Užsisakęs prekę per eBay Lietuvos pašte pasijuto apvogtas: „Tai išsivysto į žmonių apgavystę“

Noriu pranešti, kaip pašto nekompetencija, nemokšiškumas išsivysto į žmonių apgavystę, kas priveda prie pinigų vagystės. Turėjau nemalonią situacija, kurios ligi šiol nesugebu su paštu išspręsti.

lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
Ignalina,verslas,įmonės, Lietuvos paštas, Dūkštas<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ignalina,verslas,įmonės, Lietuvos paštas, Dūkštas<br>V.Ščiavinsko nuotr.
lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
lietuvos paštas darbas siuntos laiškai<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Mantas

Aug 19, 2021, 9:50 PM

Užsisakiau prekę per eBay, mokėjimo metu buvo sumokėtas VAT mokestis (PVM), siunta išsiųsta iš Izraelio. Kada siunta pasiekė Lietuvą, radau pašto dėžutėje laišką, kad reikia deklaruoti. Nieko sudėtingo, jau esu tai daręs, kada siunta mane pasiekė per kitą įmonę.

Pateikiau visus reikalingus dokumentus, kuriuose netgi matosi, kad PVM sumokėtas. Tačiau kitą dieną gaunu trumpąją sms žinute, kad aš turiu sumokėti papildomus 13 Eur. Na, galbūt apskaičiavime klaida įsivėlė ir nesumokėjau viso PVM, tačiau kada pats paskaičiavau, viskas gerai. Mokestis sumokėtas tvarkingas, tikslus. Paštas, paskaičiavo papildomą mokestį.

Anot pašto, aš turiu sumokėti PVM mokestį nuo sumos, kuri yra su PVM mokesčiu. Taip gaunasi, kad aš sumoku dvigubą PVM mokestį dėl pašto nekompetencijos.

Parašiau laišką Lietuvos paštui, pasiklausti, kodėl aš turiu mokėti dvigubą PVM. Atsakymo negaunu. Pasiskambinu į aptarnavimo liniją, sužinau, kad jie nieko negavo iš siuntėjo. Susisiekiu su siuntėju, gaunu sąskaitą faktūrą, kurioje matosi PVM mokestis, susisiekiu su eBay, atsiunčia specialų kodą (IOSS), kuris yra įrodymas, kad siunta turi sumokėtą PVM.

Vėl skambinu pašto linijai (ten net nepaklausia IOSS kodo), ir iškart man pasako, kad viską sutvarkys... Laikas tirpsta, nes kelių dienų bėgyje siunta bus grąžinta siuntėjui. Nieko nevyksta, dieną prieš siuntos grąžinimą (praėjus 5 dienoms nuo mano išsiųsto laiško), gaunu atsakymą į el. paštą, kad man atsiųsta siunta neturi specialaus kodo, aš jiems atsakau minutės bėgyje, pateikiu jiems kodą.

Atrodo problema turėtų būti išspręsta? Deja, paštas nesivargina atsakyti klientams. Delsimas yra jų ginklas. Aš turėjau du variantus: 1. Laukti, pašto atsakymo ir prarasti siuntą. 2. Sumokėti pinigus ir gauti siuntą.

Išties, siunta man buvo reikalinga, tad pasirinkau antrąjį variantą. Sumokėjau pinigus, gavau siuntą.

Parašiau laišką paštui ir vėl, kad gražintų mano sumokėtus pinigus, nes jie yra paimti neteisėtai, kad jie ignoruoja žmogų, kol jis neturės kito pasirinkimo, kaip tik sumokėti arba prarasti siuntą.

Toliau į kiekvieną mano užklausą atsakymas toks pat, lyg rašytų robotas, nors ir prisistato klientų aptarnavimo specialistu. Siunta neturi sisteminio išankstinio mokesčių apmokėjimo požymio (specialaus kodo), nežinau, kaip tas požymis turi atrodyti, jei net deklaruojant aš pateikiau jiems tą „požymį“, jiems tas požymis atsakomas, beveik kiekviename laiške.

***

Lietuvos pašto atstovė spaudai Monika Pivoraitė komentavo, kad pereinamuoju laikotarpiu vis dar susiduriama su nesklandumais, tačiau tai nėra kritinės problemos – dėl jų procesai nesustoja.

„Aktyviai bendradarbiaujama su kitų šalių paštais, pagrindinėmis el. prekių pardavimo platformomis bei LR muitine, kad kylantys nesklandumai būtų kuo greičiau pašalinti. Svarbu pastebėti, kad sutrikimai dažnai yra aktualūs visos ES mastu, todėl ir sprendimai reikalingi ne tik iš Lietuvos pašto pusės.

Vienas aktualiausių sutrikimų šiuo metu yra siuntos, kurių PVM apmokėtas pirkimo metu. Išaugus tokių siuntų srautui, identifikavome problemą, kad dalis tokių siuntų į Lietuvą atkeliauja be sisteminio požymio (IOSS kodo) – nors PVM apmokėtas, sistemoje rodoma, kad nėra apmokėtas. Lietuvos paštas yra įstatymiškai įpareigotas užtikrinti tinkamą siuntų iš trečiųjų šalių deklaravimą ir apmokestinimą, todėl nežinodami, kad siunta apmokėta, prašome gavėjo sumokėti PVM.

Būtent tokioje situacijoje atsidūrė jūsų minimas klientas. Didžiausia problema yra tai, kad IOSS kodais paštai keičiasi sistemose – nors gavėjas jį žino ir siunčia mums, jį į sistemą gali perduoti tik siuntėjas, tiksliau, jį aptarnaujantis pašto operatorius. Dėl šios priežasties gavėjas turėtų kreiptis į pardavėją ir prašyti, kad jis kodą perduotų pašto operatoriui, per kurį buvo siųsta.

Suprantame, kad tai sukelia klientams nepatogumų ir dėl to nuoširdžiai apgailestaujame. Aktyviai bendradarbiaujame su el. prekybos platformomis, kitų paštų operatoriais bei LR muitine, kad kuo greičiau rastume reikiamus sprendimus.

Gavėjai, susidūrę su tokia situacija, kol ji bus išspręsta, turi kelias galimybes: atsisakyti siuntos arba sumokėti Lietuvoje priskaičiuotus mokesčius, o tada kreiptis į pardavėją dėl PVM, sumokėto prekės pirkimo metu, susigrąžinimo“, – komentavo Lietuvos pašto atstovė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.