Ukmergės valdininkės pietūs – dar vienas pasityčiojimas iš vargstančiųjų

Labai smarkiai klysta tikintys, kad tarybiniams laikams būdingas valdininkų elgesys Ukmergės savivaldybėje pasikeitė.

Socialinės paramos skyriuose laukiantys žmonės galbūt nesupranta, kad tarnautojai dirba jiems, o ne atvirkščiai.<br>Lrytas.lt archyvo asociatyvioji nuotr.
Socialinės paramos skyriuose laukiantys žmonės galbūt nesupranta, kad tarnautojai dirba jiems, o ne atvirkščiai.<br>Lrytas.lt archyvo asociatyvioji nuotr.
Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Stasys Jackūnas patikino, kad pietų pertrauka įstaigoje trunka 45 minutes ir žadėjo sugriežtinti minėto skyriaus kontrolę.<br>V.Balkūno nuotr.
Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Stasys Jackūnas patikino, kad pietų pertrauka įstaigoje trunka 45 minutes ir žadėjo sugriežtinti minėto skyriaus kontrolę.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

A.A.

Nov 10, 2016, 7:07 AM, atnaujinta Apr 18, 2017, 8:19 AM

Anądien (tiksli data žinoma, tačiau ji neturi reikšmės, nes tai yra taisyklė, o ne išimtis) teko apsilankyti savivaldybės Vaiko teisių apsaugos ir socialinės paramos skyriuje.

Išsigandusi močiutė koridoriuje suskubo paaiškinti, kad ji laukia pietų pertraukos pabaigos. Mat kabineto šeimininkė jai liepė laukti iki pirmos valandos – tada baigsis ta pertrauka. 

Kadangi ant durų ar koridoriuje jokios informacijos apie pietų pertraukos laiką nebuvo, teko apie tai klausti pačios kabineto šeimininkės – vyriausios specialistės (pavardė žinoma, bet ar tai turi reikšmės?). Specialistė, pakėlusi žvilgsnį nuo mobiliojo telefono ekrano, pasiūlė atidžiau pasiskaityti informaciją savivaldybės fojė.

Vykdydama ponios, aptarnaujančios gyventojus, nurodymą, nuskubėjau ieškoti informacijos apie pietų pertraukos laiką. Radau. Juodu ant balto lapelio parašyta: „Pietų pertrauka nuo 12.00 iki 12.45 val.“

Apsidžiaugiau, kad išsigandusiai močiutei reikės laukti 15 minučių trumpiau, nei liepė kabineto šeimininkė.

– Oi, ne, aš lauksiu pirmos, kaip ir buvo liepta, – rodos, dar labiau išsigandusi porino močiutė.

12 val. 45 min. praveriu duris ir klausiu:

– Ar jau galima užeiti?

– Ne, – sako gyventojus aptarnaujanti ponia. – Pietūs dar nesibaigė.

– Kad, anot informacijos savivaldybės fojė, kur jūs mane nusiuntėte kiek anksčiau, pietūs yra iki 12 val. 45 min. –bandau prieštarauti vyriausiajai specialistei.

– Pas mus pietūs iki pirmos, – nurėžia vyriausioji. – Jei kas neaišku, kreipkitės į skyriaus vedėją arba į priimamąjį – čia pat, šalia mūsų.

– Gal jūs priklausote kitai kompanijai? Ne savivaldybei? Jei „pas jus“ pietūs yra iki pirmos? – nenurimstu.

Belieka vėl vykdyti specialistės nurodymą kreiptis į priimamąjį. Šio kabineto šeimininkė, anądien vilkėjusi baltą megztą suknią, man pasiūlo pasiskaityti tą pačią informaciją fojė.

– Tai aš ir sakau: ten parašyta, kad pietų pertrauka iki 12 val. 45 min., – aiškinu gyventojų priimamojo darbuotojai. – Tik va, jūsų kolegė siuntė mane pas jus sužinoti, iki kelių yra jos pietų pertrauka.

– Kam ji jus pas mane siuntinėja? – nesupranta priimamojo ponia.

– Nežinau, gal jūs pati jos paklauskite, – siūlau.

– Tik jau nekiškit manęs į šitą istoriją, – beveik šaukia tarnautoja iš priimamojo...

Grįžtu į kabinetą dar kartą pranešti vyr. specialistei apie pietų pertraukos trukmę. Šįkart ji jau niekur manęs nebesiunčia – atrodo, susitaikė su tuo, jog pietų pertrauka baigėsi, kaip nurodyta savivaldybės fojė informacijoje, o ne taip, kaip įprasta jai – 15 minučių vėliau.

Taip jau yra, kad į Socialinės paramos skyrių daugiausia kreipiasi vargdieniai pensininkai, kiti užguiti žmogeliai. Jiems ir patiems sunku suvokti, kad savivaldybės kabinetuose sėdintys įvairiausi ponai specialistai tarnauja gyventojams, o ne atvirkščiai.

Toji močiutė, laukusi pirmos valandos, kaip jai buvo liepta, pasakojo, kaip Socialinės paramos skyriaus tarnautojai ne kartą auklėjo žmones, laukiančius eilėje: „Nelabai ką veikiate, jei pašalpų laukiate. Turite laiko pasėdėti eilėje.“

Baisiausia gal net ne tai, kad savivaldybės tarnautojai niekaip nesuvokia, kam jie tarnauja ir kodėl pas juos eina gyventojai. Baisiausia, kad jie nieko nebijo: panoro, baigė pietus 15 minučių vėliau, panoro – siuntinėjo ieškoti informacijos, kada baigiasi jų pietūs, norėjo – nusiuntė ieškoti kito kabineto ir panašiai.

Kur žmogui ieškoti teisybės, ar verta jos ieškoti, jei priimamojo specialistė šaukia, kad jos niekur „nekištų“?

 * * *

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Stasys Jackūnas patikino, kad pietų pertrauka įstaigoje trunka 45 minutes, ir žadėjo sugriežtinti minėto skyriaus kontrolę. „Pirmiausia noriu padėkoti už gautas pastabas ir kritiką. Savivaldybėje, kaip ir daugelyje valstybinių įstaigų, pietų pertrauka trunka 45 minutes – nuo 12 val. iki 12 val. 45 min. Savivaldybės darbuotojų darbo ir poilsio laikas yra nustatytas mūsų įstaigos vidaus tvarkos taisyklėse, kurios patvirtintos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Šiandien pat skubiai sušaukiau Vaiko teisių apsaugos ir socialinės paramos skyriaus darbuotojų susirinkimą ir aptarėme darbo bei poilsio laiką. Labai tikiuosi, kad aprašyta situacija daugiau nepasikartos. Aš pats asmeniškai pažadu labiau sugriežtinti šio skyriaus, kuris ypač daug sulaukia lankytojų, darbo ir poilsio kontrolę“, – pažymėjo S.Jackūnas.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.