Trumpa išvyka po Europą lietuviui virto košmaru

Norėčiau pasidalinti savo įspūdžiais apie kelionių agentūrų darbą ir konkrečiai – kelionių vadovės požiūrį į klientą. Teko vykti į UAB „Kelionės laikas“ organizuotą kelionę Poznanė-Berlynas-Varšuva. Buvo pranešta, kad kelionės vadovė bus mums jau pažįstama gidė.

Pasirodo, kelionių agentūra sugeba užsakyti autobusą kelionei į užsienį, kuriame net nėra tualeto.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Pasirodo, kelionių agentūra sugeba užsakyti autobusą kelionei į užsienį, kuriame net nėra tualeto.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Tai tik gerai parodo kelionės vadovo požiūrį į klientą ir faktiškai į samdantį asmenį, nes jeigu nebus klientų, tai ji tikrai liks be darbo.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Tai tik gerai parodo kelionės vadovo požiūrį į klientą ir faktiškai į samdantį asmenį, nes jeigu nebus klientų, tai ji tikrai liks be darbo.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Skaitytojas

Jul 24, 2015, 11:42 AM, atnaujinta Oct 24, 2017, 7:13 AM

Kadangi jau teko keliauti su šia kelionės vadove ir prisiminimai apie jos darbo kokybę buvo ne patys geriausi, nusiteikėme įvairiems netikėtumams.

Atvažiavus į išvykimo vietą nustebino atvykęs autobusas. Pasirodo, kelionių agentūra sugeba užsakyti autobusą kelionei į užsienį, kuriame net nėra tualeto. Kyla natūralus klausimas: ar kelionės agentūra siūlo ekstremaliu atveju žmogui bėgti į krūmus greitkelyje? Verta dar paminėti nepatogias, mažai reguliuojamas ir tolimoms kelionėms nepritaikytas sėdynes.

Nenumatyti dalykai gali įvykti kiekvienos kelionės metu, bet jei jie yra sprendžiami – dažniausiai nekyla nesusipratimų. Mūsų kelionės metu autobuse sugedo kondicionierius. Lauke karštis siekė 37 laipsnius. O autobuso viduje važiuojant nuo Poznanės iki viešbučio (apie 150 kilometrų, bent tiek nurodė kelionės vadovė, kai buvo paklausta) buvo tikrų tikriausia pirtis – oro trūkumas, tvankumas, prakaitu apsipylę keleiviai.

Kondicionierius neveikė, oro cirkuliacijos nebuvo. Kelionės vadovė pasakė ne į mikrofoną, kad kondicionierius pradės veikti, kai pradėsime važiuoti, o vėliau, kondicionieriui vis tiek neįsijungus, pranešė (vėlgi, ne į mikrofoną), kad vairuotojai sustos aikštelėje ir pamėgins pašalinti problemą.

Tik tas sustojimas įvyko po 40 minučių, nors buvo ne viena galimybė sustoti aikštelėje, pravažiavome bent 2 ar 3 aikšteles. Medikai galėtų tiksliau įvardinti tokios kelionės pasekmes žmogaus organizmui, kai smegenims trūksta oro, kraujagyslės išsiplėtusios – karštis, oro trūkumas, tvankumas.

Salono lubose yra stoglangis – avarinis stogo liukas, bet jis neatsidaro (čia jau klausimas transportą nuomojančiai įmonei, kaip taip gali būti, kad vienas iš avarinių išėjimų neatsidaro). Keleiviai prašė įjungti kondicionierių, atidaryti liuką. Kelionės vadovė pati nieko nepranešė, kol jos nepaklausė.

Jei atsitikus tokiam įvykiui būtų tinkamai sureaguota, pranešta (juk autobuse yra mikrofonas) apie gedimus ir galimus sprendimus – važiuojame iki sustojimo, ten spręsime iškilusią problemą, nes kondicionierius neveikia, stoglangiai neatsidaro – būtų bent jau pagarbos keleiviams ženklas ir keleivių informavimas.

Vairuotojams sustojus aikštelėje nepavyko nustatyti ir pašalinti gedimo priežasties, todėl teko toliau keliauti sugedusiu autobusu. Kelionės vadovė apie likusį kelią iki viešbučio neinformavo. Kelionės vadovės atsakymai į pateikiamus klausimus buvo „nežinau“, „navigacija nerodo, kiek liko iki tikslo“ nekelia pasitikėjimo jos kompetencija. Kelionės vadovas privalo teikti informaciją ir atsakinėti į keliautojų klausimus.

Lankantis Berlyne keliautojai klausinėjo, kiek kainuoja bilietai į Berlyno televizijos bokštą ar kitą lankytiną vietą, tačiau kelionės vadovė informacijos neteikė: „Aš tokios informacijos nekaupiu ir stengiuosi neįsiminti“, t.y. suprask taip: tai tavo asmeninės problemos, jei tau įdomu, eik ir pats susižinok.

Jau važiuojant į Lietuvą sustojome degalinėje ir kelionės vadovė buvo paklausta apie atstumą iki sienos ir planuojamą grįžimo laiką (juk kiekvienas turėjo naktį susiorganizuoti savo grįžimą namo nuo spaudos rūmų). Gautas atsakymas: „Aš juk ne spidometras, aš nežinau“.

Kelionės vadovė, važiuodama priekyje, šalia vairuotojų, matydama kelio ženklus arba bent jau paklaususi vairuotojų apie likusią kelio dalį (juk navigacija rodo arba bent jau patyrę vairuotojai gali apytiksliai nurodyti atvykimo laiką) negali pateikti tokios informacijos.

O jos aiškinimas apie pasirinktą maršrutą ir kelionės saugumą neatitinka realybės. Kaip galima kalbėti apie kelionės saugumą, jei vairuotojai pažeisdami kelių eismo taisykles viršijo greitį, lenkė neleistinose vietose ir atliko aibę lenkimų, kuriuose iki susidūrimo buvo likę vos keli metrai?

Pavyzdžiui, važiuojant link Kalvarijos autobusas lenkė sunkvežimį, nors dar prieš manevro pradžią matėsi priešais atvažiuojantis kitas sunkvežimis, kuris pristabdė ir pasuko link kelkraščio. Baisu net pagalvoti, kad jeigu priešakyje važiuojantys nepristabdytų ar ta pačia kryptimi važiuojantys neleistų autobusui įvažiuoti į eismo juostą, įvyktų avarija, kurioje tikrai būtų daug žuvusiųjų. Tai apie kokį kelių eismo saugumą kalbėjo kelionės vadovė?

Aš, kaip ir visi norėjau greičiau grįžti namo, bet įvertinus galimas pasekmes, geriau būtų atvažiuoti vėliau, bet saugiai. Kelionės vadovė dėl informacijos neteikimo buvo sukritikuota (net autobuso gedimo atveju vėliau prašoma suteikti informaciją), bet, matyt, žmogus nepriima kritikos, neįvertina noro bendradarbiauti ir kartu smagiai leisti laiką.

Manymas, kad esi visada teisus, prie gero nepriveda. Iš kelionės vadovės lūpų buvo pasakyta: „Tikiuosi daugiau niekada su jumis nesusitikti“ (tiksli citata). Tai tik gerai parodo kelionės vadovo požiūrį į klientą ir faktiškai į samdantį asmenį, nes jeigu nebus klientų, tai ji tikrai liks be darbo.

Kaip taip galima pasakyti, jei pagal kvalifikacinius reikalavimus gidas ar kelionės vadovas turi „žinoti žmonių bendravimo psichologijos pagrindus“, „žinoti profesinės etikos normas“ be to, kaip bebūtų, potencialiam klientui, kuris galėtų vykti į kitas šios agentūros organizuojamas keliones ir teikti žodines rekomendacijas.

Be to, vietoj atsisveikinimo ir gero vakaro palinkėjimo, 4 žmonės buvo viešai sukritikuoti dėl savo noro gauti informacijos, beveik viešai pažeminti, kad išsakė pastabas kelionės vadovei, bei apkaltinti dėl nepasisekusios kelionės.

Todėl siūlome visiems galvojantiems apie keliones atidžiai rinktis kelionių agentūrą, nes net ir brangi kelionė gali būti sugadinta nekompetentingo kelionės vadovo.

***

UAB „Kelionių laikas“ atstovo komentaras:

„Įmonė Liepos 4-6 dienomis vykdė pažintinę kelionę maršrutu Poznanė-Berlynas-Varšuva. Oro temperatūra šiomis dienomis buvo labai aukšta. Kelionės metu sutriko transporto priemonės kondicionavimo sistema. Toks įvykis iš dalies sutrikdė kelionės organizavimą.

Įmonė reagavo į susiklosčiusią situaciją, kaip galima operatyviau ieškojo sprendimo būdų. Be kondicionieriaus teko važiuoti apie porą valandų iki nakvynės vietos, o kitą dieną buvo pakeistas autobusas.

Apgailestaujame ir atsiprašome dėl kelionės vadovės ir keleivių tarpusavio nesusikalbėjimo bei kitų susiklosčiusių aplinkybių, kurios sukėlė klientams nepatogumų.“

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime“ temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.