Pernu miestas paskelbė tarptautinį architektūros idėjų konkursą naujo keleivių terminalo, kuris turėtų tapti viena trasos „Rail Baltica“ vizitinių kortelių. Konkurso prizinis fondas – 22 tūkst.eurų (76 tūkst. litų).
Palei Pernu įlanką išsidėstęs apie 40 tūkst gyventojų turintis Pernu miestas dažnai vadinamas Estijos vasaros sostine. Ketvirto pagal dydį šalies miesto naujojo keleivių terminalo konkurse dalyvauti gali įvairių šalių architektai bei jų kolektyvai. Konkurso tikslas – surasti geriausią statinio bei jo aplinkos erdvinį sprendimą.
Norintieji dalyvauti, turi pateikti architektūrinį terminalo pastato projektą, aplinkos planą, bendrąjį kraštovaizdžio planą su keliais.
Konkurso vertinimo komisija terminalo pastato architektūrą vertins pagal objekto sprendimo aiškumą, funkcionalumą ir universalumą, ar erdvės patogios žmonėms ir aiškios lankytojams.
Taip pat svarbu, kad terminalo pastato architektūra virstų Pernu, o gal ir Estijos vizitine kortele.
Vertinimo komisija taip pat įvertins statybos išlaidas, energinį efektyvumą, priežiūros kainą, patogią geležinkelio ir greitkelio infrastruktūrą.
Konkurso nugalėtojui numatyta 8 tūkst. eurų (27,6 tūkst. litų) t, 2-osios vietos laimėtojui – 6 tūkst. (20,7 tūkst. litų ), o 3-iosios vietos laimėtojui – 4 tūkst. eurų (13,8 tūkst.litų) premijos.
Bendras „Rail Baltica“ trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje - kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje - apie 300 kilometrų. Įvairiais skaičiavimais, bendra projekto vertė turėtų siekti 13-18 mlrd. litų, EK galėtų finansuoti 85 proc. projekto vertės.
Europinės vėžės geležinkelis sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno.