NAS, arba kaip triumfavo masinė afera

2013 metai, vasario 28 diena, 12 valandų 10 minučių, 38 sekundės. Tai laikas, kada rankose jau laikiau ilgai lauktą ir norimą bilietą į reperio NAS koncertą. Praeina vos 10 minučių po oficialios prekybos bilietais pradžios, ir aš jau turiu leidimą šėlti su didele minia kitų atlikėjo gerbėjų, kurie tikrai eis į koncertą, tryps, kartos mintinai išmoktus tekstus ir dar ilgai prisimins trankią muzikos naktį.

Daugiau nuotraukų (1)

Martynas

May 31, 2014, 8:46 AM, atnaujinta Feb 13, 2018, 8:24 AM

Apžiūriu bilietą: skambus pavadinimas „NAS @ Diskoholikai B-day“ , renginio vieta – menų fabrikas Loftas, renginio data – 2013 metų liepos 4 diena, renginio pradžia: 23 val. Ant gelsvo lapelio du nekuklūs „Bilietų pasaulio“ logotipai bei ne ką kuklesnė kaina – 130 litų ir 3 litai, kurie įvardijami kaip „paslaugų kaina“. Tiek išleidau aš ir dar minia kitų žmonių. Puiku, bilietą saugiai pasidedu ir keliauju savais keliais iš prekybos centro „Maxima“, kuriame ir pirkau bilietą.

Visas šurmulys prasidėjo likus keliems mėnesiams iki renginio dienos. Ponai „Diskoholikai“, kurie „pasikvietė“ NAS, kad audringai atšvęstų savo gimtadienį, savo Feisbuko paskyroje aktyviai dalinosi nuorodomis į populiariausius atlikėjo hitus, noriai bendravo su laukiančia minia, koneveikė skeptikus (buvo ir taip).

Ėjo laikas, nuorodos į dainas ir euforija neblėso, kol nepasirodė keli žmonių komentarai, jog „nereikia būt naiviems, niekas čia neatvažiuos“, „nebus koncerto“ ir panašiai. Žinoma, pirmasis įspūdis apie tokius komentarus buvo paprastas – pavydi, nemėgsta, bando kiršinti. Bet diena po dienos ir yla vis labiau dūrė į nušiurusio ir sudėvėto maišo medžiagą, kol galų gale išlindo visu gražumu. Komentarai apie neįvyksiantį koncertą vis labiau plito, o tarp jų buvo ir rimtai argumentuotų, kodėl jis iš tikro neįvyks. Pats pradėjau abejoti. Užėjus į atlikėjo tinklapį ir peržiūrėjus šalių sąrašą, kuriuose bus koncertuojama, Lietuvos vardo neišvydau.

Čia mane ir kitus bilietą pirkusius žmones pasiekia nerišli ir nelabai aiški žinia apie tai, jog koncertas neįvyks. Kyla didžiulis sambrūzdis, ponai „Diskohololikai“ tyli, piktus komentarus trina, ignoruoja, skelbia kitą informaciją, tik ne susijusią su neįvykusiu koncertu. Ką gi, nurijus karčią piliulę, išsitraukiu gelsvąjį bilietą ir atverčiu jo kitą pusę. Ant jos, baltame fone, juodomis raidėmis parašyta štai kas:

PINIGAI UŽ BILIETUS GRĄŽINAMI NEĮVYKUS RENGINIUI AR NUKĖLUS RENGINIO DATĄ. KARŠTIS IR INTENSYVI ŠVIESA GALI SUGADINTI BILIETĄ. Renginio apsaugos darbuotojai, siekdami užtikrinti atlikėjų bei žiūrovų saugumą, turi teisę tikrinti žiūrovus prie įėjimo. Renginio organizatorius prisiima atsakomybę dėl įvykusio renginio ir jo kokybės.

Čia ir prasideda linksmybės. Toliau pateikiu susirašinėjimą su „Bilietų pasaulis“ atstovais (nei savo, nei jų kalbos netaisau, kad neiškraipyčiau faktų, save, kaip siuntėją užvadinu „A“, „Bilietų pasaulį“ – „B“, skliausteliuose pateikiu laiškų siuntimo/ atsakymo gavimo datas):

A: Sveiki, apmaudu, jog nevyks žadėtas koncertas. Turiu įsigijęs bilietą tiesiai iš kasų (Liepkalnio Maxima). Kaip atgauti pinigus? (2013-06-04)

B: Laba diena, užpildykite prisegtą prašymą ir pasirašytą atsiųskite el. paštu. Pinigus pervesime į jūsų sąskaitą. (2013-06-05).

Užpildau prisegtą formą.

A: Sveiki, prikabinu dokumentą. (2013-06-09) B: Labas rytas, prašymą gavome. (2013-06-10)

A: Labas vakaras, kuomet galima tikėtis pinigų atgavimo? (2013-06-18) B: Laba dienas, pavedimai bus atliekami nuo liepos 1 d. (2013-06-19)

A: Sveiki, praėjo daugiau kaip pusė mėnesio nuo liepos 1 d., o grąžintų pinigų sąskaitoje vis dar nematau. (2013-07-17) B: Laba diena, pavedimai planuojami pabaigti iki šio mėnesio pabaigos. (2013-07-18)

Toliau gaunu laišką:

B: Laba diena, Siunčiame Jums atnaujintą informaciją dėl pinigų grąžinimo už neįvykusį NAS koncertą, kuris turėjo įvykti š.m. liepos 4 d.

UAB „Bilietų Pasaulis“ informuoja, kad dėjo visas pastangas ir kreipėsi į NAS koncerto organizatorių dėl lėšų, grąžintinų bilietų pirkėjams, pervedimo UAB „Bilietų Pasaulis“ ir nuolatinio susirašinėjimo metu skatino NAS koncerto organizatorių vykdyti savo pareigas bilietų pirkėjams. Koncerto NAS organizatorius informavo, kad artimiausiu metu jis pateiks bilietų grąžinimui skirtas pinigines lėšas, tačiau tai nebuvo atlikta iki rugpjūčio 15 d. (kaip buvo skelbta). NAS koncerto organizatorius nesuteikia jokios papildomos informacijos UAB „Bilietų Pasaulis“, kada bus grąžinamos piniginės lėšos. Visais klausimais dėl pinigų grąžinimo, prašome kreiptis tiesiogiai į NAS koncerto organizatorių UAB „Lasteka“ (el. paštu uablasteka@gmail.com). Jūsų prašymus dėl bilietų grąžinimo organizatorius atsiims šią savaitę.

Taip pat primename, kad negrąžinti NAS koncerto bilietai galios šių metų rugpjūčio 30 – rugsėjo 1 dienomis, Trakuose vyksiančiame festivalyje „Jammin 2013“. Su vienu įprastu (stovimu) NAS koncerto bilietu į festivalį „Jammin 2013“ nemokamai galės patekti du asmenys. Su vienu VIP bilietu nemokamai pateks trys asmenys. Bilietai galios visas tris festivalio dienas. Vietos kempinge jums bus suteiktos nemokamai. Galios tik negrąžinti NAS bilietai. Jų pasikeisti nereikia. Daugiau informacijos apie „Jammin 2013“ festivalį ir atlikėjus nuorodoje:https://bit.ly/14I1Oik Geros dienos. (2013-08-20)

Čia kontaktas su „Bilietų pasauliu“ nutrūksta, klausimų atsiranda labai daug, kai kurie retoriniai, tačiau dabar užduosiu tik kelis:

1. Kaip organizatorius-įmonė, kuri „atveža“ NAS gali turėti el. paštą uablasteka@gmail.com ? Ar toks el. pašto adresas labai patikimai tai atrodo ir ar rimta įspūdį sudaro?

2. Kurių galų „Bilietų pasaulis“ vaizdavo esą jie gražinsią pinigus, tad renka prašymus, jei finale „nusiplovė“, pasiėmė savo dalį pinigų. (O kaip kitaip? Juk už ačiū niekas bilietų neplatina nei "Maximos" kasose, nei internetu, visi komisiniai mokesčiai nukeliavo tiesiai į „Bilietų pasaulį“).

3. Svarbiausia: kaip „Bilietų pasaulis“, save pristatanti, kaip rimtų renginių bilietų platintoja, „susidėjo“ su kažkokia niekam negirdėta UAB „Lasteka“ ir „VŠį Geri dalykai“ (kuri prisidėjo prie NAS koncerto rengimo bei organizavo ne mažiau fiktyvų „Jammin“ koncertą, į kurį nueiti pasiūlė tiek „Bilietų pasaulis, tiek „Lasteka“ (kaip pamatysite paskaitę toliau)? Juk vykdant tokio garsaus atlikėjo atvežimą į Lietuvą turi būti peržiūrėti visi tam reikalingi dokumentai, gauti leidimai ir viskas turi būti suderinta iki mažiausių smulkmenų.

Noriu pasakyti tai, jog „Bilietų pasaulis“ galimai „susimokė“ ir žinojo su kokiais sukčiais susideda, žinojo, kad jokio koncerto nebus, nes nė viena kita save gerbianti bilietų platinimo įstaiga nesiveltų į kalbas su kažkokia „Lasteka“, kuri neva pristatys pasaulinio lygio atlikėją NAS su grupe į Lietuvą. Viskas panašėja į tylų susitarimą, kaip surinkti daug pinigų, visiem pasidalinti ir „nusimuilinti“ apkvailinus pirkėjus. Kuriem galam reikalingas tas tekstas kitoje bilieto pusėje „PINIGAI UŽ BILIETUS GRĄŽINAMI NEĮVYKUS RENGINIUI AR NUKĖLUS RENGINIO DATĄ“ ? Gal reikėtų pataisyti į „PINIGAI UŽ BILIETUS NĖRA GRĄŽINAMI, NES PATYS KALTI, JOG ESAT KVAILIAI“ ?

Atkreipkite dėmesį: pradžioje UAB „Bilietų pasaulis“ patvirtino, jog jie imsis atlikti pavedimus ir jiems reikalingi prašymai, vilkino laiką, o po to nusprendė kratytis atsakomybės. Rimtos įmonės rimta atsakomybė ir statusas?

Istorija tęsiasi toliau ir čia pradedu megzti kontaktą su UAB „Lasteka“, „puikiais“, tačiau kažkodėl nežinomais organizatoriais, kurie kažkokiu būdu sugeba įrodyti pasaulinės superžvaigždės vadybininkams, jog jie, Uab „Lasteka“, registruoti Architektų g. 56-101 (šiuo adresu 2013 metais užregistruotos 266 įmonės, 259 įmonių direktorius yra vienas ir tas pats žmogus, yra tinkama komanda surengti pasirodymą Lietuvoje ir sudarys visas būtinas sąlygas atlikėjui pasirodyti Lofto scenoje.

Į mano jau piktą pagalbos šauksmą atsiliepė UAB „Lasteka“ administratore prisistatęs asmuo (čia vėl save užvadinu „A“, „Lasteką“ – „B“, skliausteliuose pateikiu laiškų siuntimo/ atsakymo gavimo datas, nei savo, nei jų kalbos netaisau):

A: Laba diena,

Nežinau, ką sau galvojate šitaip vilkindami pinigų grąžinimo reikalą, tačiau man neįdomios jūsų priežastys, ir pasiteisinimai, tenoriu atgauti savo sumokėtus 133 litus už neįvykusį koncertą. Nemanau, kad ir kiti pirkejai yra patenkinti jusu savivale ir labai tikiu,kadneivykdyti pazadai i jus atsisuks bumerangu. Laukiu atsakymo, kitu atveju nedelsiant kreipsiuos i teisesauga, anstolius, o toliau jau galesit suktis, kaip ismanydami. Neabejoju, kad tokiu pavyzdziu paseks ir kiti bilietu pirkejai. (2013-08-20)

B: Laba diena,

tikriausiai žinote, kad NAS bilietai galios mūsų partnerių organizuojamame festivalyje JAMMIN, kuriame gros Method Man, Onyx, SEL ir daugelis kitų. 

Jeigu bilietai bus nepanaudoti šio renginio metu – pagal turimas paraiškas bus atlikti grąžinimai nepanaudotų bilietų turėtojams iš karto po festivalio t.y. rugsėjo pirmomis dienomis. 

Method Man atvykimas į Lietuvą sujaukė visus grąžinimo planus, kadangi paraiškas užpildę asmenys būriais pradėjo rašyti, jog nebenori susigrąžinti pinigų ir bilietus nori panaudoti JAMMIN festivalyje. 

Visgi santykis yra labai palankus NAS bilietų turėtojams – su vienu bilietu patenka du asmenys + nemokamai gauna vietas kempinge. 

Dėl patogumo ir tikslios apskaitos buvo nuspręsta, kad nepanaudotų (nenuskenuotų per JAMMIN) NAS bilietų turėtojams grąžinimus atliksime iš karto po festivalio. Kitaip gautųsi  netikslumai sistemoje ir bendrame administravime.  Jeigu nuspręsite nedalyvauti JAMMIN – pinigėliai į jūsų banko sąskaitą bus operatyviai pervesti po festivalio. Atleiskite dėl nepatogumų ir šios situacijos, ją bandome spręsti klientų labui ir naudai. Tikimės Jūsų supratingumo. 

Pagarbiai,  UAB Lasteka administratorė (2013-08-21)

A: Laba diena,

pasiūlymą supratau, bet jis man iš principo netinka, nes turi susiplanavęs laiką, tad lauksiu pinigų. (2013-08-22)

A: Jau rugsėjis ir jo pirmos dienos, koncertas Jamming į kurį neturėjau vykti neįvyko (apgailėtina), tad labai laukiu pinigų sąskaitoje, galit nebandyt išsisukinėt ar vėl kaip nors bandyt maustyt, (2013-09-04)

B: Sveiki, Martynai, visų pirma noriu patikslinti, kad JAMMIN organizatoriai VŠĮ GERI DALYKAI. Mes šiame projekte buvome partneriai atsakingi už reklamos ir viešųjų ryšių koordinavimą, mainais į suteiktą galimybę NAS bilietų turėtojams patekti į festivalį. Festivalio atšaukimo mes neturėjome galimybės lemti, t.y. yra organizatoriaus sprendimas. Visas paraiškas esame gavę iš Bilietų pasaulio, taip pat renkame paskutines tiesiogiai iš asmenų, kurie planavo bilietus panaudoti JAMMIN'e. Artimiausiomis dienomis visas paraiškas susisteminsime ir atliksime grąžinimus.

Pagarbiai, UAB Lasteka Administratorė (2013-09-05).

Ties čia sustoja bendravimas, į tolimesnius prašymus grąžinti pinigus jau nebeatrašoma. Teko skaityti, jog ta pati „administratorė“ paistė niekus apie neateinančius pinigus iš Amerikos ir panašiai. Štai su kuo susideda „Bilietų pasaulis“ ir štai kokios yra „vartotojų teisės“ (arba tiksliau - jų nėra visai).

Noriu prisiminti ir priminti apie pagrindinius švenčių „kaltininkus“ – ponus „Diskoholikus“. Už šio įsimenančio ir netradicinio vardo stovi tiek teisėsaugai, tiek daliai visuomenės žinomas žmogus – Deividas Šileikis / Šukys / Ateivis. Kodėl tiek daug pavardžių, klausiate? Todėl, kad žmogus, užsimantis aferomis ir sukčiavimais visuomet bando pridengti savo tapatybę fiktyviais vardais ir pavardėmis. Ponas Deividas jau yra pakliuvęs teisėsaugos akiratin, kuomet organizavo neegzistuojančius koncertus, taip pat, įkūręs įmonę Alytuje skambiu pavadinimu UAB „Generolas“ siūlė pigesnius langus ir šarvuotas duris.

Iš susigundžiusių patiklių žmonių paėmęs avansą dingdavo. Už savo neteisėtus darbus šis žmogus sulaukė teisėsaugos institucijų nuobaudų, tačiau, matyt, jos buvo mažai veiksmingos, jei žmogus negalvojo pasitaisyti. Taigi, tie patys „Diskoholikai“ buvo įkurti Alytuje ir ėmėsi organizuoti renginius. Sekėsi jiem visai neblogai, nes jie visgi sugebėjo suorganizuoti tikrų ir puikių koncertų (pavyzdžiui, Dj Premier ir Bumpy Knuckles koncertas), tačiau nežinia kodėl, pakeitė savo požiūrį ir nusprendė, kad sąžiningai dirbant daug neuždirbsi, tad vertėtų grįžti prie aferų ir uždirbti greitai ir daug.

Tokia motyvacija ir lėmė fiktyvių NAS ir „Jammin“ koncertų gimimą. O rezultatą turim tokį: pinigai sumokėti, dainų – negirdėti, o „Diskoholikai“ tiesiog dingo iš akiračio lyg būtų prasmegę skradžiai žemę. Itin aktyvi ir nuolat atnaujinama „Diskoholikų“ Facebook paskyra taip pat tyliai dingo, kaip ir visi „Lastekų“ ir „Gerų dalykų“ direktoriai. O su jais ir mūsų, muzikos gerbėjų, pinigai.

Ką turime ties šia vieta? O gi keturis juridinius asmenis, kurių kiekvienas gavo po dalį kiekvieno pirkėjo sumokėtų pinigų už nieką ir tiesiog užtrenkė duris visiems prieš nosį. Tai tolygu maždaug sekančiai situacijai: Jūs nueinate į buitinės technikos parduotuvę, nusiperkate nešiojamą muzikos grotuvą, pareinate namo ir atidarę pakuotę matote, jog jis neveikia, net nepanašus į grojantį.

Ką darote? Einate atgal į parduotuvę, paaiškinate situaciją, parodote pirkimo kvitą , paliekate neveikiančią prekę, užpildote paraišką pinigų grąžinimui, o jums žadama arba atlyginti pinigais, arba pakeisti kita preke, bet tikrai veikiančia. Praeina šiek tiek laiko, gaunate atsakymą iš parduotuvės: „Atsiprašome, bet mums nepavyko susitarti su defektuotos prekės gamintoju „Xam-Yong_Xunj“, esančiu Kinijoje. Mes pinigų negrąžiname, prekės pakeisti kita irgi negalėsime. Visas pretenzijas ir paraiškas teikite prekės gaminotjui „Xam-Yong_Xunj“, Kinijoje, el. pašto adresu Xam-Yong_Xunj@wareztechnology.cu arba susisiekite su juo tiesiogiai, nes mes neesame atsakingi už tai, jog platiname sugedusius ir neveikiančius produktus“.

Absurdas ar ne? Taigi, lygiai toks pats absurdas yra ir „Lastekos“ ir „Bilietų pasaulio“ tandemas, kuris prisikabino pinigų maišą ir kaip įmanydamas nurūko tolyn, kol atsikvošėję bilietų pirkėjai bandė vytis ir atsiimti savo sumokėtą pinigų dalį.

Inga Petravičiūtė, UAB „Bilietų Pasaulis“ direktorė:

„UAB „Bilietų pasaulis“ UAB „Lasteka“ teikė bilietų į NAS koncertą platinimo paslaugas. Norime patikinti, kad dėl renginio organizatoriaus piktavališkų veiksmų ir nesąžiningumo neturime galimybių ir teisinio pagrindo prisiimti atsakomybės už renginio organizatorių.

Norime pažymėti, jog UAB „Bilietų pasaulis“ nefinansuoja renginių organizatorių ir nevykdo bendros renginių organizavimo veiklos, o yra tik jų samdomas bilietų platinimui, t. y. teikia bilieto atspausdinimo ir pardavimo paslaugą. Atkreipiame dėmesį, kad gautų pinigų už parduotus bilietus UAB „Bilietų pasaulis“ nepasilieka sau, o bilietų platinimo metu periodiškai perveda renginio organizatoriui, priešingu atveju negalėtų būti organizuojami praktiškai jokie renginiai. Todėl UAB „Bilietų pasaulis“ asmenims, pirkusiems bilietus į kitų asmenų organizuojamus renginius, negali grąžinti jų sumokėtų lėšų, jei dėl to nesusitaria ir šios paslaugos neįsigyja renginių organizatoriai. Sutarus dėl grąžinimo paslaugos, renginio organizatorius turi pervesti bilietų kainos grąžinimui skirtas lėšas.

Šiuo atveju, kai renginys buvo atšauktas, UAB „Lasteka“ kreipėsi į UAB „Bilietų pasaulį“ dėl papildomos paslaugos – pinigų už neįvykusį renginį grąžinimą bilietų pirkėjams. UAB „Bilietų pasaulis“ pradėjo rinkti paraiškas ir bendrauti su klientais. Norėtume atkreipti dėmesį, kad tik sužinojus apie renginio atšaukimą, UAB „Bilietų pasaulis“ užšaldė UAB „Lasteka“ paskutinį pavedimą už parduotus bilietus. Ši suma buvo nedelsiant grąžinta pirmiesiems paraiškas pateikusiems bilietų pirkėjams.

Likusiems pirkėjams pinigus planuota grąžinti, kai UAB „Lasteka“ perves grąžinimui pinigus. Deja, UAB „Lasteka“ susitarimo nesilaikė ir pinigų grąžinimams nepervedė, UAB „Bilietų pasaulis“ pastangos skatinti renginio organizatorių vykdyti savo pareigas buvo bevaisės, nebegalėdami teikti grąžinimo paslaugos buvome priversti bendradarbiavimą nutraukti, tad pateiktas paraiškas siuntėme UAB „Lasteka“, kurie patikino, kad pinigus klientams grąžins patys. UAB „Bilietų pasaulis“ patyrė išlaidas, susijusias su UAB „Lasteka“ atšauktu NAS koncertu, kurios nebuvo kompensuotos.

Su šiais organizatoriais teko bendradarbiauti ne pirmą kartą, jau anksčiau platinome bilietus į jų organizuotus koncertus, kurie buvo tikrai sėkmingi, pvz., grupės SEL koncertas Alytuje, garsaus repo atlikėjo Basta iš Rusijos ir atlikėjo Grandmaster Flash iš JAV koncertai „Lofte“ ir t. t. Tai, kad rinkoje bendrovė buvo pelniusi pasitikėjimą liudija ir tai, jog su jais ne kartą dirbo ir kitos bilietų platinimo įmonės. Taigi, ženklų, kad renginys gali neįvykti, o klientai neatgauti pinigų nebuvo.

Labai apgailestaujame, kad bilietų pirkėjams teko skaudžiai nusivilti ir nukentėti finansiškai. UAB „Bilietų pasaulis“ dėjo visas įmanomas pastangas, kad situacija išsispręstų. Kadangi bilietų pirkėjams nepavykdavo susisiekti su UAB „Lasteka“, jie kreipdavosi į UAB „Bilietų pasaulis“. Visuomet stengėmės operatyviai reaguoti į užklausimus, teikėme konsultacijas, ką daryti, siekiant atgauti pinigus, raginome ginti savo teises ir burtis.

Remiantis Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos praktika, neįvykus renginiui, t. y. renginio organizatoriui neįvykdžius sutartinių įsipareigojimų suorganizuoti renginį, į kurį bilietus nusiperka vartotojai, atsako renginio organizatorius, todėl bilietų pirkėjams savo teises rekomenduojama ginti kreipiantis į minėtą tarnybą. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba imasi visų priemonių, įskaitant ir kreipimąsi į teismą dėl vartotojų teisių gynimo.

Dalis bilietų pirkėjų kreipėsi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir jų ginčai buvo nagrinėti ar yra nagrinėjami teisme šiuo metu. Vienas klientas atsakovais patraukė ne tik UAB „Lasteka“, bet ir UAB „Bilietų pasaulis“. Teismas pripažino, kad UAB „Bilietų pasaulis“ paslaugas yra suteikusi ir visas prievoles įvykdžiusi, nes visame procese turėjo platinti tik bilietus, tuo tarpu UAB „Lasteka“ įpareigojo grąžinti pinigus už bilietus į atšauktą koncertą“.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.