Uostamiesčio vargas – seni tiltai, vienas jau smarkiai braška per siūles

Klaipėdoje Danės upės krantus jungiantis pakeliamasis Biržos tiltas vėl braška per siūles. Prieš dešimtmetį suremontuotą įrenginį teks tvarkyti, kad jis atsivertų praplaukiantiems laivams.

G.Pilaičio nuotr.
G.Pilaičio nuotr.
Per Danę nutiestą senąjį Biržos tiltą ir vėl reikia remontuoti.
Per Danę nutiestą senąjį Biržos tiltą ir vėl reikia remontuoti.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2018-11-14 13:03

Automobilių eismas viena Biržos tilto puse šiuo metu apribotas – juo važiuojant automobiliams ir maršrutiniams autobusams kyla bildesys, vibruojančios konstrukcijos šiurpina gyventojus.

„Taip atsitiko, nes nukrito viena iš šešių tilto apačioje kabančių betono atsvarų, padedančių jį atverti. Be to, susidėvėjo metalo atramų konstrukcijų guoliai – juos ir kitas detales reikia keisti. Rengiamas Biržos tilto tvarkymo projektas“, – aiškino Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas.

Miesto įrenginius prižiūrintys specialistai įtaria, jog keliolika tonų sveriančios atsvaros anksčiau buvo sumontuotos atmestinai. Remonto darbai bus sudėtingi, nes Lietuvoje nėra įmonių, remontuojančių atveriamus tiltus.

Visus remonto darbus teks derinti su paveldosaugininkais, nes Biržos tiltas įtrauktas į Kultūros paveldo vertybių registrą kaip sovietmečio palikimas. Paskutinįsyk jis remontuotas 2007 metais.

Panaši situacija prieš aštuonerius metus susiklostė naudojant kitą per Danę nutiestą pakeliamąjį – Pilies – tiltą. Seniai neremontuotas įrenginys pajudintas galėjo subyrėti.

Tą kartą į upę negalėjo įplaukti čia vasarą vykstančių sportinių ir pramoginių laivų parado flotilė. Judinti Pilies tiltą buvo pavojinga – keliamos atramos galėjo įstrigti ir nenusileisti.

Vėliau tiltas buvo suremontuotas, tačiau hidraulikos įrenginius prižiūrintys specialistai vengia kilnoti atramas pagal numatytą grafiką – baiminasi įvairiausių netikėtumų.

Pilies ir Biržos tiltai – pagrindinės senamiestį ir naujuosius rajonus jungiančios magistralės. Jeiu jie įstringa, sutrikdomas autotransporto eismas, klaipėdiečiams tenka ieškoti aplinkkelių.

Seniai svajojama Biržos tiltą ir nuo jo per senamiestį vingiuojančią gatvę paversti pėsčiųjų zona, bet nuo žodžių iki darbų neprieita. Šis projektas dar sovietmečiu buvo įrašytas į miesto sąjūdininkų programą.

Sujudo aplinkinių kvartalų gyventojai

Prieš kelerius metus sumanyta senamiestyje per Danę nutiesti 55 metrų ilgio ir kone 20 metrų pločio keturių eismo juostų Bastionų tiltą (nuotr.), kuris virš upės pakiltų 4,5 metro. Ten būtų ir pėsčiųjų takas.

Tokiu tiltu, aplenkiant senuosius, per parą galėtų važiuoti 19 tūkst. lengvųjų automobilių, 1500 autobusų. Krovinius gabenančiam autotransportui jis būtų uždarytas.

Toks tiltas būtų pasukamas – Danės upe, kaip anksčiau, galėtų plaukti laivai su stiebais.

Naujo tilto per Danę projektas sujaudino aplinkinių kvartalų gyventojus, paveldosaugininkus. Pastarieji mano, kad Bastionų tiltas darkytų senamiestį, sumažėtų žalieji plotai.

Įsiplieskus diskusijoms Bastionų tilto idėja pakibo ore.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.