12 dalykų, kurių nežinojote apie Eiffelio bokštą

Ne be reikalo žymusis Eiffelio bokštas yra lyginamas su Paryžiumi – jis aukštas, elegantiškas ir turi įsimintiną istoriją. Tačiau galbūt nustebsite žinoję, jog kai kurie paryžiečiai ne visada taip mėgo šį statinį, nes manė, kad jis netinka miesto panoramai.

Kas vakarą Eiffelyje žybsi net 20 000 lempučių.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Kas vakarą Eiffelyje žybsi net 20 000 lempučių.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Kadaise paryžiečiai prieštaringai vertino šį statinį, o miesto valdžia net planavo jį nugriauti.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Kadaise paryžiečiai prieštaringai vertino šį statinį, o miesto valdžia net planavo jį nugriauti.<br>„ViDA Press“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 23, 2015, 2:29 PM, atnaujinta Sep 27, 2017, 6:07 PM

1. Jis pastatytas 1889 metais per šimtąsias Prancūzijos revoliucijos metines.

Bokšto statybos buvo ir pasaulinės mugės dalis. Čia net 100 menininkų pateikė paraiškas dėl pastato dizaino, tačiau galiausiai konkursą laimėjo „Eiffel et Compagnie“ architektų studija.

2. Gustave'as Eiffelis nebuvo tikrasis pastato dizaino autorius.

Pastato išorę suprojektavo vienas studijos inžinierių – Maruice'as Koechlinas, jis ir sugalvojo visą statinio konceptą, deja, dažnai jo pavardė nėra minima tarp bokšto autorių.

3. Šimtai darbininkų net dvejus metus montavo bokšto groteles.

Pastatui prireikė net 2,5 mln. kniedžių ar net 18 tūkst. geležies detalių.

4. Praėjus dvidešimt metų po pastatymo planuota nugriauti bokštą.

Planuota, jog Eiffelio bokštas bus laikinas statinys, tačiau miesto valdžia jo nenugriovė dėl to, kad jis buvo vertinga radiotelegrafo stotis. Anuomet į pastato grožį ar svarbą nebuvo atsižvelgta.

5. Bokštas suvaidino svarbų vaidmenį per Pirmąjį pasaulinį karą.

Kaip radiotelegrafo stotis jis perėmė daugybę priešų radijo komunikacijų.

6. Eiffelis buvo aukščiausias pasaulio pastatas.

Net 41 metus Eiffelio bokštas (320 metrų) buvo pasaulio rekordininkas. Tačiau 1930-aisiais jį pralenkė „Chrysler Building“ dangoraižis Niujorke.

7. Eiffelis turi daugiau nei 40 kopijų.

Pasaulyje daugybė Eiffelio kopijų, vieni pavyzdžių galėtų būti – Eiffelis su kaubojaus skrybėle Las Vegase ar pastato kopija Tokijuje.

8. Per šalčius pastatas susitraukia.

Per šalčius Eiffelis sumažėja net 15 centimetrų. Bokštas taip pat siūbuoja vėjyje, į šonus pasvyra per 5–7 centimetrus.

9. Beveik 250 milijonų žmonių yra aplankę Eiffelį.

Bokštą per metus apytiksliai aplanko per 7 milijonus žmonių, todėl Eiffelis yra laikomas labiausiai lankomu objektu visame pasaulyje. Kiekvienas lankytojas gali įveikti net 1665 žingsnius viršūnės link arba ją pasiekti liftu.

10. Pastatas perdažomas kas septynerius metus.

Perdažyti pastatą tikrai nelengva, tam prireikia net 60 tonų dažų, 1500 teptukų ir 25 dažytojų komandos.

11. Trečiajame bokšto aukšte įrengtas butas.

Iš pradžių butas buvo suprojektuotas G.Eiffeliui kaip privačios pasilinksminimo patalpos, tačiau dabar jos yra pasiekiamos visuomenei.

12. Kad pastatas žybsėtų, reikia net 20 000 lempučių.

Eiffelis žiba kiekvieną vakarą, o kai prireikia pakeisti visas statinio lemputes, darbuojasi net 43 technikai. Šie skaičiai paaiškina, kodėl lempučių spalva pakeičiama tik ypač svarbioms progoms.

Parengta pagal housebeautiful.com

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.