Kai mamai diagnozavo infarktą, į ligoninę lėkėme patys. Tai buvo didžiausia klaida

Tą rytą užsukusi pas mama į svečius, ją radau gulinčią lovoje. Matėsi, kad ji negaluoja. Pradėjus klausinėti, kas pasidarė, sužinojau, kad ją ryte supykino. Atrodytų, nieko tokio, pasitaiko, gal apsinuodijo. Tačiau prie pykinimo prisidėjo dar vienas keistas, neraminantis simptomas.

 Dar reikėjo suvaikščioti atlikti daugelio tyrimų.<br> Lrytas.lt asociatyvioji nuotr.
 Dar reikėjo suvaikščioti atlikti daugelio tyrimų.<br> Lrytas.lt asociatyvioji nuotr.
 Dar ilgai kamavo didžiulė kaltė prieš mamą.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
 Dar ilgai kamavo didžiulė kaltė prieš mamą.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 29, 2019, 8:16 PM

Pabandžiusi atsigerti vandens ji suprato, kad negali jo praryti. Išgertas vanduo sustodavo kažkur ties stemplės viduriu ir pasilenkus iškart išbėgdavo lauk.

Mūsų klaida

Mane tai išgąsdino ir aš pradėjau šnekinti mamą važiuoti pas gydytoją, bet ji pasipriešino. Sakė nenorinti be reikalo trukdyti gydytojos. Teko gana ilgai vargti, kol ji sutiko. Ta senoji karta tokia kantri, kad pagatava numirti namuose, jog niekam nepridarytų vargo.

Kai šeimos gydytoja pranešė mums diagnozę, likome priblokštos. Mamai diagnozavo infarktą. Pasiūlė iškviesti greitąją pagalbą, bet šios atsisakėme, pagalvoję, kad patiems pasiekti ligoninę (ligoninės pavadinimas redakcijai žinomas. – Red.) bus greičiau. Norėjome sutaupyti laiko. Ir tai buvo mūsų didžiausia klaida.

Tai buvo prieš 7 metus, dabar galioja jau kitokia tvarka. Bet tada su ekstra siuntimu mes atvykome tiesiai į priėmimą. Galvojome, iškart paguldys. Tačiau mums buvo pasakyta, kad atvykome ne ten, kur reikia. Kad dienos metu, kol poliklinikoje dirba gydytojai, su siuntimais reikia kreiptis būtent ten.

Mačiau, kad mamai buvo sunku judėti ir ji nusiminė dėl tokio atsakymo, bet prieš vėją nepapūsi, todėl apsisukę iš lėto nužygiavome registratūros link.

Net pradėjo filmuoti

Ten laukė dar vienas akibrokštas. Registratūros darbuotoja pasakė, kad talonėlių pas kardiologą nėra… Kad mums reikia atvažiuoti kitą dieną… Jai visai nerūpėjo tas užrašas ant siuntimo – skubos tvarka. Sakė, šeimos gydytojai tyčia taip užrašo, kad žmonės patektų pas gydytojus be eilės. Mama pradėjo verkti…

Kiekvienas iš mūsų susijaudintų jos vietoje. Tau nustatytas infarktas, o kaip pas gydytoją patekti? Pamačiusi verkiančią mamą susinervinau ir aš. Pakėlusi balsą pradėjau grasinti iškviesti spaudos atstovus. Ištraukusi telefoną paprašiau man į kamerą pasakyti, kad jie atsisako suteikti mano sergančiai mamai pagalbą.

Pastebėjusi įjungtą kamerą darbuotoja kreivai nusišypsojo ir pakėlusi telefono ragelį kažkam paskambino. Po kelių minučių jį piktai mestelėjo, kad mums pasisekė, viena gydytoja sutiko mamą apžiūrėti. Nukeliavę prie gydytojos kabineto neradome ten nė vieno paciento, bet padavusios slaugytojai kortelę dar kokį pusvalandį laukėm, kol mus pakvies į vidų.

Dieną mamą buvo paguldytą į ligoninę, o vakare jai jau buvo padaryta operacija, tačiau iki tol dar kelias valandas mama turėjo lakstyti po įvairius kabinetus, prie kurių teko laukti eilėse. Reikėjo kraujo tyrimo, kardiogramos, plaučių rentgeno ir dar kažkokių kitokių tyrimų. Daugelį iš jų buvo padariusi šeimos gydytoja, aš taip ir nesupratau, kam reikėjo iš naujo kartoti? Tikras valdiškų pinigų švaistymas…

Dabar taip nevyksta

Nors tą kartą mama nenumirė, aš dar gana ilgai jaučiau kaltę, kad priverčiau ją kankintis, nepasinaudojusi šeimos gydytojos pasiūlymu sulaukti greitosios pagalbos.

Būčiau nepasidalinusi šia istorija, nes ji vyko prieš kelerius metus. Bet neseniai išgirdau apie kito žmogaus sunkumus patekti pas gydytoją. Kodėl taip būna? 

Visgi tikiuosi, kad šiais laikais tokių konkrečiai jau dalykų ligoninėse nevyksta. Kad šiais laikais viskas sąžininga ir žmonės iškart gauna reikalingą medicininę pagalbą. Juk einame pirmyn ir sistema, manau, tikrai patobulėjo.

***

Laiške minėtos ligoninės atstovų teigimu, praėjus 7 metams po minėtų įvykių ir neturint pakankamai reikalingos informacijos (konkrečios gulėjimo ligoninėje datos ir t.t.), nėra galimybės pakomentuoti autorės pasakojimo. Atstovai taip pat pabrėžė, kad Lietuvoje tokio dalyko kaip „skubus siuntimas“ dabar nėra. Daugiau apie registracijos pas gydytojus tvarką galite sužinoti čia. 

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.