Stotį valdančios bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas džiaugėsi, kad naujos stoties atidarymas yra ilgai puoselėta ir pagaliau išsipildžiusi svajonė. Statybos vyko sparčiai, užtruko 1 metus ir 2 mėnesius. Investuota 9 milijonai eurų.
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis pastebėjo, kad teatras prasideda nuo rūbinės, o miestas – nuo stoties. Todėl svarbu, kad į Kauną atvykę keleiviai apie miestą iš karto susidarytų gerą įspūdį.
Miesto vadovas autobusų stoties šeimininkams padovanojo miesto vėliavą.
Objektą statė įmonė „Autokausta“. Jos vadovas Juozas Kriaučiūnas stoties valdytojams padovanojo iš plieno ir akmens pagamintą simbolinį raktą. Šis suvenyras simbolizuoja amžinybę ir darbštumą.
Susirinkusieji ypač dėkojo projekto autoriui architektui Gintarui Balčyčiui.
Architektas sakė, kad labai svarbu, jog visuomeniniai miestų pastatai turėtų savitą veidą. Kadangi stotis yra vartai į miestą, ji ypač turi būti įsimintina ir savita. Todėl jis ir stengėsi sukurti tokį projektą, kuris būtų išskirtinis.
Po iškilmingų kalbų svečiai buvo pakviesti pasivaikščioti po įspūdingą objektą.
„Daugelį sistemų valdys išmanioji technika, o klientams bus pasiūlyta neįprastų naujovių“, – kalbėjo L.Skardžiukas.
Stotyje keleiviai informaciją apie atvykstančius bei išvykstančius autobusus gaus esamu laiku – tokia sistema taikoma oro uostuose. Dar vienas panašumas su oro uostu – galimybė kuriam laikui pastatyti automobilį be mokesčio.
Pirmojoje Kaune požeminėje aikštelėje vienu metu tilps 190 automobilių, taip pat numatyta apie 100 vietų dviračiams. Pirmas dvi valandas automobilių stovėjimas nekainuos. Vėliau valandos kaina bus 2 eurai.
Perone įrengta 21 aikštelė išvykstantiems ir 6 vietos atvykstantiems autobusams. Tiek įlipdami, tiek išlipdami keleiviai visą laiką bus po stogu. Statybai panaudota daug stiklo, medžio (beržo) bei betono.
Pastato fasadas padengtas specialiai būtent Kauno autobusų stočiai Vokietijoje pagamintomis keramikos plokštėmis.
Kauno autobusų stotyje per parą aptarnaujama apie 700 autobusų ir 10 tūkst. keleivių – tai didžiausia stotis Lietuvoje. Didžiausias judėjimas joje vyksta 7–9 bei 14–16 valandomis.
Stoties viduje veiks prekybos centras „Rimi“ ir 20 įvairių kavinių, užkandinių, knygynas, kitos nedidelės parduotuvės.
Neatpažįstamai pasikeitė dar XIX amžiaus pabaigoje statytas raudonų plytų pastatas, kuriame prieškario metais veikė „Minervos“ bendrovė. Dabar čia įkurtas restoranas. Įrengtos ir administracinės patalpos.
Stotis veiks nuo 5.45 iki 23 val.
Stoties simboliu turėtų tapti virš pastato iškilęs laikrodis, kuris pagamintas Vokietijoje. Nedideles siuntas bus galima perduoti ir pasiimti neišlipant iš automobilio – panaši sistema veikia greitojo maisto restoranuose.
Kol vyko statybos, Kauno autobusų stotis buvo įsikūrusi prekybos komplekso „Akropolis“ prieigose.