Kelionė iš Palangos virto pragaru: to mažiausiai tikisi grįžtantys iš pajūrio

Tai buvo visiškai sugadinta kelionė iš Palangos, per kurią dar ir buvo sutrikdyta mano sveikata. Ją atspindi skundas, kurį aš nusiunčiau vežėjui „Busturas“, prašydama grąžinti pinigus už bilietus. Štai jis:

Karštą dieną mažiausiai norisi važiuoti ant saulės prastovėjusiame autobuse. <br>M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Karštą dieną mažiausiai norisi važiuoti ant saulės prastovėjusiame autobuse. <br>M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Rasa

Jun 17, 2019, 11:32 AM, atnaujinta Jun 18, 2019, 10:19 AM

„Norėčiau pasidalinti patirtimi, vykstant ekspresu reisu Palanga-Šiauliai birželio 9 dieną, 19 val.

Autobusas į Palangos stotį atvyko laiku, tačiau jo būklė buvo tragiška.

Tik įlipus buvo visiškai aišku, kad autobusas visą dieną prastovėjo ant saulės. Karštis jame buvo kokie 40-45 laipsniai. Turbūt visi įsivaizduojate, ką reiškia įlipti į automobilį, paliktą ant saulės.

Paminėsiu, kad visi bilietai į jį buvo išparduoti. Aš su savo kelionės partneriu gavome vietą tik pačiame autobuso gale ant 5 sėdynių.

Įjungus variklį kondicionieriai nė trupučio neveikė, variklis kaito. Mano rankinėje buvę daiktai ir mano batų padai nuo karščio autobuso gale kaito. Oro buvo nulis. Priešpaskutinėse vietose atsisėdo stambesni žmonės, tai jų sėdynės tikrąja ta žodžio prasme užvirto ant sėdinčiųjų pačiame gale.

Tai buvo autobusas ekspresas ir buvo sekmadienio vakaras, kai keleiviai grįžta iš pajūrio pavargę ir sukaitę ir mažiausiai, ko tikisi – sumokėję 11 eurų keliauti 2 val. 15 min. 40 laipsnių karštyje. Jeigu aš būčiau žinojusi, kokia laukia kelionė, tikrai būčiau atsisakiusi juo vykti.

Perklausus vairuotojo, ar bus įjungtas kondicionierius, gavome atsakymą: „Pradės pūsti, kai važiuosim“. Bet nieko nepūtė. Liukas kelionės eigoje buvo atidaromas ir uždaromas, nes šalia liuko sėdintiems žmonėms su mažamečiais vaikais tiesiog nežmoniškai pūtė vėjas. Tačiau jie suprato, kokia pas mus gale situacija, ir geranoriškai jį vis praverdavo.

Kelionės eigoje kai kurie keleiviai pradėjo pyktis.

Taip pat nebuvo Wi-Fi ryšio, nors jūsų svetainės pagrindiniame puslapyje iššoka reklama apie Palangos ekspresą su Wi-Fi.

Grįžę po šios kelionės dar 3-4 valandas jautėme pasekmes, buvo bloga, pykino, svaigo galva.

Prisegu kelionės bilietus. Norėčiau atgauti sumokėtą sumą, nes paslauga ne tik buvo suteikta nekokybiškai, tačiau ir sutrikdyta sveikata.

Lauksiu jūsų komentaro dėl šios situacijos.“

Ir štai kokį atsakymą gavau iš „Busturo“:

Laba diena,

Dėkojame už pateiktą informaciją.

Informuojame Jus, kad pinigai už pirktus bilietus nebus grąžinti, nes Jūs keleivių vežimo paslauga pasinaudojote iki galo, t. y. jums paslauga buvo suteikta.

Jei kelionė neįvyksta, yra atidedama arba nutraukiama, tokiu atveju keleivis turi teisę į sumokėtos už bilietą sumos grąžinimą ar kito pobūdžio kompensaciją.

Pinigai už pirktus bilietus nebus grąžinti, nes Jūs kreipėtės į UAB „Busturas“ po autobusų išvykimo laiko pagal eismo tvarkaraštį. Vadovaujantis LR Susisiekimo ministro 2011-04-13 įsakymo Nr. 3-223 „Dėl keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklių patvirtinimo“ 40.1 ir 40.2 punktais, pinigai už bilietus grąžinami tik jei keleivis, įsigijęs bilietą, grąžino bilietą ne vėliau kaip prieš dvi valandas arba likus mažiau kaip dviem valandoms, bet ne mažiau kaip 10 minučių iki išvykimo pagal eismo tvarkaraštį laiko.

Tų pačių taisyklių 40 punkte reglamentuota, kai keleivis grąžina vienkartinius bilietus ir (ar) bagažo kvitus (atsisako elektroninio keleivinio transporto bilieto (bagažo kvito), pirktus į vietinio (priemiestinio) ar tolimojo susisiekimo maršruto reisą, jam grąžinama:

40.1. kreipiantis ne vėliau kaip prieš dvi valandas iki išvykimo pagal eismo tvarkaraštį laiko – visa bilieto (bagažo kvito) kaina, išskyrus atvejus, kai įsigyjant elektroninį keleivinio transporto bilietą (bagažo kvitą) buvo susitarta kitaip;

40.2. kreipiantis likus mažiau kaip dviem valandoms, bet ne mažiau kaip 10 minučių iki išvykimo pagal eismo tvarkaraštį laiko – ne mažiau kaip 85 procentai bilieto (bagažo kvito) kainos, išskyrus atvejus, kai įsigyjant elektroninį keleivinio transporto bilietą (bagažo kvitą) buvo susitarta kitaip.

Taip pat vadovaujantis šiuo įsakymu vežėjas įpareigotas:

49. Vežant keleivius esant žemesnei negu 0 oC oro temperatūrai, transporto priemonės salonas turi būti šildomas.

Atsiprašome už susidariusius nepatogumus.

Dėkojame, kad naudojatės mūsų bendrovės teikiamomis paslaugomis.

Portalo lrytas.lt redakcijai susisiekus su „Busturo“ administracija ir paprašius pakomentuoti keleivės skundą buvo persiųstas tas pats atsakymas, kaip ir keleivei.

Ar keleiviams už panašią kelionę turėtų būti grąžinti pinigai paprašėme pakomentuoti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos.

Patikiame jų komentarą: „Atsakydami, informuojame, kad vadovaujantis Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3-62 (toliau – Taisyklės), leidimus vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais išduoda Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos (dabar – Lietuvos transporto saugos administracija). Taisyklės taip pat numato, kad kompetentingos institucijos, atsižvelgdamos į visuomenės interesus, gali nustatyti papildomus ekologinius, komforto ir kitus reikalavimus kelių transporto priemonėms, naudojamoms vežti keleivius reguliaraus susisiekimo maršrutais. Papildomai pažymėtina, kad vadovaujantis Taisyklėmis, kompetentinga institucija turi teisę panaikinti leidimą, jeigu vežėjas nesilaiko Taisyklių reikalavimų ir sutartyje nustatytų sąlygų.

Papildomai informuojame, kad pagal Civilinio kodekso 6.228(6) straipsnio 1 dalį, prieš sudarydamas vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie parduodamas prekes ir teikiamas paslaugas, pagrindines prekių ir paslaugų savybes, prekių ir paslaugų kainą, sutarties vykdymo tvarką ir kt. Pareiga įrodyti, kad informacija pagal šį straipsnį yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui. Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius.

Atsižvelgiant į pateiktą informaciją, nukentėję keleiviai pirmiausia turėtų kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją, kad būtų įvertinta, ar vežėjas laikėsi nustatytų reikalavimų. Lietuvos transporto saugos administracijai nustačius, kad vežėjas nesilaikė nustatytų reikalavimų, keleiviai turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka ir patirtų turtinių nuostolių atlyginimo“.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.