Viadukai Kaune negriūva, bet yra remontuojami

Prieš pusšimtį metų netoli Kauno hidroelektrinės suręstam viadukui prireikė remonto. Nors statinys nebuvo avarinės būklės, vairuotojams rūpesčių kėlė prasta asfalto danga, o viaduko turėklai buvo taip nudėvėti, kad liko ploni tarsi popierius.

Kauno pakraštyje esančio viaduko remontas dar truks daugiau kaip mėnesį.<br>A.Karaliūno nuotr.
Kauno pakraštyje esančio viaduko remontas dar truks daugiau kaip mėnesį.<br>A.Karaliūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)

Nov 11, 2014, 12:12 PM, atnaujinta Jan 21, 2018, 7:18 PM

Ties viena svarbiausių įvažų į Kauną esančio viaduko šonuose meistrai jau paklojo naują dangą, skirtą pėstiesiems, netrukus bus tvirtinami nauji turėklai.

Kita vertus, pačius reikšmingiausius darbus gali pastebėti tik žinovo akis, mat svarbiausia ir daugiausia kainuojanti užduotis buvo sutvarkyti deformacines siūles.

Pačioje darbų pabaigoje ant viaduko bus paklota nauja asfalto danga – tai turėtų įvykti gruodžio viduryje. Visi darbai kainuos apie 600 tūkst. litų, jų metu riboti eismo neprireikė.

Metalas visiškai surūdijo

Viadukas buvo labai apleistas, tačiau juo važiuoti buvo nepavojinga“, – statinio būklę įvertino Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Vairuotojams jau kelerius pastaruosius metus daugiausia rūpesčių kėlė itin prasta asfalto danga. Duobes mėginta lyginti.

Pasak A.Pakalniškio, nuspręsta keisti ir viaduko šonuose esančius turėklus.

„Kai kuriose vietose jie visiškai surūdiję. Nušveitus rūdis, beveik nieko neliktų, todėl ekonomiškai protingiau statyti naujus turėklus“, – neabejoja miesto savivaldybės atstovas.

A.Pakalniškio nuomone, itin svarbu tinkamai suremontuoti deformacines siūles, nes tai lemia statinio patvarumą. Ties miesto vartais stovinčio viaduko vaizdas turėtų smarkiai pasikeisti, ir daugelį metų kelininkams į šią vietą neteks sugrįžti.

Parengė sąrašą kitiems metams

Kitais metais miesto valdžia norėtų suremontuoti viaduką Žemaičių gatvėje, taip pat tiltą per Jiesios upę ir viaduką Marijampolės plente.

Visiems šiems projektams reikėtų apie 4 mln. litų, tačiau abejojama, ar tvirtinant miesto biudžetą politikai skirs visą reikalingą sumą.

Prieš kelerius metus tyrimus atlikę inžinieriai nustatė, kad itin prastos būklės Žemaičių gatvėje esantis viadukas, pastatytas dar 1958 metais. Jį įrengiant nepasirūpinta vandens nuvedimo sistema, todėl krituliai smarkiai pažeidė konstrukcijas.

Prastos būklės ir tiltas Marijampolės plente, tarp Kauno hidroelektrinės bei Garliavos (Kauno r.). Jis tarnauja nuo 1966 metų. Dėl intensyvaus eismo tiltui tenka labai didelė apkrova.

Paskelbė svarbią datą

Visus kitus projektus, susijusius su Kauno tiltų ir viadukų priežiūra, nustelbia naujojo Panemunės tilto statyba.

Visų Šventųjų ir Vėlinių dienomis jis buvo atvertas artimųjų kapus lankiusiems pėstiesiems, tačiau kauniečių džiaugsmas truko neilgai. Ant tilto vėl šeimininkauja bendrovės „Kauno tiltai“ specialistai.

Neseniai įmonės atstovai paskelbė, kad statinys bus baigtas 2015-ųjų spalio 1 dieną.

Senasis avarinės būklės Panemunės tiltas buvo susprogdintas ir nugriautas 2012-ųjų lapkritį. Tąkart žadėta, kad naujasis Nemuno krantus jungiantis statinys bus baigtas 2014 metų rudenį.

Netrukus paaiškėjo, kad miesto valdžia griauti ėmėsi neturėdama garantijų dėl projekto finansavimo. Lėšų teko kaulyti iš šalies Vyriausybės, miesto savivaldybė pasididino skolinimosi limitą. Darbai neįstrigo tik todėl, kad dalį jų savo lėšomis atliko „Kauno tiltai“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.