Dainininką pribloškė, kaip per karantiną medikai pasielgė su jo 87 m. mama

„Susidariau nuomonę, kad valstybės deklaruojama pagarba vyresniam žmogui yra visiškas tuščiažodžiavimas, o Hipokrato priesaikos žodžiai „nepriklausomai nuo rasės, amžiaus, socialinės padėties“ Lietuvos medikams yra kaip eilinis biurokratizmas“, – savo socialinio tinklo paskyroje parašė dainininkas, vokalo pedagogas, vaikų choro „Pop šou“ vadovas vilnietis Alfonsas Penikas.

A.Peniką sukrėtė, kaip su jo mama pasielgė RVUL priėmimo skyriaus medikai.<br>A.Vaitkevičiaus, V.Ščiavinsko ir asmeninio albumo nuotr.
A.Peniką sukrėtė, kaip su jo mama pasielgė RVUL priėmimo skyriaus medikai.<br>A.Vaitkevičiaus, V.Ščiavinsko ir asmeninio albumo nuotr.
 T.Penikienė.<br>Nuotr. iš asmeninio albumo.
 T.Penikienė.<br>Nuotr. iš asmeninio albumo.
Respublikinė Vilniaus universitetinė ligoninė.<br>T.Bauro nuotr.
Respublikinė Vilniaus universitetinė ligoninė.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 22, 2020, 6:05 PM, atnaujinta Apr 22, 2020, 9:42 PM

Balandžio 16-osios vakarą jo 87 metų mama Teresė Penikienė greitosios pagalbos automobiliu buvo išvežta į Respublikinę Vilniaus universitetinę ligoninę sostinės Lazdynų rajone. Moterį kamavo pilvo skausmai, spazmai, ji vėmė. 

T.Penikienė buvo išgėrusi stiprių nuskausminamųjų, dėl kurių, kaip mano A.Penikas, ji nelabai orientavosi. Su savimi ji neturėjo nei telefono, nei piniginės, nei buto raktų.

Kadangi karantinas, sūnus į ligoninę nebuvo įleistas, jam buvo pažadėta, kad apie būklę bus informuotas telefonu. 

Tuo metu A.Penikas nuvyko sutvarkyti mamos buto. Ir kaip jis nustebo, kai netrukus prie namo atvažiavo taksi, iš ligoninės parvežęs jo motiną.

„Per beveik tris valandas, kol mama buvo ligoninėje, jai nebuvo atlikta jokių tyrimų. Veikiausiai išvarginta laukimo, ji lyg ir ištarusi: „Vežkite mane namo“. 

Tad buvo nuspręsta atsikratyti ja nesuteikus jokios pagalbos ir neatlikus tyrimų – 23 valandą buvo iškviestas taksi, o aš apie tai net neinformuotas.

Gerai, kad tuo metu buvau užsukęs į mamos butą, ir kaip tik tuo metu paskambino taksistas, kuris tik per policijos dispečerę sužinojo tikslų mamos adresą. O jei nebūčiau buvęs mamos namuose? Ji juk neturėjo raktų“, – piktinosi A.Penikas. 

Kitą dieną 6 ryto teko ir vėl kviesti greitąją, dėl nesibaigiančių skausmų ir spazmų T.Penikienė ir vėl buvo išvežta į tą pačią ligoninę.

Po tyrimų paaiškėjo, kad moters negalių priežastis – širdies kraujagyslių bėdos, ji buvo pervežta į Santaros klinikas, kur sėkmingai operuota.

„Gerai, kad viskas baigėsi gerai. Beje, Lazdynų ligoninėje mama gydėsi ne kartą, gydytojai visada buvo mandagūs, darė gerą įspūdį. Gal dėl to, kad šalia būdavau aš?

Bet šįkart balto chalato cinizmas mane sukrėtė, – neslėpė A.Penikas. – Susidaro įspūdis, kad karantino metu gydytojai tarsi mėgaujasi tuo, o ligoninė darosi Bastilija.

Daug keistų atvejų būta ir dėl receptų išrašymo: slaugytoja paskiria laiką paskambinti po 2 dienų, tada esą bus išrašyti vaistai. Ir tik paklausus, o jeigu pačiai taip būtų ir paaiškinus, kad taip ji verčia žmogų ieškoti „greitesnių kelių“, receptas išrašomas tą pačią minutę“. 

4 pacientų kategorijos

Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės Skubios pagalbos skyriaus vedėjas Paulius Uksas taip pakomentavo šį atvejį: „Ligoninės Skubiosios pagalbos skyriaus pagrindinė ir svarbiausia paskirtis – teikti būtinąją pagalbą tiems pacientams, kurių gyvybei gresia pavojus arba tokios pagalbos nesuteikimas laiku sukelia sunkių komplikacijų grėsmę. Kad pagalbą pirmiausia gautų tie, kuriems jos reikia skubiausiai, pacientui atvykus į ligoninės priėmimo skyrių, atliekamas pirminis sveikatos būklės įvertinimas, t. y., įvertinamos gyvybinės funkcijos ir nustatomas būklės sunkumas, pagal kurį pacientai skirstomi į 4 kategorijas. 

Kuo aukštesnė kategorija (t. y., kuo sunkesnė būklė), tuo didesnis paciento prioritetas kitų pacientų atžvilgiu, nepriklausomai nuo atvykimo į Skubios pagalbos skyrių laiko. Sudarant bendrą eilę pirmumą turi aukštesnė kategorija; antras kriterijus - atvykimo laikas atitinkamos kategorijos grupėje.

Nors karantino metu daugumoje gydymo įstaigų yra smarkiai apribotas sveikatos priežiūros paslaugų teikimas, Skubios pagalbos skyrius dirbo ir dirba visu krūviu. Karantino metu besikreipiančiųjų srautas yra kiek sumažėjęs lyginant su įprastu laikotarpiu, bet vis tiek sulaukiame apie 150-200 pacientų per parą. 

Besikreipiančiųjų skaičius nėra mažas, todėl kartais gali tekti palaukti gydytojo apžiūros, ypač jei paciento būklė priskiriama žemiausiai kategorijai, tačiau pagalba galiausiai suteikiama visiems pacientams.

Šiuo atveju pacientė 19:23 val. buvo atvežta į Skubios pagalbos priėmimo skyrių kaip besiskundžianti pilvo skausmais bei vėmimu, 19:24 val. buvo atliktas pirminis gyvybinių parametrų įvertinimas (pamatuotas kraujo spaudimas, deguonies įsisavinimas, temperatūra, įvertintas skausmo intensyvumas), paimtas diagnostinis tepinėlis koronavirusui nustatyti ir paskirta gydytojo chirurgo konsultacija, informuojant, kad teks palaukti, kol bus teikiama pagalba aukštesnio prioriteto būtinosios pagalbos pacientams. 

21:50 val. gydytojui chirurgui pakvietus į konsultaciją pacientė nebepasirodė, nes jau buvo išvykusi iš laukiamojo.

Kitos dienos ryte pacientei atvykus pakartotinai ir sulaukus paskirto gydytojo konsultacijos laiko, ji buvo paguldyta stebėjimui, atliekant visus kitus reikiamus tyrimus.“

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.