Oro uosto terminalas virs augintinių rojumi

Įvairiais viso pasaulio oro uostų terminaluose siūlomais malonumais iki šiol mėgautis galėdavo tik žmonės. Tačiau Niujorko Johno F.Kennedy oro uoste netrukus visa tai laukia ir keliaujančių gyvūnų.

Šeimininkams nuo kitų metų nebereikės tampytis persigandusių augintinių po didelį Niujorko J.F.Kennedy oro uostą.<br>AP nuotr.
Šeimininkams nuo kitų metų nebereikės tampytis persigandusių augintinių po didelį Niujorko J.F.Kennedy oro uostą.<br>AP nuotr.
„Arkoje“ ypač prašmatnus poilsis lauks keliaujančių šunų, kurie galės pliuškentis baseine ir lakstyti ant dirbtinės pievelės. Atidžiai bus prižiūrimi ir žirgai, kurie prieš skrydžius labai jaudinasi.<br>AP nuotr.
„Arkoje“ ypač prašmatnus poilsis lauks keliaujančių šunų, kurie galės pliuškentis baseine ir lakstyti ant dirbtinės pievelės. Atidžiai bus prižiūrimi ir žirgai, kurie prieš skrydžius labai jaudinasi.<br>AP nuotr.
Šeimininkams nuo kitų metų nebereikės tampytis persigandusių augintinių po didelį Niujorko J.F.Kennedy oro uostą.<br>AP nuotr.
Šeimininkams nuo kitų metų nebereikės tampytis persigandusių augintinių po didelį Niujorko J.F.Kennedy oro uostą.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

„Lietuvos rytas“

Jul 28, 2015, 3:50 PM, atnaujinta Oct 22, 2017, 11:42 AM

Žirgai, šunys, katės išties dažnai keliauja oru – kai šeimininkai kraustosi ar negali palikti augintinių namuose per atostogas.

Gyvūnams tokie nuotykiai, žinoma, kelia stresą. Bet dabar jie galės bent jau prieš pat skrydį pasimėgauti nauju prašmatniu terminalu J.F.Kennedy oro uoste. Šis terminalas ketina aptarnauti apie 70 tūkst. gyvūnų per metus.

Prabanga tviskančio oro uosto terminalo pavadinimas „Arka“ („ArK“) buvo sugalvotas pagal Biblijoje aprašomą Nojaus laivo istoriją. Tokia išskirtinė vieta nė trupučio nenusileis prašmatnioms laukiamosioms ložėms, kurios skirtos žmonėms.

Gyvūnų laukia prabanga

Žirgai ir karvės skrydžių lauks nepriekaištingai įrengtuose garduose, kuriuose bus atsakingai kontroliuojama oro temperatūra, palaikomas natūralus apšvietimas, o miegui paruošti pakratai.

Šunys galės atsipalaiduoti viešbučių apartamentuose, kuriuose netrūks nieko – net plokščiaekranių televizorių. Pingvinams bus skirta atskira erdvė, kuri užtikrins jų privatumą.

„Arka“ bus pirmasis pasaulio oro uosto terminalas, kuris skirtas būtent gyvūnams. Planuojama, kad duris jis atvers jau ateinančiais metais.

Terminalo kaina yra įspūdinga. „Arkai“ pastatyti ir įrengti prireikė 48 mln. JAV dolerių (44 mln. eurų). Teritorijos plotas taip pat neatsiliks nuo Nojaus laivo – 16,5 tūkst. kvadratinių metrų.

Terminalas ir karantino erdvės lauks visų gyvūnų, kuriuos tik galima įsivaizduoti, – nuo tinginių iki vamzdžiadančių.

Po to, kai pasilepins „Arkoje“, gyvūnai keliaus įvairiomis kryptimis: į tvartus, narvus, hipodromus, parodas ir varžybas JAV ir už jų ribų.

Žinoma, iš pradžių teks įsėsti į lėktuvą.

Šunims – išskirtinės paslaugos

Daug gyvūnų, kurie apsistos „Arkoje“, kurį laiką bus laikomi karantino sąlygomis, kol bus užtikrinta, kad jie neserga jokiomis užkrečiamosiomis ligomis. Pavyzdžiui, žirgų karantinas įprastai trunka tris dienas.

Terminalas įrengtas taip, kad laikas, kurį gyvūnai jame praleis, būtų kuo malonesnis ir patogesnis. Šienu išklotuose tvartuose galės apsistoti 70 žirgų ir 180 galvijų.

Be to, bus įrengtos ir paukštidės bei tvartai ožkoms, kiaulėms, avims.

Šunys „Arkoje“ galės ypatingai atsipalaiduoti. Keturkojų laukia įmonės „Paradise 4 Paws“ įrengta 1860 kvadratinių metrų ploto poilsio erdvė su kaulų formos baseinais, kuriuose jie galės džiugiai taškytis.

Šiame rojaus kampelyje šunys bus treniruojami, kad atsipalaiduotų, jiems bus daromi masažai ir pedikiūrai.

Šunims bus teikiama net ir nagų lakavimo paslauga.

Negana to, augintiniai galės paganyti akis žvelgdami į plokščiaekranius televizorius, o jų šeimininkai bet kuriuo metu per internetines kameras patikrinti, kaip laikosi jų draugai.

Savo ruožtu katės galės laipioti į būtent joms skirtus medžius.

Terminale taip pat visą parą veiks Kornelio veterinarijos universiteto klinika, kurioje pagalbą vos tik prireikus galės gauti bet kuris gyvūnas.

Mažiau nerimo žirgams

Net ir tie gyvūnai, kuriems neprireiks karantino, bus laikomi šiame terminale iki pat išvykimo ar kol juos pasiims šeimininkai. Pavyzdžiui, dideli šunys, kurie negali keliauti salone ir turi būti gabenami bagažo skyriuje.

„Didžioji dalis „Arkos“ dizaino buvo sukurta bendradarbiaujant su veterinarais ir įvairiais konsultantais. Stengėmės kuo labiau sumažinti įtampą, kurią gyvūnai gali patirti“, – sakė Cliffas Bollmannas – oro uosto architektas, kuris dalyvauja „Arkos“ statymo darbuose.

Į J.F.Kennedy oro uostą nuolat atgabenami pulkai įvairiausių gyvūnų. Panašios vietos, kuriose gyvūnams laikinai suteikiama priežiūra, yra prie Čikagos, Los Andželo ir Majamio oro uostų, bet ne Niujorke.

Tad gyvūnai, kurie tolimesnės kelionės laukia J.F.Kennedy oro uoste, kol kas laikomi pasenusioje veterinarijos prieglaudoje „Vetport“, kuri įrengta dar 1950 m.

Aišku, netrukus viskas pasikeis, nes jau kitais metais gyvūnai galės apsistoti šiuolaikinėje ir prabanga alsuojančioje „Arkoje“.

Žirgų specialistė ir viena svarbiausių šio terminalo dizaino komandos narių Lachlan Oldaker tvirtino, kad „Arka“ yra „milžiniškas šuolis į priekį“.

„Šis terminalas bus išdėstytas taip, kad lėktuvai galės įvažiuoti tiesiai į pastato vidų. Tad arklius bus galima perkelti jiems sukeliant kuo mažiau streso“, – aiškino moteris.

Paslaugos – pasiturintiems

„Arka“ bus įrengta vietoj buvusio krovinių angaro, kuris buvo apleistas ir nenaudojamas jau dešimtmetį. Senasis pastatas buvo nugriautas.

Madisono alėjoje Manhatane veikiančios nekilnojamojo turto bendrovės „Racebrook Capital“ antrinė bendrovė „ARK Development“ pasirašė 32 metų oro uosto nuosavybės nuomos sutartį.

„Gyvūnų terminalas nustatys naujus tarptautinius oro uostų standartus visapusiškai veterinarijai, gyvūnų laikymui ir karantino paslaugoms“, – pabrėžė „Racebrook“ bendrovės pirmininkas ir „Arkos“ įkūrėjas Johnas Cuticelli.

Kai visas pastatas bus įrengtas, jo tinkamumą veiklai turės patvirtinti JAV žemės ūkio departamentas.

Gyvūnų nakvynės „Arkoje“ kainos priklausys nuo jiems teikiamų paslaugų.

Bet piniginę teks paploninti iš esmės – juk išlaidas terminalui reikia padengti. Antai viena naktis prabangiuose apartamentuose šuniui gali kainuoti net 100 JAV dolerių (90 eurų).

O brangus ir gyvūnų gabenimas lėktuvu. Skrydžio kaina šuniui gali būti apie tūkstantį JAV dolerių (900 eurų). Be to, papildomai mokėti reikia ir už narvą, kuriame keturkojis bus gabenamas, oro uostų mokesčius ir veterinarų pažymas.

Didesnių gyvūnų skraidinimas jų šeimininkams gali kainuoti gerokai daugiau.

Visos skrydžio išlaidos vienam arkliui gali siekti net 10 tūkst. JAV dolerių (9 tūkst. eurų).

Nelengvas iššūkis dizaineriams

Iššūkių šiame projekte taip pat netrūko. „Arkos“ dizaineriams teko susidurti su sunkumais, kurių dažniausiai nepasitaiko kituose architektūriniuose projektuose.

Pavyzdžiui, dizaineriams reikėjo sugalvoti, kaip susitvarkyti su gyvūnų išmatomis. Tad jie sumanė įrengti išmatų lataką. Tai – pakrypusios grindys, kuriomis ekskrementai nuslys į konteinerius.

Žmonės, kurie užsiima žirgų sportu, taip pat galės lengviau atsipūsti ir pasidžiaugti šiuo terminalu – jame bus įrengtos karantino patalpos. Kol kas žirgai į karantiną turi būti vežami Niuburgo mieste, kuris yra net 130 km nuo J.F.Kennedy oro uosto.

„Aš pats ir daugybė varžybų dalyvių, kurie dalyvauja mano renginiuose, kiekvienais metais iš Europos gabename labai daug žirgų.

Tad tikrai jaučiame palengvėjimą, kad galime nebesijaudinti dėl šio svarbaus kelionės žingsnio, nes taip išnyksta ir sužalojimų tikimybė“, – sakė žinomas jojikas ir žirgų lenktynių organizatorius Derekas Braunas. („Daily Mail“, „The Guardian“, LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.