Tikras galvos skausmas: ar ryžtumėtės važiuoti tokiu keliu?

„Dulkes uostėm, vaikai sirgo, automobiliai gedo, o mes vis likdavom prie suskilusios geldos“, – piktinosi Tarvydų kaimo gyventojai. 

Kai kurie žmonės šiuo keliu nebevažiuoja, nes gaili savo mašinų.<br>J.Valaičio nuotr.
Kai kurie žmonės šiuo keliu nebevažiuoja, nes gaili savo mašinų.<br>J.Valaičio nuotr.
Tarvydiškiai mena, jog kalbomis, kad tuoj prasidės kelio tiesimo darbai, jie labiausiai buvo maitinami ir prieš 6 metus.<br>J.Valaičio nuotr.
Tarvydiškiai mena, jog kalbomis, kad tuoj prasidės kelio tiesimo darbai, jie labiausiai buvo maitinami ir prieš 6 metus.<br>J.Valaičio nuotr.
Kodėl dar prieš dešimtmetį turėjęs atsirasti asfaltuotas kelias tiesiams tik dabar?<br>J.Valaičio nuotr.
Kodėl dar prieš dešimtmetį turėjęs atsirasti asfaltuotas kelias tiesiams tik dabar?<br>J.Valaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Jonas Valaitis

Jun 13, 2016, 5:09 PM, atnaujinta May 21, 2017, 9:09 PM

Šilutės rajone esančio Tarvydų kaimo gyventojai gali lengviau atsipūsti. Planuojama jau šiais metais pradėti jų gyvenvietę kertančio žvyrkelio asfaltavimo darbus. Tačiau dėl to tarvydiškiams teko ilgus metus kovoti. Kodėl dar prieš dešimtmetį turėjęs atsirasti asfaltuotas kelias tiesiams tik dabar?

Dešimtmetį jie vis buvo maitinami pažadais, kad jau netrukus bus išasfaltuotas žvyrkelis, tačiau po kiek laiko šie planai taip ir likdavo pažadais, o situacija sulig kiekvienais metais prastėjo.

Vasarą skendintys dulkėse, o žiemą dėl duobių grioviais važinėjantys tarvydiškiai pasakojo, kad į jų kaimą, kai kelio būklė būdavo itin prasta, sunkiai beatvažiuodavo ne tik autobusai ar mašinos, bet net ir greitosios pagalbos automobiliai.

Šis kelias buvo lyginamas retai (per vasarą – vos 1 kartą), todėl jame nuolat atsirasdavo gausybė duobių. Prastos būklės keliu į mokyklą vaikus vežantys autobusai žiemą ne kartą yra nuvažiavę į griovį, o greitosios pagalbos automobiliams šaltuoju metų laiku tikslas pasiekti Tarvydus tapdavo tikru iššūkiu.

Tarvydų gyventojai tikino, kad dėl kelio tiesimo rinko parašus, kreipėsi į įvairias institucijas, tačiau šios atsisakė padėti, nes neva šiuo keliu pravažiuoja mažai automobilių.

Jie pasakojo, kad per gyvenvietę vingiuojančiu keliu dunda vis mažiau mašinų todėl, kad vairuotojai, neapsikentę prastos kelio dangos, renkasi aplinkkelius, o jie atima daugiau laiko ir per tą pasirinkimą sunaudojama daugiau degalų.

„Kai kurie žmonės šiuo keliu nebevažiuoja, nes gaili savo mašinų. Jau geriau važiuoti 10-15 kilometrų ilgiau, bet išlaikyti tvarkingą automobilį“, – sakė vienas jų.

Tarvydiškiai mena, jog kalbomis, kad tuoj prasidės kelio tiesimo darbai, jie labiausiai buvo maitinami ir prieš 6 metus (2010 metais), bet grandioziniai pažadai tąkart taip ir liko neištesėti.

„Kur tada dingo mūsų asfaltas? Daugybę metų jį žadėjo tiesti, tačiau planai buvo vis nukeliami arba nukeliaudavo į kitas vietas. O mes vis laukdavome.

Įsivaizduokite, 2010 metais (likus metams iki savivaldybių tarybų rinkimų, – aut. past.) kelias jau buvo ruošiamas: žvyrkelis – platinamas, trukdantys medžiai – kertami, kanalai – kasami, projekte viskas paruošta. Bet rinkimai praūžė, pinigai paruošimui išleisti, o žvyrkelis liko“, – piktinosi Tarvydų kaimo gyventojai.

„Automobiliai keliu nevažiuoja. Jie važiuoja grioviais. Ir ne todėl, kad slystų, o todėl, kad žvyrkelis siaubingas, jame gausybė duobių. Mašinas tvarkyti reikia kone kas mėnesį, nes jos, dundėdamos per tas duobes, nuolat genda“, – pasakojo Tarvyduose gyvenanti Siga.

Moteris piktinosi, kad rytais dažnai vėluoja autobusai, žiemą į mokyklą vykstantiems mokiniams tenka šalti, o tam, kad nesugadintų transporto priemonių, kai kelio būklė itin suprastėja vairuotojai važiuoja lėtai. Todėl vaikai vėluoja į mokyklas, o kartais į jas ir neatvyksta.

Kaip informavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus konsultantas Evaldas Tamariūnas, Lietuvoje bendras žvyrkelių ilgis siekia daugiau nei 7000 km, tačiau finansinių galimybių asfaltuoti visus šiuos kelių ruožus šiuo metu nėra. Anot jo, ribotos finansavimo galimybės buvo ir prieš dešimtmetį ar 2010 metais.

„Asfaltuotinų ruožų atrankos kriterijai priklauso nuo daugelio parametrų. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas yra vienas iš kriterijų atrenkant kelio ruožus asfaltuoti. Tačiau būtina paminėti, kad ne mažiau svarbūs ir kiti kriterijai, kurie apibūdina esamą kelio būklę, padėtį gyvenamųjų teritorijų atžvilgiu ir kiti. Tik įvertinus šių kriterijų visumą priimamas sprendimas rekonstruoti kelio ruožą“, – teigė E.Tamariūnas.

LAKD atstovas patikino, kad 2016 metais Tarvydų kaimą kertančio kelio Verdainė – Pašyšiai ruožą numatyta projektuoti, o vėliau – ir asfaltuoti. Darbus planuojama baigti 2017 metais.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.