Nustėro atplėšęs voką ir pamatęs visai ne naujas teises: „Regitrai“ teko atsiprašyti kliento

Į „Bendraukime“ kreipėsi skaitytojas, kuris prieš kelionę į užsienį norėjo prasitęsti savo vairuotojo pažymėjimą. Norėdamas išvengti eilių sostinėje, žmogus nuvyko į „Regitros“ padalinį Panevėžyje, kur džiaugėsi visas procedūras galėjęs atlikti be eilių.

Gavęs naują vairuotojo pažymėjimą apstulbo išvydęs ne savo, bet kito žmogaus duomenis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Gavęs naują vairuotojo pažymėjimą apstulbo išvydęs ne savo, bet kito žmogaus duomenis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Gavęs naują vairuotojo pažymėjimą apstulbo išvydęs ne savo, bet kito žmogaus duomenis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Gavęs naują vairuotojo pažymėjimą apstulbo išvydęs ne savo, bet kito žmogaus duomenis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Vienas Asmuo

Aug 23, 2023, 11:08 PM

Tačiau džiaugsmas truko neilgai: gavęs ir atplėšęs voką klientas nustėro išvydęs ne savo, bet kito asmens dokumentą. Pasirodo, pažymėjimai netyčia buvo sukeisti. „Regitros“ darbuotxojai negalėjo patikėti, kad taip nutiko, tačiau pripažino savo kaltę – per įmonės veiklą tai nutiko pirmą kartą.

„Kaip ir dauguma atsakingų vairuotojų, artėjant vairuotojo pažymėjimo galiojimui į pabaigą, buvo užsakytas naujas vairuotojo pažymėjimas, na negana to, kad nebuvo galimybės internetu užsakyti atnaujinimo, mat fotografija „Regitros“ duomenų bazėje yra senesnė nei 5 metai, teko bandyti Vilniuje užsiregistruoti „audiencijai“ pas „Regitros“ profesionalus. Bet nesėkmingai, nes vietų nėra ateinančiam mėnesiui.

Bet juk per tiek laiko jau bus pasibaigęs galiojimas senojo vairuotojo pažymėjimo, pasižiūrime kituose miestuose, kas darosi. O gi va, Panevėžyje gali kad ir dabar registruotis, jokių eilių. Tad sėdame į automobilį ir birzgiame tuos 150 km į vieną pusę, kad pasimatytume su „regitrininkais“, kad atsirastų nauja nuotraukėlė duomenų bazėje.

Atvykus – tikrų tikriausiai – jokios eilės, jokių registracijų, keletas minučių ir viskas sutvarkyta, per porą savaičių bus naujas dokumentėlis rankose, su kuriuo bus ramu dešimčiai metų.

Na, ir štai, prasideda pati nuotaikingiausia istorijos dalis, kuomet po dviejų savaičių gaunamas SMS pranešimas, kad jau galėsiu pasiimti tą vokelį su mano pažymėjimu. Taip, vokelį tai pasiimu su mano vardu ir pavarde ant jo, bet va – vairuotojo pažymėjimas tai visiškai ne mano, visiškai svetimo žmogaus.

O tai kur mano pažymėjimas? Kas juo dabar jau naudojasi, juk asmens kodas ir visa kita, tai juk jau nebeaišku, pas ką ir kokiais tikslais naudojamas! Nors ir savaitgalis, bet bandau skambinti „Regitros“ informacijos telefonu, kad užblokuotų ar kaip nors kitais būdais sustabdytų galimas nebekontroliuojamas pasekmes su asmens duomenų neteisėtu panaudojimu.

Na, žinoma, kur jie tau dirbs – juk savaitgalis, o dar klausimas ar pirmadienį dirbs, nes jie, juk kaip ir kirpėjos, pirmadieniais atostogauja. Nieko, išgyvenu savaitgalį, pirmadienį vis tik prisiskambinu, bet ten kaip į sieną – nieko negali padėti, nieko nežino, nes nekontroliuoja šių procesų!

O tai kas tada kontroliuoja? Ne aš juk pradanginau dokumentą, ne aš juk kažkur kažką ne tą padariau. Ka gi, nuryju seilę ir bandysiu tada važiuoti į pačią „Regitrą“. Žinoma, darbe niekam neįdomu mano problemos, išleisti nenori, kad bent jau atiduotų ne mano dokumentą, bent jau tas žmogelis bus ramus, kad jo dokumentas saugus ir niekas kokio kredito nepaėmė ar kokios kitos šunybės neiškrėtė.

Na va, aš jau „Regitroje“, o žmonių – kaip per atlaidus, tik saldainių nėra. Prisiprašau mielos moteriškės, kad leistų tik vienam klausimui prieš ją „užlįsti“ ir pasikalbėti apie tokią „mažą“ problemėlę. Ir čia nelabai ką gali padėti, nes ne jie tuos pažymėjimus „kepa“, o ir užblokuoti to paklydėlio nelabai gali.

Belieka bandyti atsekti tą žmogų, kurio pažymėjimas pas mane ir tikėtis, kad maniškis pas jį ir kad jis nesugebėjo su juo kažko nuveikti. Gaunu telefono numerį to žmogaus, bandau paaiškinti situaciją, žinoma, jis nieko nežino ir nesupranta, o savo pažymėjimo nepasiėmęs ir dar neturi.

Sekantis bandymas skambinti pažymėjimų „rašytojams“, kurie galimai kažką žino ir galimai pagelbės. Tuo tarpu „Regitra“ nė nesvarsto blokuoti ar kitaip užkirsti kelią galimam duomenų nutekėjimui, viskas palikta mano rankose, kad susirankioti „galus“ ir išspręsti klausimą.

Prisiskambinu pažymėjimų „kepėjams“, ten ta pati istorija – nieko nežino ir negali patikėti, kad taip nutiko, pažada ieškoti ir perskambinti, kai jau kažką sužinos. O tuo tarpu važinėt teks be „teisių“, ir nesvarbu, kad savaitgalį numatę važiuoti i užsienį, o ten niekam bus neįdomu, kad valstybinė institucija nesugeba teisingai savo funkcijų atlikti. Ka gi, laukiu ir viliuosi kad negausiu kokio kvietimo pas antstolius, už dalykus kurių nepridirbau....“ – rašė vairuotojas.

***

„Regitros“ atstovė Aida Baravykaitė-Artemenko apgailestavo, kad aprašyta situacija, susidariusi dėl žmogiškos darbuotojo klaidos, „Regitrai“ yra žinoma. Į ją buvo sureaguota nedelsiant, kai tik buvo gauta informacija iš kliento apie tai, kad atsiėmus į siuntų savitarnos terminalą pristatytą siuntą voke buvo rastas ne jam, o kitam asmeniui išduotas vairuotojo pažymėjimas. Pažymėjimas jau grąžintas klientui.

„Atplėštą voką ir jame esantį vairuotojo pažymėjimą rugpjūčio 21 d. klientas grąžino į „Regitros“ Avižienių padalinį. Darbuotojai nustatė asmenį, kuriam šis vairuotojo pažymėjimas buvo išduotas, taip pat išsiaiškino, kad šiam asmeniui skirta siunta, kurioje galimai turėjo būti kliento (skaitytojo) vairuotojo pažymėjimas, dar neatsiimta iš siuntų savitarnos terminalo. Šią siuntą „Regitra“ atgavo nepažeistą, t. y. vokas su vairuotojo pažymėjimu nebuvo atplėštas, kliento (skaitytojo) duomenys trečiosioms šalims nebuvo atskleisti.

Su klientu buvo susisiekta tą pačią dieną ir paaiškinta apie įvykusią klaidą. Sutarta, kad vairuotojo pažymėjimas bus pristatytas klientui asmeniškai rugpjūčio 23–24 d.

Tokia situacija, kai buvo supainioti dviejų klientų vairuotojo pažymėjimai, per įmonės veiklą nutiko pirmą kartą. „Regitra“ pripažino darbuotojo klaidą, atsiprašė kliento dėl jo patirtų nemalonumų ir dės visas pastangas, kad panaši situacija nepasikartotų ateityje“, – komentavo „Regitros“ atstovė A. Baravykaitė-Artemenko.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.