Kauno troleibuso keleivė: „Tokio streso dar neteko patirti“

Esu tvirtai įsitikinusi, kad kontrolierė už savo grubų, nepagarbų ir nežmogišką elgesį su manimi turi atsiprašyti. Šeštadienį 17 val. 11 min. Kaune Eigulių stotelėje įsėdau į 14 troleibusą. Už 70 euro centų nusipirkau bilietą.

Aš tikrai pirkau bilietą ir nesiruošiau lipti tol, kol jo nesurasiu ir neparodysiu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Aš tikrai pirkau bilietą ir nesiruošiau lipti tol, kol jo nesurasiu ir neparodysiu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Spaudoje nuolat pasitaiko straipsnių apie grubius kontrolierius.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Spaudoje nuolat pasitaiko straipsnių apie grubius kontrolierius.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Kaunietė

Apr 14, 2015, 7:16 PM, atnaujinta Oct 21, 2017, 7:29 PM

V.Landsbergio-Žemkalnio stotelėje įlipo keleivių kontrolė. Įkišau ranką į palto kišenę ir ištraukiau pernykštį bilietą, kurio kaina buvo 2,40 Lt. Vyresnio amžiaus, neaukšta,  apkūni, tamsiaplaukė darbuotoja pasakė: „Ką čia man kiši? Lipam lauk.“

Kai pamačiau, kad ištraukiau ne tą bilietą, atsakiau, kad tuoj surasiu kitą bilietą. Pradėjau jo ieškoti, o darbuotoja mane piktai ragino: „Neieškom, o lipam lauk, neužlaikom troleibuso.“

Aš tikrai pirkau bilietą ir nesiruošiau lipti tol, kol jo nesurasiu ir neparodysiu.

Pradėjau jo ieškoti visuose rankinės skyriuose, piniginėje. Darbuotojos griežtas raginimas mane privertė jaudintis, išsigandau, sutrikau. Nuėjusi pas vairuotoją paklausiau, gal pas ją palikau bilietą. Troleibuso keleivės patvirtino mačiusios, kad aš bilietą tikrai pirkau.

Kai stovėjau troleibuso priekyje, darbuotoja paėmė mane už dešinės rankos riešo ir pradėjo stumti išėjimo link, kartodama: „Neieškome, o lipam lauk, galėsi lauke ieškoti, nesulaikom troleibuso“.

Atsakiau, kad nelipsiu tol, kol nerasiu bilieto, kad aš negaliu išlipti, nes gal bilietas kur nors nukrito. Darbuotojai pasakiau: „Dabar atsisėsiu ir ramiai paieškojusi surasiu bilietą.“

Ji įsikibusi į turėklą užstojo man kelią ir nepraleido. Paprašiau: „Jūs negalite prieš mane naudoti fizinės prievartos.“

Prasibroviau pro ją, atsisėdau. Rankos ir kojos drebėjo. Širdis pradėjo plakti dažniau. Jaučiausi apimta panikos. Ramindama save suradau rankinėje bilietą ir norėjau jį parodyti kontrolierei, bet ji jau lipo iš troleibuso net nežiūrėdama į mano bilietą.

Spaudoje nuolat pasitaiko straipsnių apie nemalonius ir šiurkščius kontrolierius, bet kol pati šito nepatyriau, neturėjau apie juos jokios išankstinės nuomonės.

Sklando gandai, kad už sugautą „zuikį“ jiems įmonė finansiškai atsidėkoja. Bet kur pagarbus elgesys su žmonėmis? Darbuotoja, rėkdama ir kaltindama mane, kad aš užlaikau troleibusą, sukėlė man stresą.  Todėl užtrukau, kol suradau bilietą.

Niekaip nesupratau, kodėl ji tempė mane už rankos išėjimo link, užuot būtų leidusi ramiai atsisėsti ir susirasti bilietą. Tuo labiau, kad ne vienas keleivis patvirtino matęs mane perkant bilietą.

Užjaučiu besilaukiančias moteris, vyresnio amžiaus ar silpnesnės sveikatos keleivius, kuriems tenka susidurti su nekultūringais kontrolieriais. Dėl tokių šiurkščių kontrolierių galima ne tik stresą patirti, dėl tokio jų elgesio galima net ir širdies smūgį gauti.

Juk ne kiekvienas keleivis, vykstantis viešuoju transportu, yra nusikaltėlis, bet turbūt vidinė įmonės politika skatina savo darbuotojus į kiekvieną keleivį žiūrėti kaip į baisiausią nusižengėlį.

Tai buvo pats nemaloniausias susidūrimas su žmogumi, dirbančiu įmonėje, kuri viešai deklaruoja, kad jos misija – užtikrinti klientų saugumą. Apie kokį saugumą kalbame, kai kontrolieriai tampo už rankos ar užtvėrę kelią neleidžia praeiti? Aš tikrai nesijaučiau saugi troleibuse, kai į jį įlipo ši kontrolierė.

Ji neprisistatė, nepasakė nei savo vardo ar pavardės, nei pareigų, nei kokiai įmonei atstovauja. Tai, kad ji vilki mėlyną uniformą, dar nereiškia, kad ji gali elgtis taip, kaip panorėjusi.

Gėda įmonei, kuriai atstovauja tokie darbuotojai.

***

Keleivių kontrolę vykdančios įmonės “Dorsimus“ direktoriaus Romano Glovackio teigimu, kontrolieriai kiekvieną dieną susiduria su tuo, kad keleiviai, neturintys bilieto,  bando įvairiausiais būdais sukčiauti.

„Manau, kad kontrolierės reakcija buvo normali, kai keleivė parodė negaliojantį bilietą. Kiekvienas juk gali sakyti, kad neva surado tikrąjį bilietą, kai kontrolierių jau nebebuvo. Bet juk normalu, kad patikrinimas trunka ribotą laiką ir negali tikrintojai laukti pusvalandį, kol žmogus suras savo keleivio bilietą. Jį reikia turėti su savimi“, – sakė direktorius. 

R.Glovackis mano, kad kontrolierė priėmė teisingą sprendimą surašydama protokolą, nes keleivė taip ir neparodė galiojančio bilieto. Direktoriaus teigimu, kontrolierė jį patikino, kad keleivė intensyviai bilieto net neieškojo.

„Mes keleivių nebaudžiame, o tik surašome protokolus, kuriuos perduodame įmonei „Kauno autobusai“. Jeigu ši moteris turi liudininkų arba tikrai surado teisingą bilietą, tegul su šiais įrodymais kreipiasi į šią įstaigą“, – aiškino direktorius. 

Paklaustas, ar kontrolierės elgesys neperžengė ribų, direktorius teigė nemanantis, kad taip galėjo nutikti, kadangi kontrolierės yra nuolat siunčiamos į konfliktų valdymo ir kitus apmokymus.

„Suprantu, kontrolierę, kuri iš tikrųjų negali autobuse sėdėti valandą ir bandyti atspėti, ar keleivė tikrai savo rankinėje laiko galiojantį bilietą. Kontrolieriai gali ilgiau palaukti nebent tada, jei bilieto neranda senjoras, neįgalus ar mokyklinio amžiaus vaikas. Natūralu, kad į šiuos žmogiškuosius faktorius reikia atsižvelgti“, – sakė R. Glovackis. 

Vadovo teigimu, jeigu keleiviai keleiviai turi nusiskundimų dėl kontrolierių nepagarbaus, nekultūringo elgesio, jie visada gali rašyti į įmonės interneto puslapį savo nuomonę, į kurią bus atsižvelgta.

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime" temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.