Vilnietę įkvepia sovietmečio architektūra – tačiau fotomenininkės darbuose ji sunkiai atpažįstama

Įspūdingas architektūrines fotomanipuliacijas kuriančią fotomenininkę Austę Stiklerytę įkvepia ir sovietmečiu pastatyti, ir modernūs pastatai. Visi jie tampa kūrėjos bandymų objektu – virsta netikėtais vaizdais, kurie, viena vertus, stebina, antra vertus, priverčia architektūrą pamatyti kitu kampu.

Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Austė Stiklerytė.<br>Gabrielės Ališauskaitės nuotr.
Austė Stiklerytė.<br>Gabrielės Ališauskaitės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką.<br>Austėjos Stiklerytės nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Feb 7, 2021, 11:37 AM

‎‎Menas lydi kasdien

A. Stiklerytė patvirtina – menas ją lydi didžiąją dalį gyvenimo. Pirmiausia ji lankė dailės mokyklą, vėliau susidomėjo kompiuterinės grafikos programomis. Manė, kad norėtų kurti įvairius logotipus, tad, baigusi mokyklą, planavo studijuoti grafinį dizainą Vilniaus dailės akademijoje.

Nepavykus įstoti, atsidūrė Produkto dizaino katedroje, kurioje vienas iš pramoktų dalykų – maketavimas 3D programomis – ją atvedė į architektūros studiją, kur ir kuria vizualizacijas.

Fotografuoti pradėjo dar besimokydama mokykloje. Pačios fotomanipuliacijos atsirado laisvu laiku eskizuojant / 3D programomis tobulinant savo darytas nuotraukas. Mergina pripažįsta – architektūra – viena iš labiausiai ją dominančių sričių.

„Architektai nemažai eskizuoja pieštukais. Tačiau mano darbe, kuomet reikia sukurti vizualizaciją ar pastato 3D modelį įstatyti į egzistuojančią nuotrauką, dažniausiai viskas vyksta kompiuterio ekrane. Turiu susidėlioti kamerų rakursus, įvairių paviršių medžiagas – nuo pat pradžių turiu matyti, kaip maždaug atrodys galutinis rezultatas.

Manau, kad tai turi įtakos, kad ir savo asmeninėje kūryboje aš retai piešiu ant popieriaus. Dažniausiai kilusias idėjas tiesiog kažkur užsirašau.

Kadangi daug fotografuoju, bėgant laikui atsiranda nuotrauka, kuri man pasirodo tinkama kažkuriai savo idėjai išpildyti. Na, o atsiradus nuotraukai, mintyse labai aiškiai matau visą vaizdinį, kaip kas turėtų atrodyti. Tada tik belieka prisėsti prie kompiuterio“, – pasakojo Austė.

Išpopuliarėjo neseniai

Fotomanipuliacija – viena iš fotomontažo atšakų, kuomet įprasta nuotrauka pakeičiama į kitokią, tikroviškai atrodančią nuotrauką. Pats fotomontažas atsirado dar XIX amžiuje. Jau tuomet jis naudotas įvairiais tikslais – nuo abstrakčių meno kūrinių iki propagandinių, suklastotų nuotraukų.

Fotomanipuliacijos pastaruoju metu vis dažniau vartojamas terminas, kuris apibūdina įprastai kompiuterio programomis padailintas nuotraukas.

Savo kūriniuose fotomenininkė dažniausiai kombinuoja ne kelias skirtingas nuotraukas, tačiau nuotrauką ir kompiuterine programa sukurtą 3D objektą. Tuos darbus, kuriuose vienas iš kombinuojamų komponentų yra pastatas, ji ir vadina architektūrine manipuliacija.

Praėjusių metų pabaigoje Austė kartu su architektūrai neabejinga kolege ėmėsi projekto „11/13“, kuris sujungia fotografiją ir manipuliaciją. Šiame projekte, anot merginos, bus svarbūs ne tik pastatai, gražūs akims, bet ir turintys ypatingą reikšmę skirtingoms asmenų grupėms.

Juolab kad architektūrinių manipuliacijų žanras pastaruoju metu tampa vis populiaresnis, bent taip atrodo naršant po įvairias meno platformas. Prieš kelerius metus, pradėjus kurti fotomanipuliacijas, analogų buvo, bet tikrai ne tiek daug, kiek dabar.

Pačiai Austei patinka brutalizmas, modernizmas, ją žavi masyvios betoninės konstrukcijos. Tačiau, pripažįsta, neretai įkvėpimo randanti ir senovės Romos architektūroje, įdomesniuose šių dienų stikliniuose pastatuose. Domina ją ir sovietmečio architektūra.

„Daugumai sovietmečio architektūra nepatinka, ir aš juos suprantu, tačiau nemanau, kad visa sovietinė architektūra turėtų būti demonizuojama. Juk sovietmečiu kūrę architektai, nors ir buvo suvaržyti, vis tiek įkvėpimo neretai sėmėsi iš svetur – juos pasiekdavo skandinaviško modernizmo projektai, apie pasaulines architektūros tendencijas sužinodavo iš įvairių žurnalų.

Kiek girdėjau iš tėvų ir senelių, tuo metu pagrindinė problema daugiau buvo architektūrinių sumanymų įgyvendinimas su turimomis sovietinėmis medžiagomis bei ribotomis techninėmis galimybėmis“, – kalbėjo fotomenininkė, pati užaugusi architektų šeimoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.