Mano mieste, kuriame gyvenu, Šiauliuose, situacija su miesto autobusų privažiavimu prie stotelės ar vairuotojų pagalba – tokia pati. Aš pats judu vežimėlio pagalba ir su tuo susiduriu tiesiogiai, kai tenka keliauti į kitą miesto dalį.
Ir pas mus vairuotojai vairuotojai ne itin stengiasi privažiuoti kuo arčiau stotelės, nors ir privažiuoji arčiau, kad vairuotojas, kuris atvažiuoja, matytų, jog lipsi į autobusą.
Gerai, jeigu stotelėje yra žmonių: tuomet jie padeda įvažiuoti į autobusą, o jeigu esi vienas - „įšok“ kaip nori, kai jis stovi geras pusmetris nuo bortelio.
O apie vairuotojo išlipimą ir platformos nuleidimą, kurie yra žemagrindžiuose autobusuose, nėra nė kalbos. Niekada nėra vairuotojas išlipęs (apie platformas visada sako, kad jie neveikia, neatsidaro, surūdiję) ir padėjęs įvažiuoti.
Taigi norėčiau paklausti: ar ir Šiauliuose, kaip ir Vilniuje, pareigybinėse nuostatose nurodoma, kad vairuotojas privalo padėti neįgaliajam, jeigu jis su vežimėliu, pakelti neįgaliųjų vežimėlių platformą ir padėti įvažiuoti neįgaliajam, jeigu jam reikia pagalbos? Ir taip pat padėti išvažiuoti?
***
Atsako bendrovės „Busturas“ pervežimo skyriaus viršininkas Linas Radžius: „Iš esmės vairuotojai turėtų atlenkti tą platformą. Gali pasitaikyti toks variantas, kad ji būna užrūdijusi, jeigu lyja ar sninga, prisineša į tarpelius ir tampa sudėtinga ją atlenkti.
Iš kitos pusės, vairuotojas turėtų palikti savo darbo vietą, pinigus, bilietus ir panašiai. Tai čia yra dviprasmiška situacija.
Bet iš esmės vairuotojas privalo atlenkti platformą.
Jeigu taip atsitiko, kad vairuotojas nepadėjo neįgaliajam, pirmiausia reikėtų pranešti mums. Nes bent jau kiek aš dirbu, nesu matęs jokio skundo iš keleivio, kuris būtų neįlipęs į autobusą ar jam nebūtų buvusi atlenkta ta platforma.
Keleiviui reikėtų įsiminti transporto priemonės garažo numerį, datą, laiką ir vietą, kur tai įvyko, maršruto numerį. Kai žinosime šiuos duomenis, galėsime surasti tą vairuotoją.“
***
Erikas atsako L.Radžiui:
„Norėčiau kreiptis į Šiaulių miesto „Busturo“ pervežimo skyriaus viršininką p. Liną Radžių, kuris atsakė: „Gali pasitaikyti toks variantas, kad ji būna užrūdijusi, jeigu lyja ar sninga, prisineša į tarpelius ir tampa sudėtinga ją atlenkti.“ Tai, gerbiamasis, o prakiurusiais ratais autobusai į reisą išleidžiami? Apskritai, autobusų techninė būklė tikrinama? Ar ir avarijos atveju bus pasiteisinta: „Iš esmės turėjo būti ratai pripūsti oro, bet jei prakiurusi padanga, tai yra kaip yra“? Taip, kaip Jūs ir sakėte, gali pasitaikyti toks variantas, kad ji (autobuso platforma) būna užrūdijusi, jeigu lyja ar sninga, prisineša į tarpelius ir tampa sudėtinga ją atlenkti, tačiau kiek laiko reikia neprižiūrėti autobuso, kad šitaip atsitiktų? Per dieną ji tikrai neužrūdys, bet jei apžiūra vykdoma kartą per metus, tada viskas aišku...“
Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.