„Tik menką neįgalumo pensiją gaunantis žmogus gali prisiimti įspūdingus finansinius įsipareigojimus ir niekas tam neužkerta kelio“, – stebėjosi moteris.
Vos 120 eurų neįgalumo pensiją per mėnesį gaunantis 43 metų kaunietis sutartį sudarė dar 2017 metų liepos 27 dieną prekybos centre „Savas“ esančiame „Bitės Lietuva“ salone. Įrenginį jis įsigijo išsimokėtinai.
Skola - keli šimtai eurų
Apie sūnaus pirkinį Anelė tikino sužinojusi praėjus tik 3-4 mėnesiams po pasirašytos sutarties, kai kaunietės namus pasiekė pirmieji raginimai sumokėti skolą. Ji iškart nuvyko į saloną, tačiau jo darbuotojai tik skėsčiojo rankomis.
Šiuo metu skola mobiliojo ryšio operatoriui siekia 620 eurų, dar 120 eurų tektų sumokėti skolų išieškojimu užsiimančiai bendrovei. Pensininkei – tai labai didelė pinigų suma.
Bendrovės „Bitė Lietuva“ klientų aptarnavimo procesų ir operacijų vadovė Daiva Pajedaitė tikino, kad visiems klientams įsigyjant išsimokėtinai įrenginius ar sudarant paslaugų sutartis tikrinamas jų mokumas pagal vidines bendrovės procedūras, kurios atitinka šalies teisinę bazę.
„Šis klientas perkėlė telefono numerį iš kito operatoriaus tinklo ir išsimokėtinai įsigijo išmanųjį telefoną. Apsipirkimo metu jis elgėsi adekvačiai, darbuotojams įtarimų nesukėlė“, – kalbėjo bendrovės „Bitė Lietuva“ atstovė.
Kaip žinoti?
Papildomų būdų patikrinti, ar žmogus gali atsakyti už savo veiksmus, salonų darbuotojai neturi, jei pats klientas ar jo artimieji apie tai neinformuoja.
„Kaip vėliau parodė artimųjų pateikti dokumentai, dalinis neveiksnumas jam buvo pripažintas gerokai vėliau po sutarties sudarymo“, – tikino D.Pajedaitė.
Neįgalaus kauniečio motina šią aplinkybę pripažino, tačiau pridūrė, kad psichinės negalios nustatymas nėra vienos dienos ar net mėnesio reikalas, tai – labai ilga procedūra. Medikai tik 2017 metų gruodį paskelbė, kad vyras negali atsakyti už savo veiksmus.
Situaciją spręs
Pasak „Bitės Lietuva“ atstovės D.Pajedaitės, klientui nemokant už paslaugas ir įrenginį automatiškai buvo aktyvuotos bendrovės vidinės skolų išieškojimų procedūros.
Iš artimųjų gavus daugiau informacijos apie sudėtingą situaciją dar 2018 metų pradžioje geranoriškai buvo panaikintas susidaręs įsiskolinimas už mokėjimo planui taikytus mokesčius, panaikintas sutartinis įsipareigojimas naudotis paslaugomis ir pasiūlytos lanksčias sąlygos apmokėti likusią sumą už išmanųjį telefoną.
„Šiuo metu matydami ir suprasdami situacijos sudėtingumą artimiausiu metu susisieksime su kliento atstovais siekdami surasti abiem pusėms tinkamą sprendimą“, – žadėjo D.Pajedaitė.
Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.