Biurą renkasi kaip namus: svarbiausi – keli kriterijai

Naujo biuro ieškančios mažos ir vidutinės įmonės labiau linkusios domėtis tomis patalpomis, kurios įsikūrusios netoli senojo jų biuro – tame pačiame rajone ar net konkrečioje jo dalyje. Tokį bendrovių pasirinkimą lemia nenoras keisti susiformavusių įpročių ir sukelti nepatogumų darbuotojams, kurie rinkdamiesi darbovietę iš dalies atsižvelgia ir į biuro lokaciją, pastebi tarptautinė nekilnojamojo turto (NT) konsultacijų bendrovė.

Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Biurui, kaip ir namams, darbuotojai turi daug reikalavimų.<br>„Newsec“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

Dec 9, 2019, 8:45 AM, atnaujinta Dec 9, 2019, 8:49 AM

Prie vietos „prisiriša“ ir žmonės, ir įmonės

„Renkantis patalpas naujam biurui, verslui svarbūs ne tik tokie racionalūs kriterijai kaip kaina, patalpų suplanavimas, pastato energinis naudingumas ir pan. Didelę įtaką daro ir emociniai veiksniai, o vienas svarbiausių – „prisirišimas“ prie tam tikros miesto vietos. Tai nebūtinai turi būti centrinė miesto dalis ar prestižinė jo zona – net periferiniame rajone daug metų dirbusi įmonė keisdama biurą labai rimtai svarstys likti ten pat, nes vieta yra gerai pažįstama, prie jos pripratę vadovai ir darbuotojai, jau „patikrinta“ vietos infrastruktūra“, – pastebi „Newsec“ Tarpininkavimo paslaugų grupės vadovė Jurgita Šilaikytė.

Anot jos, tokie pasirinkimo motyvai labai primena žmonių elgseną renkantis naują būstą: gerai pažįstamas ir pamėgtas rajonas dažnai yra patraukliausias pasirinkimas, renkantis naują gyvenamąją vietą: „Net ir turėdami finansinių galimybių rinktis naują būstą geriau vertinamame miesto rajone, žmonės dažnai priima sprendimą naujus namus įsigyti netoliese senojo būsto. Įmonių elgsena dažnai būna panaši“, – sako NT specialistė.

Verslas lojaliausias – miesto centrui

Visgi didžiausią „lojalumą“ verslo įmonės jaučia miesto centrui ir greta jo esančioms prestižinėmis laikomoms zonoms – čia daug metų dirbusios įmonės paprastai ypatingai nenoriai keliasi į toliau esančius rajonus. Šiuo metu centriniame Vilniaus verslo rajone įregistruota apie 2 tūkst. įmonių, iš kurių 96 proc. turi mažiau nei 50 darbuotojų. Pasak ekspertės, pavyzdžiui, Konstitucijos prospekte tokių įmonių yra virš 1,2 tūkst. Beveik du trečdaliai yra labai mažos įmonės, kuriose dirba iki 4 darbuotojų, o didžiąją dalį – beveik 80 proc. – sudaro įmonės, kuriose dirba 5–49 darbuotojų.

„Sostinės centrinis verslo rajonas tiek verslą, tiek gyventojus traukia koncentruota modernių verslo ir prekybos centrų, viešbučių, erdvių susitikimams, pasirinkimų pietauti, modernių požeminių automobilių stovėjimo aikštelių kaimynyste“ – paaiškina ekspertė.

Modernūs biurai mažiesiems

Mažoms įmonėms aktualu būti nebe tik miesto centre, bet ir jame esančiame moderniame verslo centre. Toks pasirinkimas matomas kaip svarbus prie darbdavio patrauklumo prisidedantis veiksnys, o kai kuriais atvejais – įvaizdžio ar statuso dalis bei didesnė verslo kontaktų užmezgimo galimybė. Tą suprasdami vis daugiau smulkių nuomininkų atlaisvina senesnės statybos pavienes administracines patalpas bei keliasi į verslo centrus. Skaičiuojama, jog 2019 m. iš visų sudarytų nuomos sandorių, net trečdalį jų sudarė įmonės, persikėlusios į modernius biurus.

J. Šilaikytė pastebi, kad rinkoje jau randasi ir mažųjų nuomininkų poreikius tenkinančių verslo centrų pasirinkimas. Iš tokių Vilniaus biurų rinkoje siūlomų modernių biurų pastatų miesto centre ekspertė išskiria „Tower“ verslo centrą, kuris mažoms įmonėms siūlo modernias biuro erdves su visišku įrengimu ir lanksčiais nuomos sutarčių terminais.

Ekspertė paaiškina, kad didieji verslo centrai ypač masina mažas įmones dėl galimybės būti šalia didžiųjų, tarptautinių vardų ir užmegzti ryšius su jais: „Biuro nuomininkų bendruomeniškumą vis dažniau skatina šiuolaikiškas biuro erdvių valdymas, kuris apima ir renginių organizavimą patalpų nuomininkams. Šios veiklos skatina kaimynų partnerystę – tame pačiame verslo centre dirbantys specialistai greitai susipažįsta, dalijasi patirtimi, žiniomis bei palaiko kolegišką ryšį. Šiuo būdu siekiama, kad biuro nuomininkai jaustųsi dirbantys ne biure, bet bendruomenėje. Tokios sąlygos ypač patrauklios mažoms įmonėms, ieškančioms naujų klientų ir galimybių augti.“

Be to, centriniame sostinės verslo rajone paprastai daugiau investuojama į pridėtines verslo centrų vertes. „Patraukli darbo vieta – tiek biuro lokacija, tiek pačios patalpos – yra vienas iš būdų pritraukti ir išlaikyti geriausius savo srities specialistus. Naujos statybos biurai paprastai pasižymi aukšta architektūrinių ir inžinerinių sprendimų kokybe, nepriekaištinga garso izoliacija, naujausiomis technologijoms, darbuotojams ir svečiams skirtomis parkavimo vietomis“, – teigia J. Šilaikytė.

Vilioja galimybė jaustis kaip viešbutyje

Ekspertė įvardija dar vieną vis dažnėjančią įmonių tendenciją renkantis biurą – didėjant modernaus biuro ploto pasiūlai įmonės atkreipia dėmesį ir į papildomas „naujų namų“ teikiamas naudas. Pašnekovė modernių biurų siūlomas paslaugas prilygina viešbučiui – nuomininkams užtikrinama, kad naujose patalpose nereikės rūpintis niekuo daugiau tik tiesiogine savo veikla.

„Įmonės tikisi visavertės infrastruktūros ir įrengimo – nuo reikiamų baldų iki patalpų priežiūros bei apsaugos, kitaip tariant kokybiško pastato valdymo, kad nereikėtų rūpintis biuro buitimi. Ne mažiau įmonėms svarbu, kad pastate būtų papildomas vertes kuriančių erdvių: maitinimo ir aktyvios poilsio zonos, restoranai, sporto klubas, net vaikų priežiūros paslaugos dirbantiems tėvams, kad pro langus atsivertų įkvepiančios urbanistinės ar gamtos panoramos, didesnis automobilių parkavimo vietų skaičius ir panašiai“, – vardija J. Šilaikytė.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.