Suplyšusias kelnes grąžinti atnešusi moteris nustebo: „To nežino net pardavėjai“

Norėčiau pasidalinti istorija, nutikusia „Reserved“ drabužių parduotuvėje ir tokiu būdu informuoti pirkėjus, kaip nežinant gali būti pažeidžiamos jų teisės.

Po poros mėnesių suplyšusias kelnes grąžinti norėjusi moteris sako, kad ne tik dauguma pirkėjų, bet ir pardavėjų nežino apie nekokybiškų prekių grąžinimo sąlygas.<br> Skaitytojos nuotr.
Po poros mėnesių suplyšusias kelnes grąžinti norėjusi moteris sako, kad ne tik dauguma pirkėjų, bet ir pardavėjų nežino apie nekokybiškų prekių grąžinimo sąlygas.<br> Skaitytojos nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Pirkėja

2018-01-18 15:38, atnaujinta 2018-01-19 09:15

Manau, informacija yra labai svarbi, nes daug mano aplinkos žmonių net nežino, kad turi teisę nekokybiškas prekes grąžinti per dvejus metus. Šios informacijos pasirodo „nežino“ net kai kurie parduotuvių tinklai.

Grąžina nekokybiškus daiktus

Dažnai apsipirkinėju įvairiausiose drabužių ar avalynės parduotuvėse ir tikrai nutinka, kad įsigyta prekė pasirodo buvusi nekokybiška, ji suplyšta ar kitaip nusidėvi. Kadangi žinau, jog pagal Lietuvos Respublikos įstatymus prekėms yra taikoma 24 mėn. garantija, saugau pirkimo čekius. 

Ne kartą yra tekę grąžinti nekokybiškas prekes (paltą su suplyšusiu pamušalu, kainavusį 90 eurų, žieminius batus su išplyšusiu vitpadžiu, kainavusius 90 eurų, odinę kuprinę su suskilinėjusia rankenos oda, kainavusią 115 eurų, odines pirštines, iširusias ties siūle, kainavusias 30 eurų ir t.t.). Nors mano sumokėta kaina būdavo nemenka, visada atgaudavau sumokėtus pinigus, nes pardavėjai sąžiningai laikydavosi įstatymų. 

Kadangi žinojau savo teises, mane ištiko lengvas šokas, kai nuvežiau grąžinti „Reserved“ parduotuvėje prieš porą mėnesių pirktas kelnes, kurios jau po pirmojo dėvėjimo išplyšo ties klynu. Kelnes pirkau Šiauliuose, o mieste, kuriame gyvenu, šio tinklo parduotuvės nėra, tad nuvežiau nekokybiškas kelnes į Kauno „Reserved“. 

Ten man maloniai paaiškino, kad jau praėjęs 14 dienų keitimo ir grąžinimo terminas, parodė užrašą, kuris yra ant mano pirkimo čekio „Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje per 14 dienų“. Iki šiol nė vienoje parduotuvėje nebuvo svarbus miestas, į kurį grąžinama nekokybiška prekė, na, bet jei jau tokia vidinė parduotuvių tinklo politika, kad būtinai turiu vežti į įsigijimo vietą, tebūnie. 

Grąžinti pinigus atsisakė

Bet ką reiškia tvirtinimas, kad suplyšusias kelnes galiu grąžinti per 14 dienų, kai aš aiškiai žinau apie 24 mėn. garantinį laikotarpį? Praėjus savaitei po apsilankymo Kaune, vykstu į Šiaulių „Reserved“ parduotuvę, kurioje ir buvo pirktos kelnės. Pardavėjos nustebo, kad nukirpta etiketė, nes jos negalinčios nuskenuoti prekės kodo ir negalinčios identifikuoti kelnių. 

Pradėjo man sakyti, kad galbūt aš iš savo namų atnešiau kažkur pirktas kelnes ir dabar noriu pinigų už jas. Galiausiai apsidžiaugusios ištarė, kad „jau praėjo 14 dienų grąžinimo terminas!“ ir vėl man pabaksnojo čekyje pateiktą informaciją.

 Aš nenusileidau ir mėginau aiškinti, kad yra dviejų metų garantija nekokybiškoms prekėms ir jos dirbdamos tokioje vietoje turėtų tai žinoti. Man sakant savo nusistebėjimą pardavėja net pasakė: „Kam jūs man visa tai sakote?“

O kam man daugiau sakyti? Sienoms? Pralaukiau parduotuvėje apie 20–30 min, kol galiausiai viena iš pardavėjų grįžo nešina rašytiniu paaiškinimu, kodėl man nebus grąžinti už kelnes sumokėti pinigai. Paaiškinime, kaip suprantu, kelnės jau identifikuotos, nes nurodytas kodas. 

Paaiškinimas šokiravo

Paaiškinimo tekstas skamba taip: „Klientui nebuvo grąžinti pinigai už mot. kelnes, nes kelnės buvo dėvėtos, vidinės ir išorinės etiketės nebuvo, grąžinimo terminas (14 d.) pasibaigęs. Mano manymu, kelnių siūlė iširusi ne dėl gamyklinio broko, o pažeista kitu būdu (galimai nuo dėvėjimo)“.

Paskutinis pretekstas mane šokiravo labiausiai, tai dėl nekokybiškos prekės esu kaltinama aš pati? Ką reiškia „galimai nuo dėvėjimo“? Kelnes buvau užsimovusi vos kelioms valandoms, ir jos yra mano, L dydžio. O gal galėčiau tokį pasakymą interpretuoti taip, kad būdama 33 metų specialiai plėšiau kelnes, tada vežiau jas į Kauną, po to į Šiaulius, gaišau savo brangų laiką, patyriau įžeidinėjimus ir visa tai tam, kad atgaučiau 11,99 euro už tamprių stiliaus kelnes? 

Tai jau yra principo reikalas. Manau, žmonės turėtų būti informuoti, kad jie turi 24 mėnesių garantinį laikotarpį.

Juk nebe sovietmečiu gyvename, mielieji, ir jei jau drabužius perkame bene brangiausiai Europoje, tai bent jau nebeturėkime komplekso ir gėdos grąžinti nekokybiškas prekes!

***

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič komentavo, kad pagal Civilinį kodeksą pirkinių garantijos grąžinimo terminas yra dveji metai. 

„Jei pirkėjams kyla abejonių dėl prekės kokybės, jie turi teisę kelti reikalavimą pataisyti prekę, grąžinti pinigus arba pakeisti į naują. Svarbu išsaugoti pirkimo dokumentą, kuris įrodo, kur ir kada prekė įsigyta.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.