Taisyklės tiems, kurie nenori, kad dovanoti prietaisai sugadintų Kalėdas

Prekybininkams ir pirkėjams džiaugsmą nešanti kalėdinių pirkinių karštinė – galvos skausmas buitinės technikos ir elektronikos meistrams. Jau ne pirmus metus specialistai pastebi, kad metų pabaigoje iš lentynų šluojami ir dovanojami įvairūs prietaisai dažnai perkami su dideliu entuziazmu, tačiau be jokios atsakomybės, todėl neretai būtent jie sugadina gražiausias metų šventes.

Archyvo nuotr.
Archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 23, 2016, 11:23 AM, atnaujinta Feb 9, 2018, 9:06 PM

Buitinės technikos ir elektronikos pardavėjai jau kelerius metus šventiniu laikotarpiu stebi pardavimų augimo tendenciją, tuo tarpu įvairius gedimus šalinantys meistrai tokią pat tendenciją mato skaičiuodami gedimus. Tad į ką reikia atkreipti dėmesį, jei per Kalėdas nusprendėte dovanoti buities ar elektronikos prietaisą?

Didžiausias pavojus – impulsyvus pirkimas

Siekis atitrūkti nuo kasdienybės, idealus socialinis įvaizdis, saviraiška ir socializacija, dėmesio išraiška – šie veiksniai prieš šventes daugelį žmonių skatina pirkti įvairias dovanas. Tačiau kodėl dažnai užuot pirkę tai, kas reikalinga, dovanų pirkėjai priima neapgalvotus sprendimus? Vilniaus miesto Centro poliklinikos medicinos psichologė Erika Mažeikaitė sako, kad taip elgtis priverčia laikas arba kitaip, – noras suspėti iki švenčių įsigyti dovanas ir visus apdovanoti.

„Žinoma, pirkėją veikia ir parduotuvės stimulai, t. y. šventiniai papuošimai, lentynose tam tikra tvarka išdėstytos prekės ir jų gausūs kiekiai, įvairūs priminimai apie artėjančias šventes. Tokia vizualinė stimuliacija daugeliu atvejų iššaukia neplanuotus pirkimus“, – įsitikinusi specialistė.

Jos teigimu, Lietuvoje retai diagnozuojamas elgesio sutrikimas, vadinamasis kompulsyviu potraukiu pirkti, kai asmuo jaučia priklausomybę nuo šio proceso. Tačiau švenčių metu ne vienas patiria kitą reiškinį – impulsyvų pirkimą, kuris ištinka vos įžengus į parduotuvę.

„Tai pasirinkimas be atidaus alternatyvų apsvarstymo, be turimos informacijos apie prekę“, – sako E. Mažeikaitė, pabrėždama, kad šį reiškinį studijuojantys mokslininkai nustatė, jog labiausiai pasiduoti impulsyviam pirkimui mus skatina išorinės aplinkos stimuliacija, vartotojo asmenybės bruožai ir situaciniai veiksniai.

Tyrimais nustatyta, kad dažniausiai impulsyviam pirkimui pasiduoda jaunesnio amžiaus moterys, gyvenančios mieste ir gaunančios didesnes pajamas. Šį veiksmą skatina ir išpopuliarėjusi internetinė prekyba. „Todėl svarbu identifikuoti tokį savo elgesį ir priimti apgalvotus sprendimus, ką pirkti“, – sako specialistė.

Buitinė technika: būtina atkreipti dėmesį į keletą dalykų

Interneto erdvėje veikiančios „Bigbox.lt“ parduotuvės rinkodaros vadovas Marijus Aliulis įsitikinęs, kad bet kokios buitinės technikos ir elektronikos kokybę lemia anaiptol ne kaina. Prieš renkantis bet kokį stambesnį buitinį prietaisą – šaldytuvą, skalbyklę, indaplovę, kaitlentę ar orkaitę – svarbu atkreipti dėmesį į keletą dalykų: kurioje šalyje jis pagamintas, kokia jo komplektacija ir gamybai panaudotos medžiagos.

„Būtent nuo to priklausys, kiek ilgai šį prietaisą naudosite ir kaip lengva bus jį prižiūrėti. Kartais nutinka taip, kad vos pirmą kartą įjungtas prietaisas sugenda dėl nepatvarių detalių ir jį tenka tiesiog išmesti, nes jų pakeisti tiesiog nėra kuo“, – teigia specialistas.

Jei perkamos buitinės technikos išorę bei jos naudojimo aplinkybes lengviau įvertinti, tai numanyti, iš kokių detalių ji sukomplektuota viduje eiliniam pirkėjui gerokai sudėtingiau. Paklaustas, kaip įvertinti vieną ar kitą prietaiso modelį, įvairia buitine technika ir elektronikos prietaisais prekiaujančios parduotuvės atstovas patarė pabendrauti su pratęstų garantijų ir pirkinių draudimo specialistais ir išklausyti jų patarimų kaip išsirinkti kokybišką prekę.

„Dažnai buitinės technikos pardavėjai pasiūlo pratęsti pirkinio garantiją, o ja išties verta pasinaudoti, jei kartu su dovana norite savo artimiesiems užtikrinti ramybę ne tik šventiniu laikotarpiu, bet mažiausiai trejus metus“, – sako M. Aliulis.

Apsimoka taisyti ar įsigyti naują?

Jei buitinė technika dažniau genda dėl nekokybiškų detalių ir netinkamo eksploatavimo, tai dovanoti elektronikos prietaisai, o ypač – mobilieji telefonai, planšetiniai ir nešiojamieji kompiuteriai, šventiniu laikotarpiu tampa įvairių nelaimių aukomis.

„Pačios dažniausios elektroninių prietaisų nelaimės – įskilęs arba sudužęs ekranas, į vidų patekusi drėgmė bei vaikų ir augintinių linksmybių pasekmės“, – teigia pratęstų garantijų ir pirkinių draudimo specialistas Robertas Undro, pridurdamas, kad jo atstovaujamos bendrovės specialistams teko matyti ir įvairių neįtikėtinų situacijų: nuo per važiuojančio automobilio langą iškritusių mobiliųjų telefonų iki sulaistytų kava ar alkoholiniais gėrimais.

Paklaustas, ar tokiais atvejais, kai elektronikos prietaisas sudaužomas, apliejamas ir kitaip sugadinamas, verta jį taisyti, specialistas teigia, kad viskas priklauso nuo prietaiso vertės bei gamintojo.

„Neretai per Kalėdas artimiesiams nusprendus dovanoti brangias elektronikos dovanas, prieš tai reikėtų žinoti, kad kai kurių prietaisų taisymo kaina yra išties didelė. Bet vis dėlto žmonės linkę taisyti, o ne pirkti naujus pirkinius, todėl išgelbėti ir nesugadinti nuotaikos gali kartu su dovana įsigytas ir pirkinio draudimas“, – sako pratęstų garantijų ir pirkinių draudimo specialistas.

Išeitis – pratęsta garantija arba dovanos draudimas

Specialistai pastebi, kad ypač šventiniu laikotarpiu, kai perkamos kalėdinės dovanos, pratęstų garantijų ir pirkinių draudimo paslaugos vis labiau populiarėja.

„Kaip kažkada keitėsi vairuotojų suvokimas apie privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą Lietuvoje, taip dabar vis daugiau buitinės technikos ir elektronikos naudotojų supranta, kad kartu su buitine technika ir elektronika įsigyjant pirkinių draudimo ar pratęstos garantijos paslaugą, tuo pačiu įsigyjama ir ramybė bei nauda. Nes nelaimės atveju tai – didelė parama ir lengvai sprendžiamos problemos“, – įsitikinęs R. Undro.

Turintiems pratęstų garantijų ir pirkinių draudimo paslaugas, sugedęs buities prietaisas ir elektronika suremontuojama ar pakeičiama nauju net įvykus ir gamintojo garantijoje nenumatytiems įvykiams: apipylus vandeniu, kilus gaisrui ar policijos patvirtintos vagystės atveju. Pratęsta garantija yra analogiška gamintojo suteiktai garantijai, tik galioja ilgiau – nuo 1 iki 5 metų, o kainuoja vos keliasdešimt eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.