Brangus, neišvaizdus, bet reikalingas – keltuvas į Gedimino kalną jau veikia

Nors buvo pasigirdę kalbų, kad dėl vizualinės taršos lankytojų kėlimo į Gedimino kalną būtina atsisakyti, po remonto funikulierius vėl sėkmingai veikia.

Nors keltuvas brangus ir neišvaizdus, teigiama, kad jis reikalingas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Nors keltuvas brangus ir neišvaizdus, teigiama, kad jis reikalingas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2019-09-24 11:26

Brangus, neišvaizdus, tačiau reikalingas.

Taip mano Lietuvos nacionalinis muziejus (LNM), atgaivinęs Gedimino kalno keltuvą.

Keltuvas įrengtas prieš 16 metų, todėl gedimų pasitaiko – jų dažnumas tiesiogiai susijęs su keltuvo naudojimo intensyvumu bei klimato sąlygomis.

Anot LNM atstovo Armino Šileikio, keltuvo gedimai dažniausiai yra nedideli ir būna pašalinami per kelias darbo dienas.

Pastarieji rimtesni darbai – keltuvo lynų keitimas naujais – muziejui kainavo 11 tūkst. eurų.

Nuolatinė keltuvo techninė priežiūra, eksploatacija ir remonto darbai atliekami pagal pasirašytą priežiūros paslaugų sutartį.

Remontuojant keltuvą lankytojams patekti į Gedimino pilies bokšto ekspoziciją galima nuo Vilnios upės pusės į kalną vedančiu taku.

Buvusi LNM direktorė Birutė Kulnytė buvo užsimojusi funikulierių išmontuoti.

Jos žodžiais, namas keltuvui ant Gedimino kalno – tai per daug garbės.

O A.Šileikis atrėmė, kad išmontavus keltuvą sumažėtų Gedimino kalno prieinamumas vyresnio amžiaus žmonėms, tėvams su mažais vaikais ir vaikų vežimėliais, neįgaliesiems, todėl reikia svarstyti ne apie išmontavimą, o apie dabartinio technologiškai pasenusio funikulieriaus pakeitimą nauju.

Paklaustas, ar keltuvas nepadidina Gedimino kalno šlaitų slinkimo, A.Šileikis minėjo, kad šios įrangos vibracinių zonų nustatymo matavimai buvo atlikti dar 2016-ųjų vasario mėnesį, kai įvyko pirmoji Gedimino kalno šiaurės vakarų šlaito grunto deformacija.

Matavimus užsakė muziejus, o atliko Vilniaus Gedimino technikos universitetas. Tyrimai neparodė, kad keltuvas daro neigiamą įtaką Gedimino kalno būklei.

Keltuvas su lynine traukle stačiame Gedimino kalno šlaite buvo įrengtas 2003-iaisiais lankytojams į Gedimino bokštą kelti.

Funikulieriaus įrengimą palaikė tuometis premjeras Algirdas Brazauskas, tokį Vyriausybės sprendimą motyvavo apklausų duomenys, liudijantys, kad tik vienas iš dešimties vilniečių yra įkopęs į Gedimino kalną.

Iš Austrijos firmos „ABS Transportbahnen“ pirktas 1200 kilogramų sveriantis 16 keleivių keltuvas kainavo 600 tūkst. eurų. („Sostinė“)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.