuvo akių dūmimas siekiant išvilioti papildomų pinigų iš žmogaus, kuris neturi kitos išeities, kaip tik sutikti“, – įsitikinusi moteris.

Vilnietė tvirtai apsisprendė – tokio „Happy Travel LT“ žaidimo ji nežais, todėl kategoriškai pareikalavo grąžinti sumokėtus pinigus ir ieškoti kito skrydžio. „Tuomet nusprendžiau pasidomėti „Happy Travel LT“ internete. Ir ką sau manote: tokių kaip aš – keli šimtai! Man iš karto pasidarė aišku, kad šios bendrovės veiklos modelis – rezervuoti bilietus, o tada pranešti, kad pabrango bilietai. Gauti papildomų pinigų arba, klientui paprašius juos grąžinti, pasilikti 5 proc. sumokėtos sumos“, – kalbėjo J.Vyšnevskaja.

Moteris iš karto kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) ir išsiaiškino, kad ji yra sulaukusi ne vieno skundo dėl „Happy Travel LT“ veiklos. Tai „Bendraukime“ patvirtino tarnybos atstovė – per praėjusius metus dėl „Happy Travel LT“ veiksmų gauti 34 vartotojų skundai.

Vartotojai skundėsi, kad bendrovė laiku nerezervuoja ir neapmoka lėktuvo bilietų ir dėl to padidėja skrydžio kaina. 14 atvejų nutarta tenkinti vartotojų prašymus, 2 atvejais – tenkinti iš dalies, tačiau iš minėtų nutarimų bendrovė įvykdė tik 4 nutarimus.

Anot VVTAT atstovės Solveigos Kuzienės, už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą šiai bendrovei taip pat buvo pritaikyta ekonominė sankcija – 8000 Lt bauda. Ją „Happy Travel LT“ yra sumokėjusi, tačiau VVTAT vis dar gauna vartotojų skundų dėl šios bendrovės vykdomos veiklos. „Tarnyba šiuo metu yra pradėjusi naują tyrimą dėl šios bendrovės vykdomos galimai nesąžiningos komercinės veiklos“, – teigė S.Kuzienė.

Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos taip pat sulaukia vartotojų skundų dėl „Happy Travel LT“ veiklos. Anot departamento atstovės spaudai Gerdos Butkuvienės, turistų pretenzijos su įmone buvo aptartos, pateiktos konkrečios rekomendacijos dėl to, kaip turi būti informuojami vartotojai ir tobulinamas atsiskaitymas. „Iki šiol Turizmo departamente ir VVTAT gautos vartotojų pretenzijos dėl šios kelionių agentūros buvo sprendžiamos taikiai – įmonė grąžino įmokėtus pinigus arba pagal vartotojų poreikį tarpininkavo parduodant naujus skrydžio bilietus“, – „Bendraukime“ sakė G.Butkuvienė.

Tačiau „Happy Travel LT“ atstovai nedramatizuoja nei vartotojų skundų, nei gautos baudos bei įspėjimų. Kaip rašoma „Bendraukime“ atsiųstame komentare, rezervavus bilietą kaina kisti negali, o dėl brangstančių bilietų reikia kaltinti vartotojus ir oro vežėjus.

„Reguliarių skrydžių kompanijos, tokios kaip „Lufthansa“, LOT ar „Turkish Airlines“, rezervuoto skrydžio bilietus už tam tikrą kainą leidžia apmokėti gerokai ilgiau. O pigių skrydžių bendrovės, tokios kaip „Ryanair“ ar „Wizzair“, bilietų nerezervuoja. Todėl jei klientas laiku neapmoka užsakymo, kaina gali pasikeisti. Apie tai jis yra informuojamas iš anksto. 

Jei dėl laiku neapmokėto užsakymo už pigių oro bendrovių bilietus pakinta kaina, nusiunčiame klientui laišką su pasiūlymu pakartoti užsakymą. Tada klientas pats pamato pasikeitusią kainą ir gali nuspręsti, kaip toliau elgtis“, – sakoma „Happy Travel LT“ komentare.

Anot bendrovės atstovų, tarp J.Vyšnevskajos užsakymo suformavimo ir apmokėjimo už bilietus susidarė daugiau nei valanda.

Bendrovės vadovė Regina Makselytė patarė būsimiems klientams iš anksto pasidomėti bilietų įsigijimo taisyklėmis.

Kol „Bendraukime“ laukė „Happy Travel LT“, VVTAT ir Turizmo departamento komentarų šia tema, J.Vyšnevskaja atgavo už bilietus sumokėtus pinigus. „Nustebau, kad bendrovė netgi nepasiliko 5 proc. sau – man regis, čia tik dėl to, kad sukėliau tokį triukšmą“, – mano moteris, naujus bilietus į Tenerifę nusipirkusi savarankiškai.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.