Kaunietė negalėjo patikėti: administruoti daugiabutį gali ir iš Palangos

Kai kauniečiams reikia rinktis daugiabučio administratorių ar steigti bendriją, neapsieinama be emocijų, kaltinimų ar net skundų įvairioms institucijoms. Vieniems nepatinka administratoriaus darbo metodai, kitiems – paslaugos įkainiai.

Kaunietė teisininkė R.Visočnik norėtų gauti daugiau informacijos apie daugiabučių administravimo paslaugas teikiančias įmones ir jų veiklą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kaunietė teisininkė R.Visočnik norėtų gauti daugiau informacijos apie daugiabučių administravimo paslaugas teikiančias įmones ir jų veiklą.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Gerda Drevininkaitytė

Jul 15, 2018, 11:55 AM

Kai kurių Kauno daugiabučių gyventojai iš savivaldybės gavo Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu biuletenį. Jame išvardytos administravimo paslaugas teikiančios įmonės, jų taikomi paslaugų įkainiai. Siūloma pasirinkti vieną įmonę.

Kaunietė advokatė Rūta Visočnik taip pat gavo tokį biuletenį. Tačiau atidžiai išnagrinėjusi jame pateikiamą administravimo paslaugas teikiančių įmonių sąrašą pastebėjo, kad kai kurios jų nedirba Kaune, abejonių sukėlė pateikti įkainiai.

„Galimybė rinktis yra gerai. Savivaldybės pateiktas sąrašas naudingas, tačiau nėra 100 procentų garantijos, kad jame surašyti įmonių administravimo įkainiai yra teisingi. Pradėjus aiškintis su savivaldybe paaiškėjo, kad ji sąraše pateikia net ir tokias įmones, kurios nedirba Kaune, pavyzdžiui, Palangos būtų ūkis, „Kretingos būstas“, – stebėjosi teisininkė.

O į sąrašą įtraukta uždaroji akcinė bendrovė „Eko Balt“ esą iš viso neteikia namų administravimo paslaugos, nors jos paslaugos tarifas – mažiausias.

Norėtų žinoti daugiau

Advokatė namo gyventojų vardu išsiuntė elektroninius laiškus Kaune veikiančioms daugiabučių administravimo įmonėms. Laiške ji aiškiai įvardijo, kodėl gyventojai yra nepatenkinti jos namą administravusia įmone, ir nurodė, ko tikisi ir nori iš naujo jo administratoriaus.

„Su „Kauno centro būstu“, kurio administravimo įkainis sąraše yra brangiausias, sunku susisiekti. Bendrauti reikia tik per skambučių centrą, todėl beveik neįmanoma tiesiogiai pasiekti savo namo įgaliotinio. Su naujuoju administratoriumi norime turėti parengtą programą, kurioje būtų aiškiai nurodomos namo problemos ir jų sprendimo būdai. Norisi gyvo bendravimo“, – kalbėjo R.Visočnik.

Išsiųstuose laiškuose ji prašė atvykti apžiūrėti namą, susipažinti su gyventojų atstovais, pristatyti savo įmonę ir pateikti pasiūlymą dėl namo administravimo, kuriame būtų nurodytas paslaugos įkainis, įmonės administruojamų objektų Kauno centro seniūnijos teritorijoje skaičius, personalo skaičius, įvardinti partneriai, suteikta informacija apie teismines bylas, apie susisiekimo su administratoriaus įgaliotiniu galimybes, namo ir jo aplinkos valymo paslaugas ir jų įkainius.

„Mano nuomone, savivaldybė šioje situacijoje turėtų pateikti daugiau informacijos apie įmones. Taip pat į sąrašą reikia įtraukti tik tas, kurios teikia paslaugas Kaune. Ir būtų aktualu sužinoti, ką savivaldybė žino tikrai, o kauniečiai nežino, – tai yra nusiskundimų skaičius ir jų pobūdis. Tai yra tam tikras vertinimo kriterijus.

R.Visočnik tikslas – gyvai pasiekti administratorių. Ji siūlo gyventojams papildomai pasidomėti įmonėmis ir pasitarus nuspręsti.

Vykdo administravimo veiklą

Susisiekus su įmonės „Eko Balt“ direktoriumi Antanu Mikalainiu jis teigė, kad įmonė užsiima daugiabučių administravimu Kaune.

„Mūsų įmonė užsiima pavojingų ir nepavojingų atliekų utilizavimu, perdirbimu. Šiais metais „Eko Balt“ pradeda ir naują veiklą – tai daugiabučių ir komercinių patalpų administravimas. Esame užsiregistravę Kauno, Vilniaus ir Klaipėdos savivaldybėse. Šiuo metu, vykstant konkursui, Kaune gauname labai daug paklausimų“, – teigė įmonės vadovas.

A.Mikalainis aiškino, kad dirba ir kitoje daugiabučius administruojančioje įmonėje, uždarojoje akcinėje bendrovėje „Domus service“, todėl turi šioje srityje patirties, ją pritaiko ir naują veiklą pradedančioje įmonėje.

Privalo įtraukti į sąrašą

Kauno savivaldybės administracijos Daugiabučių namų administravimo ir renovavimo skyriaus vedėjas Kęstutis Miškinis teigė, kad balsavimo biuleteniai su administruojamų įmonių sąrašu buvo išsiųsti ne visiems kauniečiams. Yra du variantai, kodėl biuleteniai siunčiami: vienas, kai gaunama miestiečių skundų ir atsiranda noras pakeisti administratorių, o kitas – kai baigia galioti sutartis su dabartine įmone. Kiekvienas variantas yra individualus.

K.Miškinis aiškino, kad miesto savivaldybė, vadovaudamasi teisės aktais, atrenka asmenis, pretenduojančius teikti daugiabučių administravimo paslaugas ir įrašo juos į asmenų, pretenduojančių teikti daugiabučių bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas Kauno savivaldybės teritorijoje, sąrašą. Iš šio sąrašo butų ir kitų patalpų savininkai ir renkasi administratorių.

Prašymus dėl administravimo paslaugų savivaldybės teritorijoje gali teikti Europos Sąjungos valstybės narės piliečiai ar kiti fiziniai asmenys, įsteigti juridiniai asmenys, kurių teikiamų administravimo paslaugų tarifo dydis neviršija nustatyto maksimalaus tarifo dydžio.

„Jei įmonė yra įsteigta ir veikia kitame mieste, jos atstovai vis tiek privalo užtikrinti namų administravimą Kaune. Dauguma įmonių turi filialus Kaune, kiti gali juos ir atidaryti, kai kauniečiai pasirinks tą įmonę. Tada jie užsiims administravimu. Savivaldybė gali tik kontroliuoti, kaip vykdomas daugiabučio administravimas ir priežiūra.

Žinoma, kauniečiai, matydami, kad administruojanti įmonė veikia Palangoje, tikriausiai ir nesirinks jos. Tačiau mes į sąrašą privalome įtraukti visas įmones, kurios kreipiasi ir atitinka įstatymo nuostatas. Informacijos apie į sąrašą įrašytas ir jau neegzistuojančias įmones savivaldybė nėra gavusi“, – situaciją apibūdino K.Miškinis.

Paslaugų tarifai nekeičiami

Kauno savivaldybės atstovas K.Miškinis teigė, kad administruojančios įmonės paslaugų tarifai negali būti atnaujinti ar keičiami. Įmonės, patekdamos į savivaldybės sąrašą, pateikia savo paslaugos įkainį (pagal daugiabučio kvadratūrą), kuris ir buvo nurodytas balsavimo biuletenyje. Už pateiktos informacijos teisingumą ir teisėtumą atsako pačios įmonės.

„Yra 3 namo valdymo formos: jungtinės veiklos sutartis, bendrija ir administratorius. Pavyzdžiui, namo bendrija irgi gali samdyti ir sudaryti sutartį su administratoriumi, tada gali derėtis tarifus individualiai.

O kai name nėra bendrijos, savivaldybė skiria administratorių ir nustato tokį tarifą, kuris yra patvirtintas administracijos direktoriaus įsakymu“, – sakė K.Miškinis.

Jei žmonės iki biuletenyje nurodytos liepos 16 dienos negrąžins savivaldybei balsavimo biuletenių, vyks pakartotinis balsavimas. Jeigu gyventojai namo administratoriaus neišsirenka ir antrą kartą, administratorių paskirs miesto savivaldybė atsižvelgdama į įmonės administravimo tarifus ir patirtį: „Nerenkame to administratoriaus, kuris neturi visiškai jokios patirties. Visada ieškome optimalaus veiklos ir kainos atžvilgiu varianto.“

Susisiekti galima įvairiausiais būdais

Paulius Ugianskis

Bendrovės „Mano būstas“ ryšių su visuomene grupės vadovas

„Kauno centro būstas“, palyginti su kitomis administruojančiomis įmonėmis, itin daug dėmesio skiria glaudžiam bendravimui su klientais. Nuolat diegdama naujus ir inovatyvius sprendimus įmonė šiandien siūlo net 4 skirtingus bendravimo būdus.

Norint susisiekti su namo vadybininku galima tai padaryti atėjus tiesiogiai į biurą per priėmimo valandas, paskambinus į visą parą veikiantį Klientų aptarnavimo centrą, tiesiogiai susisiekti su konsultantais per „live chat“ programą savitarnos portale bei per išmaniąją programėlę „eBūstas“. Taigi kiekvienas klientas gali pasirinkti sau patogų bendravimo būdą.

Beje, pastebime, kad vis daugiau kauniečių į savo išmaniuosius įrenginius atsisiunčia „eBūsto“ programėlę ir būtent per ją tvarko visus su namo priežiūra susijusius klausimus: bendrauja su vadybininkais, apmoka sąskaitas, registruoja gedimus, dalyvauja apklausose, naudojasi specialiais partnerių pasiūlymais.

Džiaugiamės, kad klientai vertina mus kaip patikimą administratorių ir naudojasi mūsų naujovėmis bei privalumais, kuriuos nuolat siūlome jau daugiau nei dešimtmetį.“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.