Vairuotojas prie oro uosto pateko į spąstus stovėjimo aikštelėje

Ar šalia Vilniaus oro uosto esanti automobilių stovėjimo aikštelė siekia užsidirbti iš neapsižiūrėjusių ir skubančių svečių? Toks klausimas kilo Vytautui Jurkšaičiui, kuriam teko susimokėti 10 litų už 7 minutes, praleistas stovėjimo aikštelėje, nors taisyklėse aiškiai nurodoma, jog pirmosios 15 minučių yra nemokamos. Stovėjimo aikštelę šalia Vilniaus oro uosto valdančios bendrovės „Unipark“ atstovai tikina, kad vairuotojas pats kaltas – esą reikėjo nemokėti.

Daugiau nuotraukų (1)

Gabrielė Burbienė

Jan 22, 2014, 12:00 PM, atnaujinta Feb 17, 2018, 6:01 AM

Į šalia Vilniaus oro uosto esančią stovėjimo aikštelę V.Jurkšaičio „Lexus“ įsuko antradienį 17 val. 38 min. Vyras pasiėmė bilietą, kuris žymi tokį laiką. „Tačiau išvažiuojant iš aikštelės po 5–7 minučių, įkišus bilietą į automatą šalia pakeliamojo barjero, ekrane pasirodė užrašas, jog „Limit exceeded“ (suprask, baigėsi duotas laikas, reikia susimokėti), ir aš nuėjau susimokėti už stovėjimą prie automato“, – laiške „Bendraukime“ rašė vairuotojas.

Automatas apskaičiavo 10 Lt mokestį, kuris paprastai mokamas už valandos stovėjimą. „Pinigus sumokėjau, pasižymėjau, jog mokėjau už bilietą 17 val. 48 min. Tad buvo praėjusios 10 minučių nuo to laiko, kai buvo užfiksuotas mano įvažiavimas į aikštelę. Dar pagalvojau, jog anksčiau 15 minučių tikrai buvo nemokamos, bet dabar situacija, matyt, pasikeitė. Kol galiausiai pamačiau užrašą nedidelėmis raidėmis, kad vis dėlto 15 minučių stovėjimo tikrai yra nemokamos. Tai kodėl gi mano bilietėlis reikalauja 10 Lt? Ir kodėl aš juos turėjau sumokėti?“ – nustebo V.Jurkšaitis.

Situaciją jis bandė aiškintis įmonės „Unipark“ interneto svetainėje – čia taip pat buvo įvardinta, kad pirmosios 15 minučių Vilniaus oro uosto stovėjimo aikštelėje tikrai yra nemokamos.

Nustebintas V.Jurkšaitis nutarė susisiekti su bendrovės atstovais telefonu. „Jie nebuvo nustebę, tiesiog paaiškino, jog pats esu kaltas, kad sumokėjau, esą „reikėjo nemokėti, o bendrovės atstovai būtų mane ir taip išleidę iš aikštelės“.

Paklausus, kodėl tuomet yra išduodami bilietai ir ar bendrovės automate nėra jokios klaidos, tikslaus atsakymo sulaukti nepavyko“, – teigė vairuotojas.

Pasak V.Jurkšaičio, kitų bendrovių valdomose aikštelėse, jei iš jos išvažiuoji per nemokamą laiką su bilietu, juos priimantis automatas niekada nereikalauja mokėti. „Tokia yra įprasta ir logiška praktika, deja, ji negalioja „Unipark“. Manau, kad tokia bendrovės veikla diskredituoja į Lietuvą atvykusius svečius, kyla klausimas, kodėl tokią praktiką toleruoja Vilniaus oro uostas?“ – klausia V.Jurkšaitis.

Vyrui pasirodė, kad šioje aikštelėje siekiama pasipelnyti iš neapsižiūrėjusių ir skubančių klientų.

Bendrovės „Unipark“ atstovas Tomas Kudzevičius savo ruožtu „Bendraukime“ patvirtino, kad prie Vilniaus oro uosto esančioje aikštelėje tikrai nereikia mokėti už pirmąsias 15 minučių. „Jeigu per tą laiką privažiuoji prie pakeliamojo barjero, numerio nuskaitymo sistema atpažįsta automobilį ir barjeras pakeliamas“, – aiškino T.Kudzevičius.

Paklaustas, kodėl tuomet barjeras nepakilo prieš V.Jurkšaičio automobilį, kuris aikštelėje praleido daugiausia 7 minutes, „Unipark“ atstovas dėstė, jog galbūt buvo pažeistas arba labai purvinas automobilio registracijos numeris ir sistema jo negalėjo nuskaityti.

T.Kudzevičiaus teigimu, vairuotojui iš viso nereikėjo kišti į automatą bilieto, o iš karto skambinti į visą parą veikiančią pagalbos liniją.

Pasitikslinus, kodėl tos pačios informacijos apie aikštelėje praleistą laiką sistema neapdoroja į automatą įkišus bilietą, „Unipark“ atstovas teigė, kad bilietas nekaupia informacijos apie patį automobilį. O „Unipark“ taisyklės nurodo, kad 15 nemokamų minučių tam pačiam automobiliui galioja tik vieną kartą per parą. „Tokia prevencinė sistema sugalvota dėl taksistų, kurie kitu atveju nuolat sustotų mūsų aikštelėje“, – aiškino T.Kudzevičius.

„Unipark“ atstovas aiškino, kad be reikalo už stovėjimą sumokėjęs vyras pinigų neatgaus, tačiau už sumokėtą sumą gaus galimybę pastatyti automobilį valandą aikštelėje kitą kartą.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.