O štai už automobilio stovėjimą – 5 metrų ilgio ir 2,5 metro pločio aikštelę prie daugiabučio – paklotą sumą NT ekspertai vadina rekordine. Pavertus kitaip, viena kvadratinė pėda (0,09 kvadratinio metro), kurios paskirtis – automobiliui laikyti, kainuoja 5360 JAV dolerių. Toks pat plotas šiame mieste įprastai vidutiniškai kainuoja 1,7 tūkst. JAV dolerių.
Rekordiškai brangi vieta automobiliui statyti įrengta tankiausiai gyvenamoje Honkongo zonoje, prie daugiabučių komplekso „Ultima“. Kai 2017 m. čia buvo pradėti pardavinėti butai, 83,5 kv. metro būstas kainavo 3,2 mln. JAV dolerių, rašo cnn.com.
Iki šio rekordo brangiausiai kainavusi Honkonge vieta automobiliui statyti atsiėjo 664 260 JAV dolerių. Tiek sumokėta 2017 m. už aikštelę Honkongo saloje.
Vis dėlto tai – ne pasaulio rekordai. Pasaulio pirmūnas šia prasme – Manhatanas JAV, kur už vietą automobiliui buvo paprašyta milijono JAV dolerių. Tiesa, lyginant plotą, ji kur kas didesnė nei Honkonge: jei pastarajame už 760 tūkst. JAV dolerių nupirkta beveik 13 kv. metrų, tai JAV už milijoną pardavinėta dvigubai didesnė aikštelė.
Apskritai vertinant nekilnojamojo turto situaciją pasaulyje, Honkongo teritorijoje kebliausia įsigyti pastogę. 2017-aisiais Honkongas užėmė pirmąją eilutę brangiausių pasaulio miestų sąraše. Tokia tendencija kartojasi jau septinti metai paeiliui. Yra buvę atvejų, kai NT agentai pirmiausia potencialių pirkėjų prašydavo sukaupti 900 tūkst. JAV dolerių depozitą ir tik turintiems tokias santaupas aprodydavo NT objektą.
Net ir norint išsinuomoti mums įprastos virtuvės dydžio – 9 kv. metrų – ploto butą, nuoma kainuoja apie 380 JAV dolerių mėnesiui.
Vis dėlto, nepaisant didelio Honkongo gyventojų skaičiaus ir didelės būsto paklausos, nemaži teritorijų plotai stovi nenaudojami – ten apleistos anksčiau buvusių pramoninių įmonių teritorijos.