Net visko mačiusius požeminiai Rusijos rūmai pribloškia prabanga

Kiekviena Maskvos metro stotis prilygsta prabangiems rūmams ir turi savo istoriją.  Niekam nekyla abejonių,  kad šios stotys –  tai liūdnų ir džiaugsmingų prisiminimų liudininkės ir saugotojos.

Antrojo pasaulinio karo metais „Majakovskaja“ buvo naudojama kaip slėptuvė per lėktuvų antskrydžius.<br>„ViDa press“ nuotr.
Antrojo pasaulinio karo metais „Majakovskaja“ buvo naudojama kaip slėptuvė per lėktuvų antskrydžius.<br>„ViDa press“ nuotr.
Raudonosios armijos ir komjaunimo pajėgos sovietmečiu prisidėjo prie statybos darbų, jiems pagerbti pastatyta „Kosmolskaja“ metro stotis.<br>„ViDa pres“ nuotr.
Raudonosios armijos ir komjaunimo pajėgos sovietmečiu prisidėjo prie statybos darbų, jiems pagerbti pastatyta „Kosmolskaja“ metro stotis.<br>„ViDa pres“ nuotr.
Raudonosios armijos ir komjaunimo pajėgos sovietmečiu prisidėjo prie statybos darbų, jiems pagerbti pastatyta „Kosmolskaja“ metro stotis.<br>„flickr.com“
Raudonosios armijos ir komjaunimo pajėgos sovietmečiu prisidėjo prie statybos darbų, jiems pagerbti pastatyta „Kosmolskaja“ metro stotis.<br>„flickr.com“
Puošnioji „Park Pobedy“ metro stotis yra net 97 metrų gylyje po žeme.<br>„ViDa press“ nuotr.
Puošnioji „Park Pobedy“ metro stotis yra net 97 metrų gylyje po žeme.<br>„ViDa press“ nuotr.
1954-aisiais pastatyta „Kijevskaja“ metro stotis laikoma jauna.<br>„flick.com“ nuotr.
1954-aisiais pastatyta „Kijevskaja“ metro stotis laikoma jauna.<br>„flick.com“ nuotr.
1954-aisiais pastatyta „Kijevskaja“ metro stotis laikoma jauna.<br>„flick.com“ nuotr.
1954-aisiais pastatyta „Kijevskaja“ metro stotis laikoma jauna.<br>„flick.com“ nuotr.
Antrojo pasaulinio karo metais metro stotis „Majakovskaja“ buvo naudojama kaip slėptuvė per lėktuvų antskrydžius.<br>„ViDa press“ nuotr.
Antrojo pasaulinio karo metais metro stotis „Majakovskaja“ buvo naudojama kaip slėptuvė per lėktuvų antskrydžius.<br>„ViDa press“ nuotr.
Antrojo pasaulinio karo metais „Majakovskaja“ buvo naudojama kaip slėptuvė per lėktuvų antskrydžius.<br>„flickr.com“
Antrojo pasaulinio karo metais „Majakovskaja“ buvo naudojama kaip slėptuvė per lėktuvų antskrydžius.<br>„flickr.com“
Metro stoties „Teatralnaja“ aplinka atitinka savo pavadinimą – primena teatrą.<br>„ViDa press“ nuotr.
Metro stoties „Teatralnaja“ aplinka atitinka savo pavadinimą – primena teatrą.<br>„ViDa press“ nuotr.
Puošnioji „Park Pobedy“ metro stotis yra net 97 metrų gylyje po žeme.<br>„ViDa press“ nuotr.
Puošnioji „Park Pobedy“ metro stotis yra net 97 metrų gylyje po žeme.<br>„ViDa press“ nuotr.
Puošnioji „Park Pobedy“ metro stotis yra net 97 metrų gylyje po žeme.<br>„ViDa press“ nuotr.
Puošnioji „Park Pobedy“ metro stotis yra net 97 metrų gylyje po žeme.<br>„ViDa press“ nuotr.
„Dostojevskaja“ – metro stotis, puošta siekiant pagerbti talentingąjį rašytoją Fiodorą Dostojevskį.<br>„flickr.com“
„Dostojevskaja“ – metro stotis, puošta siekiant pagerbti talentingąjį rašytoją Fiodorą Dostojevskį.<br>„flickr.com“
„Dostojevskaja“ – metro stotis, puošta siekiant pagerbti talentingąjį rašytoją Fiodorą Dostojevskį.<br>„flickr.com“
„Dostojevskaja“ – metro stotis, puošta siekiant pagerbti talentingąjį rašytoją Fiodorą Dostojevskį.<br>„flickr.com“
Metro stotis „Novoslobodskaja“ iš kitų išsiskiria 32 spalvingais, ryškiais vitražais, kuriuos sukūrė latviai dailininkai.<br>„flickr.com“
Metro stotis „Novoslobodskaja“ iš kitų išsiskiria 32 spalvingais, ryškiais vitražais, kuriuos sukūrė latviai dailininkai.<br>„flickr.com“
Metro stotis „Novoslobodskaja“ iš kitų išsiskiria 32 spalvingais, ryškiais vitražais, kuriuos sukūrė latviai dailininkai.<br>„flickr.com“
Metro stotis „Novoslobodskaja“ iš kitų išsiskiria 32 spalvingais, ryškiais vitražais, kuriuos sukūrė latviai dailininkai.<br>„flickr.com“
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Dec 7, 2015, 8:12 PM, atnaujinta Sep 30, 2017, 6:47 PM

Maskvos metro statybų pradžią  1931 metais paskelbė  vienas žiauriausių ir negailestingiausių pasaulio diktatorių, tuometis Sovietų Sąjungos vadovas Josifas Stalinas. Likimo ironija, bet kartais grožį kuria ir blogis.

Iš pradžių Maskvoje buvo 13 metro stočių, vėliau jų skaičius augo. Dabar yra 195 stotys, o keleivių srautas per dieną siekia dešimt milijonų.

Maskvos metro statybos darbams buvo pasinaudota Raudonosios armijos ir daugiau kaip 13 tūkstančių komunistinės jaunimo sąjungos – komjaunimo – aktyvistų pajėgomis. Šiems metro statytojams atminti buvo sukurta stotis „Komsomolskaja“.

Išskirtinio dėmesio nusipelno „Kijevskaja“, kuri stebina išskirtinėmis mozaikomis, sienomis, primenančiomis operos teatrą, prabangiais šviestuvais. Ji įtraukta į gražiausių pasaulio metro stočių dešimtuką.

1954-aisiais pastatyta „Kijevskaja“ laikoma jauna. Tai pirmoji stotis, kurios statyba buvo baigta po J.Stalino mirties. Nepaisant to, jai būdingi sovietinio meno ypatumai – plačios tuščios erdvės ir daug kūrybos.

Daugelis įžymiųjų  „Kijevskajos“ stoties, kuri buvo baigta į valdžią atėjus Nikitai Chruščiovui,  mozaikų –  ukrainietiška tematika. Ir tai nėra atsitiktinumas: juk šis sovietų lyderis vienuolika metų buvo Ukrainos komunistų partijos centro komiteto pirmasis sekretorius.

Didžioji „Kijevskajos“ stoties mozaikų dalis skirta 1917 metų spalio revoliucijai, bet išskirtinio dėmesio nusipelno ta, ant kurios pavaizduoti trys sovietų lyderiai – Vladimiras Leninas, Josifas Stalinas, Levas Trockis.

Nuo kitų Maskvos metro stočių „Majakovskają“ skiria viena ypatybė: vidinė architektūra su daugybe geometrinių figūrų ir asimetrijos elementų simetrijos viduje. Čia pastebima stipri art deco krypties įtaka.

Antrojo pasaulinio karo metais „Majakovskaja“ buvo naudojama kaip slėptuvė per lėktuvų antskrydžius. Čia 1941 metų lapkritį J.Stalinas surengė didelį susitikimą, skirtą spalio revoliucijos metinėms, dalyvaujant partiniams lyderiams ir paprastiems Maskvos gyventojams.

1935-aisiais pradėjusi veikti metro stotis „Komsomolskaja“ patraukia dėmesį auksinėmis sienų ir kolonų spalvomis. Čia dominuoja baroko stilius, todėl atrodo, kad bet kuriuo metu čia gali plūstelėti krinolinais pasipuošusios moterys ir frakus vilkintys vyrai.

Kai kalbame apie Maskvą, pirmiausia pagalvojame apie visame pasaulyje garsų Didįjį teatrą. Stotis, iš kurios patenkama į Teatro aikštę, priglaudusią dešimtis įvairių  teatrų, tarp jų ir Didįjį, – viena žinomiausių Maskvos metro.

Stotis buvo atidaryta 1938-aisiais, jos interjerui panaudotas marmuras iš Kristaus Išganytojo soboro, kuris buvo sugriautas į valdžią atėjus komunistiniam režimui.

Ant lubų galima pamatyti pavaizduotus įvairių Sovietų Sąjungos tautų nacionalinių drabužių reljefinius ornamentus. Kaip ir dauguma  stočių, ši taip pat persmelkta sovietų propagandos motyvų.

Didžiuliai krištoliniai šviestuvai ir kvadratinės bronzinės plokštės sukuria pojūtį, jog esate pastate, kuris atitinka stoties pavadinimą „Teatralnaja“.

Viena gražiausių Maskvos metropoliteno stočių „Novoslobodskaja“  iš kitų  išsiskiria 32 spalvingais, ryškiais vitražais, kuriuos sukūrė latviai dailininkai.

Dar vienas išskirtinis Maskvos metro stočių  bruožas –  jų estetika ir architektūra, kurią drąsiai galima vadinti rūmų architektūra. Šis apibūdinimas tinka net ir naujoms stotims, pavyzdžiui,  „Park Pobedy“, atidarytai 2003 metais, ir „Dostojevskaja“ – 2010-aisiais.

„Park Pobedy“ – giliausiai, 97 metrus, po žeme esanti  Maskvos metro stotis. Pagal gylį – ji trečia pasaulyje. 

Stotis „Dostojevskaja“ pavadinta didžiojo rusų rašytojo Fiodoro Dostojevskio garbei. Ant sienų – juodai balti jo atvaizdai, nepamiršti ir nemirtingų kūrinių „Idiotas“, „Broliai Karamazovai“, „Nusikaltimas ir bausmė“ herojai. Ši metro stotis yra netoli rašytojo F.Dostojevskio namo – muziejaus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.