„Gėda Pelėda“, ar jums ne gėda?

Vis girdime ir skaitome, kad reikia prekę pirkti lietuvišką, tą daryti stengiuosi ir aš. Daugeliu atvejų, tai nenuvilia, tačiau tenka ir nusivilti, taip atsitiko ir šiuo atveju.

Jurgita įsitikinusi, kad išsitampiusios rankenos turėtų būti pakeistos nemokamai.<br>Jurgitos nuotr.
Jurgita įsitikinusi, kad išsitampiusios rankenos turėtų būti pakeistos nemokamai.<br>Jurgitos nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Jurgita

May 29, 2014, 8:23 AM, atnaujinta Feb 13, 2018, 10:09 AM

Vis labiau plintanti internetinė prekyba sugundė ir mane, o dar ir prekės kūrėjai, ir gamintojai lietuviai – tobula. „Gėda Pelėdarankinės, skambus pavadinimas, kiekvienam gaminiui suteikiamas sertifikatas, garantijos, pakankamai aukštos kainos, bet juk kokybė kainuoja. Draugas pamatęs, kaip sužavėjo mane šios rankinės, padovanojo „Pirmąją Gėdą Pelėdą“.

Rankinę turiu 10 mėnesių, o kartu - ir didžiulį nusivylimą. Rankinei išsitempė rankena, tiek vaizdas, tiek tvirtumas labai abejotinas. Bet ne tai nuvilia, o kūrėjų-gamintojų požiūris. Garantijų nebeliko -tik pasiūlymas susimokėti pinigus ir tuomet jie pakeis rankenas. Tik klausimas, kodėl aš turiu mokėti, jei rankinėms, pagal Lietuvos įstatymus, taikoma dvejų metų garantija?

Tuomet buvau apkaltinta, kad nešioju per didelius svorius ir tai yra mano kaltė. Tik aš galiu atsakyti, kad nenešiojau svorių, bet įrodyti to niekaip negaliu. Bet yra dar vienas „bet“... Pirkdama rankinę aš negavau jokių instrukcijų, nei kaip nešioti, nei kiek svorio galiu ja nešti, nei kaip prižiūrėti. Todėl aš nieko nepažeidžiau ir jaučiuosi teisi prašydama pataisyti defektą. Pasirodo, visi sertifikatai tėra tik nieko nereiškiantis popierėlis.

Tačiau labiausiai nuvylė ne rankinės kokybė, o bendravimas, o tiksliau sakant, nebendravimas. Kai nesutikau mokėti pinigų ir paprašiau rankinės rankenas pakeisti savo lėšomis, likau be atsako, į žinutes atsakymo nėra, į elektroninį paštą - taip pat (į jį dar vis laukiu atsakymo, nepraėjo 10 dienų). O kai parašiau Feisbuko puslapyje ir įkėliau nuotrauką, buvau užblokuota, ir komentaras labai greitai ištrintas.

Keista – jei žmogus jaučiasi teisus, jis nesislepia, kaip šiuo atveju. Taigi galiu drąsiai pasakyti: „Gėdai Pelėdai“ turėtų būti gėda.

***

Gėda Pelėda“ dirbtuvių vadovė Kristina Lisauskė:

„Minėtai pirkėjai, kaip ir visiems kitiems pirkėjams, visuomet išaiškiname mūsų įsipareigojimus ištaisyti iš mūsų įsigytos rankinės trūkumus, jei už jų atsiradimą esame atsakingi mes. Bet to, net ir tais atvejais, kai garantinis taisymas nėra taikomas, visuomet siūlome savo pagalbą ir patarimus, kurie leistų toliau džiaugtis nusipirkta rankine.

Minėtu atveju, pirkėjai apie mūsų poziciją elektroniniu būdu esame atsakę net keletą kartų. Visi „Gėda Pelėda“ kūriniai yra rankų darbo ir sukurti iš natūralių medžiagų. Kiekvienas iš jų prieš perduodant pirkėjams yra kruopščiai tikrinamas meistro, kūriniams suteikiamas unikalus numeris.

Neturėjome galimybės minėtos rankinės pamatyti gyvai, tačiau iš siųstos nuotraukos matyti, kad tai – akivaizdžiai mechaninis pažeidimas, kuris susiformavo per ilgą laiką rankinę nešiojant neprotingai.“

Rasa Pupienienė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja:

„Tuo atveju, jeigu parduotas daiktas neatitinka jam keliamų kokybės reikalavimų ir pardavėjas su pirkėju šių trūkumų nebuvo aptaręs iki pirkimo – pardavimo sutarties sudarymo, pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu reikalauti, kad šis sutartinių įsipareigojimų pažeidimas būtų pašalintas vienu iš teisės aktuose įtvirtintų teisių gynimo būdų.

Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 4 dalyje numatyta, kad pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, turintis pardavėjo neaptartų trūkumų, savo pasirinkimu turi teisę reikalauti iš pardavėjo: 1) pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu; 2) atitinkamai sumažinti prekės kainą; 3) per protingą terminą neatlygintinai pašalinti daikto trūkumus; 4) atlyginti daikto trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino pirkėjas pats ar trečiųjų asmenų padedamas.

Pagal minėto Civilinio kodekso straipsnio 8 dalį, pirkėjas vietoj aukščiau numatytų reikalavimų gali vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtą kainą. Taigi, tokiu atveju vartotojas turi teisę pasirinkti kurį nors iš minėto straipsnio 4-8 dalyse įtvirtintų pažeistų teisių gynimo būdų.

Toks vartotojo reikalavimas negali būti vertinamas pagal tam tikrus kriterijus nenustačius fakto, kad prekė yra netinkamos kokybės. Vadovaujantis aukščiau išdėstytomis nuostatomis, prekės atžvilgiu keliami kokybės reikalavimai vertinti pagal šiuos kriterijus: tos prekės atžvilgiu taikomas techninis reglamentas (Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 2 dalis), daikto savybių atitikimas pirkimo – pardavimo sutartyje įtvirtintoms sąlygoms ir pagal gerosios gamybos praktiką įprasti tos prekių grupės atžvilgiu keliami reikalavimai. Prekės neatitikimo kokybės reikalavimams aplinkybė pripažįstama pagrįsta tik nustačius, kad ji neatitinka vieno iš šių įstatyminiu lygmeniu įtvirtintų kriterijų.

Papildomai paaiškiname, jog ne maisto prekių ir paslaugų atitikimą privalomiesiems ir (ar) deklaruojamiesiems reikalavimams, vadovaudamasi Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos nuostatų 9.11 punktu, nustato minėta Inspekcija. Todėl ir šiuo atveju nepavykus išspręsti kilusio ginčo dėl prekės kokybės su pardavėju, vartotoja turėtų kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos, kuri nustatytų ar minėta rankinė atitinka nustatytus takiai prekei kokybės reikalavimus“.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.