Komposterį nufotografavęs keleivis suglumo – tai galėjo kainuoti jam baudą

Rytas, 09:08:01. Studentų Saulėtekio miestelio stotelė.

 Keleivis nufotografavo komposterius ir suprato, kad jų netikslumas kai kam kainuoja baudas.<br> Skaitytojo nuotr.
 Keleivis nufotografavo komposterius ir suprato, kad jų netikslumas kai kam kainuoja baudas.<br> Skaitytojo nuotr.
Bilietėlį pasižymėjęs keleivis vis tiek turėjo mokėti baudą. Jis įtaria, kad taip nutiko dėl netikslaus komposterių laiko.<br> Skaitytojo nuotr.
Bilietėlį pasižymėjęs keleivis vis tiek turėjo mokėti baudą. Jis įtaria, kad taip nutiko dėl netikslaus komposterių laiko.<br> Skaitytojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Justas

2018-04-03 13:00, atnaujinta 2018-04-03 15:12

Mano nuolatinis bilietas pasibaigė vakar, tad einu nusipirkti vienkartinio. Prieš mane bilietą įsigyja mergina, o po jos ir aš. Pasižymiu bilietą elektromechaniniame komposteryje dar prieš atvykstant į kitą stotelę (į kurią troleibusas atvyko 09:08:57), ant jo išspausdintas laikas – 09:10. Skuba, belieka patraukti pečiais ir eiti ieškoti vietos prisėsti.

Prie pagrindinių durų mane pasitinka keleivių kontrolė ir vieną pirmųjų patikrina. Kontrolieriams įtarimą kelia bilietas, kuris pažymėtas netolimoje ateityje. Paprašo asmens dokumento ir jį atima argumentuodami, jog esu zuikis, kuris pažymėjo bilietą po kontrolės pradžios. Troleibuso bendrakeleivių įtikinėjimai per silpni, tenka išlipti. 

Nusižengimo protokole mano kaltė atrodo nenuginčijama. Kontrolės pradžia 9 min., bilieto laikas 10 min. kaip ir kontrolės pabaiga. Suprask, tik po daugiau nei minutės nuo kontrolės pradžios mečiausi į priekį prie kito kontrolieriaus ir nepastebimas pasižymėjau bilietą, kurį nusipirkau kelionės pradžioje, elektromechaniniame komposteryje, o tada grįžau į troleibuso vidurį ir  buvau tarp pirmų patikrintų keleivių.

Nesutinkant su bauda, man siūloma ją apskųsti Vilniaus miesto apylinkės teismui. Ten reikėtų įrodyti, jog būtent to troleibuso elektromechaninio komposterio laikas skubėjo prieš dvi savaites, lyginant jį su tuo laiku, kuriuo vadovaujasi įmonė, arba viltis, jog kontrolieriai pasirodys teisme ir duos parodymus prieš save. Sėkmės. 

Ir žinot, negaliu nesutikti. Gal man tikrai nereikėjo praleisti žmonių, laukti, kol keleiviai pasižymės savo elektroninius bilietus, reikėjo bėgti ligi priekinių durų ir pasižymėti savąjį penkiolika sekundžių greičiau viliantis, jog troleibuso komposterio laikas rodo dabartį. Taisyklė sako, jog turiu tai padaryti nedelsiant, ir tai aš suprantu, kad ir kokie būtų žodžio „nedelsiant“ laiko rėmai. 

Galėjau, žinoma, pažymėti bilietą mechaniniame, ne elektromechaniniame komposteryje ir išvengti šio nemalonaus nuotykio. 

Man malonu paremti „Susisiekimo paslaugas” kad ir tokia menka suma, tačiau pati įmonės veikla kiek liūdina. Pastangos dedamos į operatyvų dokumentų tvarkymą, bet ne į situacijos analizę. Pavyzdingi piliečiai protokole tampa nenuginčijamais zuikiais, argi ne tai svarbiausia?

***

„Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos specialistė Dovilė Marčinskaitė komentavo, kad viešojo transporto priemonėse įrengtuose tiek elektriniuose, tiek elektromechaniniuose komposteriuose rodomas vienodas laikas. 

„Nustatėme, kad pereinant į vasaros laiką buvo pastebėta laikinų sutrikimų. Juos  nedelsdami pašalinome. Tačiau norime pabrėžti, kad tai jokios įtakos keleivių bilietų žymėjimui neturi. Kontrolės tikrinimo metu kontrolieriai kaskart patys atlieka žymą komposteriuose, pagal kurią patikrina ir keleivių bilietų žymėjimo laiką.

Pagal pateiktą keleivio informaciją daryti išvadas gana sudėtinga, nes laikas, kai keleivį, anot jo, tikrino kontrolė, ir laikas, kuris yra pateiktas nuotraukose, nesutampa. Be to, pagal laiške pateiktas faktines aplinkybes išanalizavome šią situaciją ir nustatėme, kad tiek nuotraukose užfiksuotu laiku, tiek tuo, kurį keleivis pateikia aprašyme, viešojo transporto kontrolieriai minėtoje stotelėje kontrolės nevykdė.

Taip pat norime atkreipti dėmesį, kad keleivis, įlipęs į viešojo transporto priemonę, privalo nedelsdamas toje pačioje stotelėje aktyvinti bilietą. Jeigu kontrolės metu keleivis nepateikia pažymėto bilieto, jis laikomas važiuojančiu be bilieto ir turi atsakyti įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka“, – komentavo „Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos specialistė D.Marčinskaitė.

 

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.