Prokurorams poilsio namų Nidoje rekonstrukcija įtarimų nesukėlė: viešojo intereso negins

Klaipėdos apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriuje įvertinus tyrimo metu surinktų duomenų ir įrodymų visumą, priimtas nutarimas atsisakyti taikyti viešojo intereso gynimo priemones dėl Neringoje esančių poilsio namų „Litorina“ rekonstrukcijos.

Klaipėdos apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriuje įvertinus tyrimo metu surinktų duomenų ir įrodymų visumą, priimtas nutarimas atsisakyti taikyti viešojo intereso gynimo priemones dėl Neringoje esančių poilsio namų „Litorina“ rekonstrukcijos.<br>G.Šiupario nuotr.
Klaipėdos apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriuje įvertinus tyrimo metu surinktų duomenų ir įrodymų visumą, priimtas nutarimas atsisakyti taikyti viešojo intereso gynimo priemones dėl Neringoje esančių poilsio namų „Litorina“ rekonstrukcijos.<br>G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lietuvos Respublikos prokuratūra

2023-04-12 17:35, atnaujinta 2023-04-12 17:37

Atlikus tyrimą nustatyta, kad prokurorui nėra teisinio pagrindo konstatuoti teisės aktų ir viešojo intereso pažeidimų bei inicijuoti viešojo intereso gynimo procesą, taikant Prokuratūros įstatyme numatytas viešojo intereso gynimo priemones.

Šių metų vasario 8 dieną internetiniame portale „Delfi“ buvo paskelbtas straipsnis, kuriame buvo keliamos abejonės dėl Nidos–Smiltynės pl. esančių poilsio namų statybos darbų teisėtumo.

Straipsnyje buvo keliami klausimai, ar rekreacinėje teritorijoje nebus pastatytas daugiabutis, ar sklype iš tiesų vyksta rekonstrukcija. Atsižvelgiant į tai, kad gyvenamosios paskirties statyba šioje teritorijoje draudžiama, buvo pradėtas tyrimas dėl statybos leidimo išdavimo ir vykdomos statybos teisėtumo įvertinimo.

Atlikto tyrimo duomenimis, praėjusių metų kovą Neringos savivaldybės administracija išdavė statybą leidžiantį dokumentą, kuriuo statytojui suteikta teisė rekonstruoti minėtame sklype esantį poilsio paskirties pastatą ir jo inžinierinius statinius – vandentiekio ir nuotekų tinklus, tvorą bei aikšteles.

Pažymėtina, kad straipsnyje minimas pastatas patenka į rekreacinę teritoriją, kurioje yra numatyti tik poilsio paskirties pastatai. Techniniame projekte statytojas nurodė, kad rekonstruojamame pastate numatoma įrengti ir nuomoti apartamentus šeimyniniam ilgalaikiam poilsiui.

Įvertinus tyrimo metu surinktų duomenų ir nustatytų aplinkybių visumą, nustatyta, jog poilsio pastato rekonstrukcija, nekeičiant jo paskirties galima, todėl statybą leidžiantis dokumentas išduotas teisėtai.

Tyrimo metu taip pat buvo siekiama nustatyti, ar vykdomos statybos yra teisėtos. Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija, atlikusi faktinį vykdomų statybų patikrinimą, nustatė, kad atliekami statybos darbai yra priskiriami statinio rekonstravimo darbams, nes buvusio poilsio paskirties pastato laikančiosios pamatų konstrukcijos yra išsaugotos pagal techninio projekto sprendinius, kas atitinka statinio rekonstrukcijos apibrėžimą. Atkreiptinas dėmesys, kad naujo antžeminio statinio statyba yra tada, kai ji vykdoma žemės paviršiaus plote, kuriame nėra kitų statinių.

Tyrimo metu nustatyta, kad projektą dėl harmoningo architektūros ryšio, aplinkos kokybės ir darnaus vystymo, įvertino ir jam pritarė Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija.

Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Klaipėdos valdyba, atlikusi patikrinimą, nenustatė aplinkosauginių pažeidimų, miško žemės sklype kirtimai nevykdyti, o želdiniai pašalinti turint leidimus.

Pažymėtina, kad iki statybos darbų vykdymo, minėtas pastatas buvo poilsio apartamentai, kurie turėjo virtuves su valgomaisiais, svetaines ir atskirus miegamuosius, po vieną ar kelis sanitarinius mazgus.

Tyrimo metu nenustatyta, kad šios patalpos bus formuojamos kaip atskiri nekilnojamojo turto objektai, jų paskirtis – poilsio – tokia pati, kaip ir viso pastato. Atsižvelgiant į tai, konstatuotina, kad viešojoje erdvėje kilusios abejonės dėl poilsio paskirties pastato rekonstravimo į gyvenamuosius butus nepasitvirtino.

Pažymėtina, kad statinių naudojimo priežiūrą įstatymų nustatyta tvarka vykdo savivaldybės. Tai yra savarankiškoji savivaldybių funkcija, todėl pareiga tikrinti, ar žiniasklaidos susidomėjimą sukėlęs pastatas bus naudojamas pagal paskirtį, tenka Neringos savivaldybei.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.