Kodėl vieni statytojai rūpinasi jūsų buto defektais, o kiti – ne

Ką daryti, jei ką tik jūsų įsigytame naujos statybos name per sienų plyšius sunkiasi vanduo? Šią ir panašias problemas gali išspręsti namą pastačiusios statybų bendrovės Garantinės priežiūros tarnybą (GPT)? Taip, bet įmonė neprivalo ją turėti Kas tuomet? Tuomet gali tekti ilgai varstyti vartotojų teises ginančių organizacijų duris ar rašyti jiems laiškus.

Esant skubiems atvejams, kai defektas sukelia nuostolius, pavyzdžiui, trūkus vamzdžiams, reaguojama per vieną parą. Esant bendro pobūdžio defektams – per 3 dienas.<br>123 rf nuotr.
Esant skubiems atvejams, kai defektas sukelia nuostolius, pavyzdžiui, trūkus vamzdžiams, reaguojama per vieną parą. Esant bendro pobūdžio defektams – per 3 dienas.<br>123 rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 19, 2015, 12:53 PM, atnaujinta Jan 9, 2018, 12:04 PM

Užsienio šalyse steigti garantinės priežiūros tarnybas statybų bendrovėse yra įprasta. Deja, Lietuvoje dar sunkiai prigyjanti praktika.

Viena priežąsčių – iki šiol nėra valstybės nustatytų įpareigojimų statybos bendrovėms steigti tokias tarnybas. Kita priežastis – papildomos lėšos, kurias statybų bendrovė turi skirti Garantinės priežiūros tarnybos fondui.

Vis dėlto, kai kurios šalies statybų bendrovės, siekdamos klientų pasitikėjimo ir jų rekomendacijų, steigia tarnybas, į kurias gyventojai kreipiasi ne tik susidūrę su problemomis, bet ir kartu norėdami pagerinti gyvenamąją aplinką.

Viena didžiausių šalyje statybų bendrovių, Suomijos koncernui YIT priklausanti „YIT Kausta“ Garantinės priežiūros tarnybą įsteigė dar 2002-aisiais. Šiuo metu ji prižiūri 1603 butus – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

„Pagal Lietuvos Respublikos statybų įstatymą, statinio garantinis laikotarpis yra 5 metai, paslėptiems statinio elementams (vamzdynams, konstrukcijoms) – 10 metų, tyčia paslėptiems defektams – 20 metų. Terminas skaičiuojamas nuo rangovo atliktų darbų perdavimo statytojui dienos. Taigi, gyventojai dėl įvairių defektų į GPT gali kreiptis penkerius metus“, – patikslino „YIT Kausta“ generalinis direktorius Kęstutis Vanagas

Gyventojai į GPT gali kreiptis visuomet, pastebėję gedimą. Tuomet tarnybos darbuotojai privalo nustatyti, ar jis atsirado dėl statybos darbų, ar dėl netinkamo naudojimo.

Patalpų savininkas į minėtą tarnybą gali kreiptis kai defektas atsiranda jam priklausančiose patalpose – bute, automobilių aikštelėje, sandėliuke ar biure. Dėl bendrųjų patalpų ir pastatų konstrukcijų (laiptinės, namo sienų, stogo, namo teritorijos ) į GPT turi kreiptis bendrija ar pastatą administruojanti įmonė.

Defekto šalinimo darbai priklauso nuo jo pobūdžio.

Esant skubiems atvejams, kai defektas sukelia nuostolius, pavyzdžiui, trūkus vamzdžiams, reaguojama per vieną parą. Esant bendro pobūdžio defektams – per 3 dienas. Defektų šalinimo terminas priklauso nuo kliento pageidavimų, oro sąlygų.

„Garantinės priežiūros tarnybą įsteigėme dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, ji leidžia lengviau valdyti ir efektyviai spręsti klientų skundus – jie patenka į vienas rankas, o tai leidžia tinkamai ir greitai išspręsti problemas. Atlikę kelias savo klientų apklausas, įsitikinome, kad dažnai GPT yra vienas kriterijų renkantis būstą“, – džiaugėsi K.Vanagas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.