Lietuvių kilmės architekto projektuotas oro uostas Kinijoje – dar tuščias

Naujasis Šenzeno miesto Kinijoje pasididžiavimas – tarptautinio oro uosto trečiasis terminalas. Per penkerius metus pastatytą ir 1 mlrd. dolerių kainavusį įspūdingą statinį projektavo garsus lietuvių kilmės italų architektas Massimiliano Fuksas.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 30, 2013, 4:20 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 4:00 PM

Kaip skelbia britų dienraštis „The Independent“, naujasis Šenzeno oro uosto terminalas turi nuosavą elektrinę, gali priimti 45 mln. keleivių per metus ir kainavo septintadalį panašaus dydžio Hitrou oro uosto 5-ojo terminalo kainos. Pinigai nebuvo problema.

Šenzenas – dar prieš 4 dešimtmečius buvęs nedidelis kaimelis dabar yra vienas sparčiausiai augančių miestų pasaulyje, turintis 11 mln. gyventojų. Čia surenkami „Apple“ planšetiniai kompiuteriai, o iš visos Kinijos plūsta migrantai, ieškantys darbo aukštųjų technologijų srityje.

Miesto BVP siekia 42 mlrd. JAV dolerių – daugiau nei tokių valstybių kaip Gvatemala ar Libanas ir net keturis kartus daugiau nei Islandijos.

Kaip tarptautinis oro uostas, Šenzenas giriasi, kad iš čia galima pasiekti visą pasaulį. Esą rengiami skrydžiai į Dubajų, Sidnėjų, JAV miestus. Tiesa, panašu, kad savigyra – pernelyg ankstyva, mat iš tikrųjų iš Šenzeno vykdomi daugiausia regioniniai skrydžiai, pavyzdžiui, į Bankoką, Singapūrą. Vienintelis JAV miestas, kur iš Šenzeno skrenda lėktuvai, – Ankoridžas.

Tad galbūt nenuostabu, kad nepaisant visų privalumų ir įspūdingų architektūrinių sprendimų kol kas blizgantis terminalas nei skrydžių, nei keleivių gausa pasigirti negali. Ne taip toli yra vis dar itin konkurencingas tarptautinis Honkongo oro uostas. Be to, iš naujojo Šenzeno terminalo kol kas nenutiesti geležinkelio bėgiai iki likusių terminalų.

Naująjį oro uosto terminalą projektavę Massimiliano ir Doriana Fuksai sakė, kad juos įkvėpė rajos ir bičių aviliai. O iš viršaus pastatas atrodo lyg vienas milžiniškas lėktuvas. Viduje lankytojai jausis tarsi būdami avilyje ir išvys dideles erdves su dirbtiniais medžiais, kurių paskirtis – oro kondicionavimas.

M.Fuksas yra garsus italų architektas, kuris save vadina „patrakusiu lietuviu, gimusiu Romoje“ ir itin nemėgsta, kai kas nors pamėgina sutrumpinti jo pavardę, nukąsdami lietuvišką galūnę -as.

M.Fukso tėvas buvo žydas iš Lietuvos, kuris 1933-iaisiais išvyko iš Kauno į Romą studijuoti medicinos ir ten pasiliko.

1944-aisiais Italijoje gimęs būsimasis architektas pagerbtas daugybe apdovanojimų: jam įteiktas Prancūzijos garbės medalis, Didysis Prancūzijos architektūros prizas, suteikta Karališkojo Anglijos architektų instituto garbės narystė, Amerikos architektų instituto garbės narystė ir daugelis kitų. Architektas taip pat yra Lietuvos architektų sąjungos garbės narys.

Lietuvoje M.Fuksas tapo labiau žinomas 2008 metais, kai pristatė Vilniuje tuomet dar planuoto Guggenheimo muziejaus projektą. Konkursą laimėjo kita garsi architektė, iraniečių kilmės britė Zaha Hadid, tačiau projektas dėl kilusio kai kurių visuomenės sluoksnių pasipiktinimo ir lėšų trūkumo taip ir nebuvo įgyvendintas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: Lietuva atsisveikina su mirusiu buvusiu premjeru G. Kirkilu