Nuo rugpjūčio 1 dienos Kaune pasikeitė ne tik viešojo transporto kainos. Jos padidėjo ir dviejuose miesto funikulieriuose. Tačiau lengvatų atsirado dviratininkams. Jie savo dvirates transporto priemones funikulieriais gali vežtis nemokamai.
Keltuvų darbuotojai sakė, kad toks sprendimas pasiteisino. Tiesa, vasarą funikulieriais dažniau važinėja turistai. Jiems tokios kelionės – tikra egzotika.
Netrukus tiek kauniečiams, tiek miesto svečiams keliauti Aleksoto funikulieriumi bus dar smagiau. Pagaliau restauruojami senieji šio keltuvo pastatai.
Vasarą užplūsta turistai
1931 metais įrengto ir 2003-iaisiais atnaujinto Žaliakalnio funikulieriaus mašinistas vasarą neturi kada nuobodžiauti.
Funikulierių valdantis ir bilietus keleiviams parduodantis Rimantas Kisielius pasakojo, kad per dieną šia egzotiška transporto priemone iš miesto centro į Žaliakalnį ir atgal keliasi apie 200 žmonių. Bet būna, kad tenka vežti ir iki 400 keleivių.
„Nuo rugpjūčio 1 dienos kelionė kainuoja kiek brangiau nei anksčiau – 70 centų. Tačiau turistams, kurie funikulieriumi vasarą ir važinėja dažniausiai, tai neatrodo dideli pinigai. Jiems kelionė keltuvu yra egzotika“, – pasakojo mašinistas.
Žinių nuveš ir į Estiją
Prie keltuvo nuolat būriuojasi ne tik kauniečiai. Štai trečiadienį iš Estijos atvykusi pora Dagmara ir Sanderis Udikai taip pat panoro pakilti į Žaliakalnį reta transporto priemone. Sutuoktiniai pasakojo, kad apie Kauno funikulierius buvo girdėję.
„Tačiau juos buvome pamiršę. Viešbučio, kuriame gyvename, šeimininkė priminė mums apie keltuvus, tad ir nutarėme išbandyti.
Prie funikulieriaus įrengtoje lentoje perskaitėme, kad jis – vienas seniausių veikiančių Europoje tokio tipo keltuvų. Tai – įdomu“, – sakė svečiai iš Estijos. Keltuvu mėgsta keliauti ir dviratininkai. Žaliakalnio keltuvo valdytoja – įmonė „Kauno liftai“ – dar prieš metus nusprendė, kad dviračius funikulieriumi galima vežtis nemokamai.
„Tai pasiteisino. Dviratininkų iš karto padaugėjo. Jų antplūdis bus rudenį, kai į miestą sugrįš studentai, kurie keliauja šiomis transporto priemonėmis“, – kalbėjo funikulieriaus mašinistas.
Penktadienis – japonų diena
Aleksoto funikulierius taip pat populiarus. Jo mašinistas Kastytis Normantas sakė, kad per dieną šią vasarą veža apie 200 keliautojų.
„Daugiausia tai – turistai. Penktadieniais atvyksta jų grupės iš Japonijos. Kitomis dienomis – iš įvairiausių Europos šalių. Keltuvu keliasi ir vestuvininkai, mergvakarių dalyvės“, – pasakojo K.Normantas.
Kalbantis su mašinistu į keltuvą sugužėjo dar viena grupė turistų. Jie sakė atvykę iš Rumunijos. „Kaunas – jėga“, – patenkinti kalbėjo svečiai.
Keltuve – poilsio akimirka
Šiuo funikulieriumi naudojasi ir Aleksoto gyventojai. Kaunietė Audronė Rimkutė pasakojo, kad dirba senamiestyje ir funikulieriumi iš Aleksoto į darbą ir atgal keliauja kasdien jau 12 metų.
„Ši kelionė trumpa. Užtrunka iki 2 minučių. Tačiau tos kelios akimirkos – tikras poilsis. Galima atsipalaiduoti ir stebėti gražius atsiveriančio senojo Kauno vaizdus“, – sakė moteris.
Kaunietė pastebėjo, kad Aleksoto funikulieriaus bilietai taip pat pabrango iki 70 centų. Tačiau labai patogu, kad šiame keltuve galioja Kauno viešojo transporto nuolatiniai bilietai.
Lengvata – patraukli
Dviratininkams čia taip pat suteikta lengvatų – nuo rugpjūčio 1 dienos vežtis dviračius galima nemokamai. „Tokia naujovė labai gera. Kai orai blogi, į kalną minu ne šaligatviu, o važiuoju keltuvu ir vežuosi dviratį“, – sakė keltuvu važiuojantis kaunietis Kazimieras Jasaitis.
Iki šiol Žaliakalnio funikulieriaus pastatai atrodė kur kas geriau prižiūrimi nei Aleksoto.
„Labai reikėtų atnaujinti ir Aleksoto keltuvo pastatus. Matome, kad kažkokios permainos jau vyksta“, – sakė A.Rimkutė.
1935 metais pastatytą Aleksoto funikulierių valdo Kauno savivaldybės įmonė „Kauno autobusai“.
Keltuvo pastatai iki šiol buvo gerokai apleisti, tačiau šią vasarą jie taip pradėti remontuoti.
Atkurs ir dviejų senųjų pastatų grožį
Mindaugas Grigelis
Bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius
„Funikulieriaus pastatų restauravimo projektą parengėme dar 2011 metais, tačiau vis stigo lėšų jam įgyvendinti. Dabar paraginti savivaldybės ir gavę dalinę finansinę paramą statinius atnaujiname.
Ekspertai ištyrė tarpukariu statytus pastatus, parengė projektą, pagal kurį keltuvo papėdėje ir viršuje esantys pastatai atgaus buvusį grožį. Keičiame pastatų langus, duris, stogus, atnaujiname fasadus.
Darbai turėtų būti baigti iki lapkričio mėnesio. Jiems planuojame iškleisti iki 100 tūkstančių eurų.“