Nors rekonstruojamoje Vilniaus gatvėje viena po kitos lankosi valdžios delegacijos, darbai ir toliau vyksta kreivai šleivai. Siekdami, kad atvykėliai pamatytų pažangą, darbininkai granito trinkeles senojo šaligatvio vietoje buvo tiesiog sumetę.
Pirmasis tai pastebėjo ir viešai pasipiktino buvęs meras Artūras Zuokas.
Kaip taip galima kloti šaligatvį nepaliekant bent 4 milimetrų tarpų užpildui? Juk jau po pirmosios žiemos šaligatvis taps duobėtas!
Nors nenoriai, valdžia atsižvelgė į pastabas ir visą šią savaitę negrabiai paklotos granito trinkelės buvo plėšiamos ir klojamos iš naujo.
Vilniečiai kraipo galvą – ar bus galima žingsniuoti rekonstruota gatve liepos 3-iąją, kaip buvo pažadėta?
Užkliuvo buvusiam merui
Vieną pavakarę apsilankęs Vilniaus gatvėje A.Zuokas ne tik apžiūrėjo vykdomus darbus, bet ir pasikalbėjo su darbininkais.
Pastebėjęs, kad nepalikta tarpų užpildui, jis nepuolė iškart jų peikti: „Darbuotojai – savo amato meistrai. Žino, kas yra bazalto arba granito trinkelės, ir kloja ne pirmą kartą.“
A.Zuoko nuomone, blogai tai, kad Vilniaus gatvėje kone kasdien zuja tikrintojai. Tad rekonstrukcijos rangovė bendrovė „Hidrostatyba“ skubina darbininkus. Jie verčiami trinkeles, sumesti šaligatvio vietoje.
Deja, atvykėliai su darbininkais mažai bendrauja ir neklausia jų nuomonės. Dėl to taip vėlai ir išlindo brokas.
„Tikiuosi, techninė priežiūra, ne vicemero, o specialistų, objekte yra ir ji vyksta“, – po apsilankymo minėjo A.Zuokas, galvoje turėdamas mero pavaduotoją Liną Kvedaravičių.
Mero pavaduotojas pastaruoju metu ypač dažnai užsuka į rekonstruojamą Vilniaus gatvę.
Papildomai mokėti neteks
Savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža pripažino – į specialistų ir Vilniaus gatvės projekto autoriaus pastabas buvo atsižvelgta ir bendrovė „Hidrostatyba“ įpareigota perkloti trečdalį granito trinkelių, kurios paklotos nepaliekant tarpų tarp jų. Iš viso – 700 kvadratinių metrų.
Jis garantavo, kad šie darbai savivaldybei papildomai nekainuos, „Hidrostatyba“ juos atliks iš savo biudžeto.
Mat projekte buvo reikalavimas palikti tarpus užpildui.
Abejonės – dėl kokybės
Abejonių kelia ir bazalto trinkelių, kuriomis klojama važiuojamoji gatvės dalis, kokybė.
Anot A.Zuoko, jos labiau tinka privataus namo kiemui, kur važiuoja vos keli automobiliai per dieną, o ne miesto gatvei.
Nors Vilniaus gatvėje eismas bus ribotas, vargu ar šios trinkelės ilgaamžės. Jos labai nevienodai skaldytos, atrodo lyg, statybininkų žargonu, „nekondicinės“ arba būtų skirtingų partijų likučiai.
Iš tiesų bent keli darbininkai kiauromis dienomis liniuotėmis matuoja bazalto trinkelių plotį. Daugiausia – 10 centimetrų, kiek mažiau – 9 ir 8 centimetrų pločio. Jos metamos į tris krūvas.
Tuo metu V.Pauža tikino, kad tokios trinkelės numatytos projekte.
„Jos yra trijų skirtingų dydžių, nes Vilniaus gatvės važiuojamoji dalis klojama vadinamuoju vėduoklės principu, kai trinkelė sukasi atsižvelgiant į gatvės ašį. Jei trinkelės bus vienodo dydžio, vėduoklė bus netaisyklinga“, – dėstė Miesto ūkio ir transporto departamento vadovas.
Surado nepažymėtų kabelių ir vamzdžių
Vilniaus gatvės rekonstrukcijos darbų konkursą laimėjo bendrovė „Hidrostatyba“, kuri iki šiol Vilniuje neįgyvendino projektų.
Kai vienas po kito ėmė aiškėti nesklandumai, meras Remigijus Šimašius pagrasino padarysiąs viską, kad ši bendrovė Vilniuje daugiau nesulauktų jokių užsakymų.
Jo nuomone, rekonstrukcijos darbai iš pradžių užkliuvo dėl vienos problemos.
Nukasus viršutinį gatvės sluoksnį paaiškėjo, kad po žeme pakloti elektros kabeliai ir dujų vamzdžiai, kurie nebuvo pažymėti. O virš jų buvo suplanuota įrengti šviestuvus. Todėl teko taisyti projektą.
Vilniečius piktino ir tai, kad išraustoje gatvėje nebuvo paklota laikinų šaligatvių.